Instellen nr 1607n

Gestart door Amateur, januari 08, 2017, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Amateur

Hallo forumleden,

Graag jullie hulp voor het volgende. Ik heb mijn apparatuur (apple tv, humax settop en blu ray) altijd  via hdmi aangesloten gehad op mijn philips tv. Het geluid kwam dan uiteraard altijd via de tv luidsprekers. Onlangs heb ik de  NR 1607 aangeschaft. De verschillende audio/video bronnen zijn op de 1607 aangesloten en vandaar naar de tv.  Als ik nu via de humax tv kijk, komt het televisiegeluid  uit de externe luidsprekers. Ik heb ARC uitgeschakeld op mijn tv, maar dat gaf geen verschil. Weet iemand of, en zo ja, waar ik op de 1607 kan instellen dat tv geluid via de tv speakers gaat? Alvast bedankt.

Brutus

Waarom laat je de HDMI die uit je Humax decoder komt dan niet rechtstreeks de tv ingaan?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Amateur

Ja, dat kan inderdaad. Maar alle apparaten staan in een afgesloten kast onder de tv, en het is nogal een geklooi om de hdmi kabels door een opening in de achterwand naar de tv te brengen. Doordie opening moeten ook de elektra snoeren, de coax kabels voor radio en tv, de draden voor de speakers en een LAN kabel, dus dat is best krap. Alle hdmi kabels naar de 1607  en dan een door deze opening naar de tv leek me een elegante oplossing.

Brutus

Hmmm.......misschien kun je de HDMI ingang voor tv op "pass through"zetten zodat het geluid en beeld alleen doorgegeven wordt. Zo niet dan wordt het toch klooien  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20