Beste forumleden, na enig Google zoekwerk kwam ik uit op dit forum. Ik heb hier een Marantz PM8000 versterker met een set Canton Karat M70 luidsprekers, bi-wired aangesloten.
Normaal hoor ik twee harde schakel klikken als ik de versterker inschakelde. De eerste klik (relais? leek wel van de power, bij de tweede klik gaat het geluid aan.
Deze tweede schakel klik blijft nu uit. Het geluid uit het linker kanaal geeft een hoop gekraak. Rechter kanaal is goed.
Wat rommelen aan de luidspreker kabels aan de achterzijde of wat klapjes geven op de aansluitingen geeft ook gekraak. Dacht eerst aan een contact probleem met de luidspreker kabels. Na 30 -60 minuten is het geluid weer goed. Apparaat is dan opgewarmd?
Na mezelf te hebben ingelezen op dit forum lees ik over reviseren van versterkers; onder andere relais en condensatoren vervangen. Een nieuwe PM 8005 kost rond de Euro 995,00, bij één bedrijf gevonden voor Euro 819,00.
Wat is wijsheid, een nieuwe PM8005 aanschaffen of de PM8000 door iemand laten repareren / reviseren, wat voor reparatie prijs kan ik verwachten?
Uw suggesties en advies zijn van harte welkom.