Geluid TV Andriod via SR7007

Gestart door Spikes25, januari 29, 2017, 15:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spikes25

Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal bij het bij het begin starten.
Ik heb een receiver van Marantz de SR 7007. En sinds kort een nieuwe smart tv gekocht, en de Horizonbox van Ziggo geïnstalleerd, en alle kabels aangesloten zoals op de oude TV en oude provider.

Ik heb de Horizonbox met HDMI rechtstreeks aangesloten op de TV, en de BOX via glasvezel aangesloten op de SR 7007 ( Digital Audio in / 1TV AUDIO) De rede is, omdat ik niet "altijd" de receiver aan wil hebben als ik na TV kijkt. Maar zo nu en dan schakel ik de SR 7007 d.m.v. de TV toets op de afstandsbediening.

Ik wilde in de eerst een mediaspeler kopen om daarop Kodi te installeren, maar gezien mijn nieuwe TV Andriod heeft, heb ik op de TV KODI geïnstalleerd. Maar ik heb dan alleen geluid via de TV, dus een glasvezel (SPDIF) gekocht en deze naast de eerder genoemde aangesloten 2(CD) op de AB AUX2. Geluid is niet echt mooi te noemen.

Ik vroeg me af, of het mogelijk is, om het geluid van de TV ( lees KODI) via een HDMI aan te sluiten op de SR 7007, en sluit ik deze dan aan op HDMI OUT bijvoorbeeld MONITOR 1 ARC,
of is het beter om bijvoorbeeld deze aan te sluiten op bijvoorbeeld HDMI IN  / AUX2.

Ik hoop wel via de Andriod TV / KODI ook te genieten van 5.1 / DTS geluid.

Ik hoor graag wat de beste optie is.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Bert Poelman

Misschien rare vraag; maar waarom wil je niet altijd je Marantz aan hebben dan? Eenvoudigste oplossing lijkt me toch, Horizon box met hdmi kabel naar marantz, en de Tv ook aan de marantz via hdmi, ?

Bert Poelman

Kort gezegd: van horizonbox naar SR7007 (ingang CBL/Sat) en dan van SR7007 HDMI out (monitor 1) naar je TV

Spikes25

Citaat van: Bert Poelman op januari 29, 2017, 16:26:23
Misschien rare vraag; maar waarom wil je niet altijd je Marantz aan hebben dan? Eenvoudigste oplossing lijkt me toch, Horizon box met hdmi kabel naar marantz, en de Tv ook aan de marantz via hdmi, ?

Is geen rare vraag, mijn vrouw vind de bas te veel aanwezig bij gesproken woord, ze mist daarin de hoge tonen. En deels ben ik hier mee eens. We overwegen om een soundbar aan te schaffen, uiteraard een die wat meer hoge tonen kan weergeven.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Spikes25

Citaat van: Bert Poelman op januari 29, 2017, 16:36:21
Kort gezegd: van horizonbox naar SR7007 (ingang CBL/Sat) en dan van SR7007 HDMI out (monitor 1) naar je TV

Voor deze optie moet ik de SR ten Alle tijden aan hebben staan, en dat is nou net wat niet de bedoeling is.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Bert Poelman

Snap ik, je kunt de bas natuurlijk ook gaan inregelen,en de gesproken stemmen kun je ook veel luider zetten, (via het menu van je SR) anders kun je misschien iets met een optische kabel gaan proberen? Die tussen de tv en de marantz? Of je zet tijdens "gewoon TV kijken" het geluid op  Pure Direct, of gewoon stereo,  dan wordt het geluid rechtstreeks zonder wat dan ook doorgegeven

Spikes25

Bedankt,

ik ga komend weekend even stoeien
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Bert Poelman

Ik ben beniewd of je al geslaagd bent. Ik heb nog een interessant artikel gevonden: Tweakers.net -> zoeken naar "Denon AVR-X1200W, dan even kijken onder tabblad "discussies en vragen", daar vind je een artikel over "onjuiste settings met Audessey test". Ook een bijzonder interessant verhaal. Ik heb trouwens afgelopen vrijdagavond naar The Voice Of Holland gekeken, inderdaad bagger geluid van de presentator, heb hem snel op Multi Channel Stereo gezet.

Spikes25

eerlijk gezegd nog geen zin gehad om de TE zware kast na voren te schuiven om zo de draden om te wisselen.
Ik heb de TV op AUX1 gezet, dit alles om filmpjes via kooi ( via tv) te bekijken en te beluisteren. Als ik wat meer pit heb ga ik klooien met de HDMI kabels.

Het stukje over de Denon heb ik gelezen....ook het stukje waar werd beschreven dat de speakers achter luider waren dan de front speakers, was bij ook zo..bij een muziek Blu-Ray kwam de zang van achter van ipv uit de center.
Oorzaak een defect HDMI board. Ik vraag mij weleens af hoeveel mensen de receiver gebruiken zonder te weten dat het HDMI board defect is.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley