De set van FrankC

Gestart door FrankC, december 31, 2016, 09:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FrankC

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en wens eerst en vooral iedereen een gelukkig, muzikaal en vooral gezond 2017 toewensen.
Op mijn bijna 52ste wordt ik dus lid van het MARANTZ-forum. Waarom het zo lang geduurd heeft ?
Wel dat is eigenlijk eenvoudig: mijn eerste set met Marantz componenten is nu in bestelling.
Nu de dochter het huis uit is en haar kamer dus vrijkomt, heb ik de plaats en de tijd voor een eigen "muziek- en leeskamer".
Dit is niet mijn eerste set en ook niet mijn enige, maar in de woonkamer ben ik in het bezit van een surround opstelling en ik wilde ook al jaren een echte stereoset waarop ik onder andere mijn 30 jaar oude en nog steeds werkende draaitafeltje kon op aansluiten.
In de woonkamer dus een 5.1 opstelling bestaande uit volgende elementen
- DENON 3806 surround receiver
- DENON 3930 DVD speler
- DENON NA 720 netwerkspeler
- PIONEER PDR-W739 (met problemen op het Multi speler gedeelte)
- Monitor Audio RX 8 als frontspeakers
- Monitor Audio Radius 90 als achter speaker
- JBL centerspeaker
- Audio Pro Subwoofer

En nu dus in bestelling een weliswaar bescheiden maar (hopelijk) fijn stereosetje:
- MARANTZ PM 5005
- MARANTZ CD 500
- TECHNIC SL-BD20
- MONITOR AUDIO BRONZE 2.
- NORSTONE STYLUM 2 speakerstands

Nog een weekje wachten en dan is het zover. Ik kijk er al naar uit en ik kijk ook uit naar jullie tips voor vulling van de speakerstands, speakerkabels, interlinks en eventuele stroomkabels die deze set nog beter tot zijn recht zouden kunnen laten komen. Ook tips voor de oplossing van de problemen met de PIONEER PDR-W739 zijn welkom.
Foto's volgen nog zo gauw de set geleverd en opgesteld is.
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

sjoek

Welkom op dit forum en ook alvast de beste wensen.
Mooie sets hello
Foto's zijn ze hier ook gek op  :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Welkom FrankC, veel lees- en postplezier hier  :yes:.

Betreft bekabeling; (eerst) gewoon de standaard kabels, ls kabel van de rol. Wanneer je dan gewend bent aan het geluid welke de set voort brengt, kan je indien gewenst deze fine tunen middels andere kabels.

Betreft de stands; vullen met vogelzand. Wel ervoor zorgen dat deze goed droog is. De stands niet geheel afvullen, maar voor ongeveer 3/4 schijnt het beste resultaat te hebben, dat heb ik ooit ergens gelezen en ook zelf zo toegepast bij voorgaande speakers.


Citaat van: FrankC op december 31, 2016, 09:11:04
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en wens eerst en vooral iedereen een gelukkig, muzikaal en vooral gezond 2017 toewensen.
Op mijn bijna 52ste wordt ik dus lid van het MARANTZ-forum. Waarom het zo lang geduurd heeft ?
Wel dat is eigenlijk eenvoudig: mijn eerste set met Marantz componenten is nu in bestelling.
Nu de dochter het huis uit is en haar kamer dus vrijkomt, heb ik de plaats en de tijd voor een eigen "muziek- en leeskamer".
Dit is niet mijn eerste set en ook niet mijn enige, maar in de woonkamer ben ik in het bezit van een surround opstelling en ik wilde ook al jaren een echte stereoset waarop ik onder andere mijn 30 jaar oude en nog steeds werkende draaitafeltje kon op aansluiten.
In de woonkamer dus een 5.1 opstelling bestaande uit volgende elementen
- DENON 3806 surround receiver
- DENON 3930 DVD speler
- DENON NA 720 netwerkspeler
- PIONEER PDR-W739 (met problemen op het Multi speler gedeelte)
- Monitor Audio RX 8 als frontspeakers
- Monitor Audio Radius 90 als achter speaker
- JBL centerspeaker
- Audi Pro Subwoofer

En nu dus in bestelling een weliswaar bescheiden maar (hopelijk) fijn stereosetje:
- MARANTZ PM 5005
- MARANTZ CD 500
- TECHNIC SL-BD20
- MONITOR AUDIO BRONZE 2.
- NORSTONE STYLUM 2 speakerstands

Nog een weekje wachten en dan is het zover. Ik kijk er al naar uit en ik kijk ook uit naar jullie tips voor vulling van de speakerstands, speakerkabels, interlinks en eventuele stroomkabels die deze set nog beter tot zijn recht zouden kunnen laten komen. Ook tips voor de oplossing van de problemen met de PIONEER PDR-W739 zijn welkom.
Foto's volgen nog zo gauw de set geleverd en opgesteld is.

WilliamB

Hallo FrankC, welkom op het forum  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

NB

Hoi, Frank. Ook een goed en luisterrijk 2017 gewenst.
PM 5005 wilde ik in 1e instantie ook,
maar heb uiteindelijk voor winkeldochter PM 6004 gekozen. Ik heb er al heel veel plezier van.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Jeroentje

 Mooie sets.
De RX8 staan hier ook. Bevalt ie daar ook zo goed? Als center zou ik toch een kijken naar een RXCLS.

Groet,
Jeroen
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

FrankC

Super tevreden van de RX-8 en voor de centerspeaker heb je volkomen gelijk. Ben op zoek naar eentje in het piano lakzwart voor een redelijke prijs. Kan wel even duren maar zal er wel eens één vinden.
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

sjoek

Qua bekabeling ben ik het volledig eens met xander gewoon eerst bij standaard blijven... kan je later altijd switchen..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Welkom hier op het forum, mooie combi Denon en MA  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

Welkom!! Heel veel leesplezier! :yes:

Jeroentje

Citaat van: FrankC op december 31, 2016, 13:49:45
Super tevreden van de RX-8 en voor de centerspeaker heb je volkomen gelijk. Ben op zoek naar eentje in het piano lakzwart voor een redelijke prijs. Kan wel even duren maar zal er wel eens één vinden.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1122272788-prachtige-monitor-audio-silver-rx-hoogglans-zwart-center.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=8

Je gelooft het niet  8-)
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

FrankC

Bedankt voor de tip. Is exact wat ik zoek en voor een redelijke prijs.
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2