ARC probleem na reset microprocessor

Gestart door govi73, december 28, 2016, 21:39:19

Vorige topic - Volgende topic

govi73

Nadat ik de microprocessor heb gereset, werkt ARC niet meer.
Het gaat om de UPC (ziggo) box die wel beeld en geluid geeft zolang de receiver aanstaat, maar wanneer ik deze uit heb gezet, heb ik geen beeld en geluid meer.

Helaas was ik zo eigenwijs om geen backup te maken, dus ik weet niet welke instelling ik verkeerd heb staan.

Wie wil mij svp helpen? 

CBdicX

Citaat van: govi73 op december 28, 2016, 21:39:19
Nadat ik de microprocessor heb gereset, werkt ARC niet meer.
Het gaat om de UPC (ziggo) box die wel beeld en geluid geeft zolang de receiver aanstaat, maar wanneer ik deze uit heb gezet, heb ik geen beeld en geluid meer.

Helaas was ik zo eigenwijs om geen backup te maken, dus ik weet niet welke instelling ik verkeerd heb staan.

Wie wil mij svp helpen?

Dit is geen ARC probleem maar je dient je HDMI instelling op "HDMI doorgeven AAN" te zetten als je beeld wil zonder de receiver te gebruiken.
Geluid loopt dan via de TV, beeld en geluid worden dan 1 op 1 doorgezet door de receiver van de ZIGGO box naar de TV, maar wat je hiermee wil bereiken is mij niet duidelijk.
ARC kan je hier ook AAN en UIT zetten, via de optie ARC, of via HDMI bediening, ligt aan de receiver.

Het is je duidelijk dat ARC niets met de ZIGGO box te maken heeft ?
ZIGGO loopt via HDMI rechtstreeks op de CBL/SAT poort, ARC is voor een smart TV waar bijvoorbeeld NETFLIX op kijkt, en het geluid via de receiver wil laten lopen, de meest logische weg, want de TV speakers zijn  :no:

Hoop dat dit wat help, zo niet horen wij het wel.......

govi73

Citaat van: CBdicX op december 29, 2016, 13:10:23
Geluid loopt dan via de TV, beeld en geluid worden dan 1 op 1 doorgezet door de receiver van de ZIGGO box naar de TV, maar wat je hiermee wil bereiken is mij niet duidelijk.

Ik wil ook graag tv kijken zonder dat de receiver aanstaat. Dit had ik voor de reset ook en vond ik erg prettig.

Ik weet dat het niet aan Ziggo ligt, maar aan een instelling in de receiver, maar het probleem heb ik dus alleen wanneer ik tv wil kijken met de Ziggobox.

In de specs van de Marantz SR6005 staat dat deze ARC en pass trough heeft. Beide opties vind ik niet terug in het menu. Misschien is het anders verwoord, maar ik ben al een dag aan het zoeken en vind het helaas niet.

CBdicX

Citaat van: govi73 op december 29, 2016, 13:21:00
Ik wil ook graag tv kijken zonder dat de receiver aanstaat. Dit had ik voor de reset ook en vond ik erg prettig.

Ik weet dat het niet aan Ziggo ligt, maar aan een instelling in de receiver, maar het probleem heb ik dus alleen wanneer ik tv wil kijken met de Ziggobox.

In de specs van de Marantz SR6005 staat dat deze ARC en pass trough heeft. Beide opties vind ik niet terug in het menu. Misschien is het anders verwoord, maar ik ben al een dag aan het zoeken en vind het helaas niet.

Misschien dat het in deze al wat oudere receiver anders verwerkt zit, bijvoorbeeld een van de HDMI poorten reeds ARC en Pass Trough gebruikt.
Kijk dit even na in de manual, beide Engels en Nederlands zijn op het Net te vinden.

govi73

Ik ben er eindelijk uit  HB

HDMI Standby Source stond op HDMI 2, terwijl de Ziggo box op HDMI3 staat.