Tussen alle audiofiele cracks hier op het forum heb ik twee bescheiden setjes. En ik ben er reuze blij mee want slechthorend geboren en pas op mijn 16e voor het eerst verschil tussen mono en stereo kunnen horen kan ik nu met hoortoestel tóch genieten van muziek (al ontgaan mij veel van de audio-nuances waar ik jullie over zie schrijven).
Toen ze net op de markt waren was ik al gevallen voor het uiterlijk van de Marantz Slimline-serie. Maar dat zat er toen financieel niet in. Nu, zoveel jaar later heb ik op Marktplaats toch een setje van de 75SR1041 Receiver, de 75AV1041 Soundprocessor en de 75SRCD1020 CD-speler gekocht. Daaraan geknoopt heb ik van B&W de DM310 speakers en een B&W CC03 Centerspeaker. Ook hangt er via een NAD PP02e voorversterker een Technics SL-D202 draaitafel aan
(ATN-13EA naald).
Voor de streaming audio (en audiobestanden op ons thuis-computernetwerk) heb ik een mediacentre(tje) in elkaar geknutseld met een Raspberry Pi 3, 7" touchscreen en HifiBerry AudioHAT (onder Debian Jessie, Pixel en OSMC).
Al met al zit ik in de huiskamer dagelijks te genieten van (meestal) een hoop oud vinyl.
In de woonkeuken wilde ik uiteindelijk ook wat lekker geluid hebben; daar heb ik van Denon een leuk Midi-setje voor op de kop getikt (de D-F07, bestaande uit versterker, tuner, CD-speler en cassettedeck).
Het geluid van dit setje komt via B&W DM210 tot mij. Voor de slechtere oude LP's heb ik hier een Pioneer PLX 33Z draaitafeltje bij met de originele Pioneer 295T naald.
Allemaal erg low-budget dus en toch al aardig op leeftijd maar zeker erg naar mijn zin!