De set van MCjezus

Gestart door MCjezus, januari 15, 2017, 14:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MCjezus

even korte beschrijving.
model 1060 amp
Model 2100L Tuner
Model 6170 table
CD63 MK1 CD
heb nog een 2230B staan die ik nog in orde wil krijgen om die in de set te plaatsen ipv 1060 en 2100L (plaats)

ook de 6170 heeft geen marantz kop en is niet in topstaat maar werkt prima
de CD63 heb ik perfect spelende gekregen en is de vervanger voor de CD100 van philips (zelfde toestel maar deze past beter in de set) vermoed dat de CD63 ook zeldzamer is?

als casset zoek ik nog een 5020... iemand 1 in de aanbieding? ;)

MCjezus

voor gewoon surround system speel ik met de SR5009 met JBL northridge en yamaha SW1500
de JBL northridge staan nu ook op de oude stereo aangesloten met schakelaar. had graag de realistic optimus Mach two speakers erop gezet. misschien iemand nog een idee voor een goeie speaker daarvoor? de optimus is nogal moeilijk te vinden.

NB

Leuk zo'n oude cd bovenlader. Speel je echt nog  casettes af? Ik ben daar na mijn Philps dcc helemaal mee gestopt.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

MCjezus

ja heb er nog enkele maar veel speel ik e niet meer. heel af en toe, daarom ook geen haast ;)
de bovenlader wou eerst veel cd's niet meer lezen maar bleek enorm vervuilde lens te hebben, vandaar de mooie prijs toen.
goed gereinigd en speelt nu prima en alles werkt ook ... bijna showstaat dus ben ik heel blij mee! die gebruik ik wel regelmatig!

sjoek

Welkom op dit mooie forum..
Mooie platenspeler heb je :-D.

En de cassettes die je draait zijn dat originele albums of zelf opgenomen van radio?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

MCjezus

thnx ! hehe zijn alleen originele cassettes hoor.
ja de platendraaier mooi model maar niet de beste staat. daarnet even open gehad om de pitch regelaars proper te maken want die had zo zijn kuren. voorlopig in orde nu.

sjoek

Citaat van: MCjezus op januari 15, 2017, 16:32:31
thnx ! hehe zijn alleen originele cassettes hoor.
ja de platendraaier mooi model maar niet de beste staat. daarnet even open gehad om de pitch regelaars proper te maken want die had zo zijn kuren. voorlopig in orde nu.

Kan ook leuk zijn ik vind zelf altijd de zelf opgenomen cassettebandjes met hier en daar het dj commentaar tussendoor wel leuk.
Van de 6170 wel jammer is hij niet meer op te knappen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

MCjezus

jah.. ik wil wel maar die regelaars hebben af en toe hun kuren en heb ze al goed doorgespoten met contact cleaner.
ook geeft hij soms langs links een slecht (stiller) geluid of storing.
de naald lijkt me nog heel goed te zijn en voor de rest zie ik er ook niets mis aan.

sjoek

Al eens ander element getest? Of opnieuw er op gezet?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

MCjezus

update
setje zoals ik ze wat in gedachte had en eindelijk compleet heb:
2230B
5020
6170
CD63

Vinyl_Fuchs

Citaat van: MCjezus op juli 06, 2017, 16:01:09
update
setje zoals ik ze wat in gedachte had en eindelijk compleet heb:
2230B
5020
6170
CD63
Goed bezig. Nog zo'n icoon: cd63. Keep them oldies rollin'.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.