HDMI 2.2 HDCP??????

Gestart door Marc_4, december 17, 2016, 07:18:35

Vorige topic - Volgende topic

Marc_4

Hoi,

M'n Marantz SR7008 wederom in reparatie...
Mag nu tijdelijk de Onkyo TX-RZ800 proberen.

Deze heeft HDMI 2.2 HDCP en is aangesloten op een 4K tv die dat ondersteunt.
Als ik m'n Pioneer Blu-ray en BOXEE BOX en APPLE TV aansluit (alle HDMI NIET 2.2 HDCP) krijg ik helemaal geen beeld en geluid .....OSD is wel actief!!

Weet iemand de oplossing of gaat dit helemaal niet goedkomen??!!

Kan iemand me helpen aub!!

Lees verschillende berichten online en het ene zegt dat het moet werken en een ander zegtvdat het niet samengaat...

Hoor graag van jullie!

Gr,

Marc

Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

CBdicX

Citaat van: Marc_4 op december 17, 2016, 07:18:35
Hoi,

M'n Marantz SR7008 wederom in reparatie...
Mag nu tijdelijk de Onkyo TX-RZ800 proberen.

Deze heeft HDMI 2.2 HDCP en is aangesloten op een 4K tv die dat ondersteunt.
Als ik m'n Pioneer Blu-ray en BOXEE BOX en APPLE TV aansluit (alle HDMI NIET 2.2 HDCP) krijg ik helemaal geen beeld en geluid .....OSD is wel actief!!

Weet iemand de oplossing of gaat dit helemaal niet goedkomen??!!

Kan iemand me helpen aub!!

Lees verschillende berichten online en het ene zegt dat het moet werken en een ander zegtvdat het niet samengaat...

Hoor graag van jullie!

Gr,

Marc

Natuurlijk moet dit werken, als jij een HDCP 2.2 en HDMI 2.0 TV en receiver gebruikt, werken lagere HDCP/HDMI versies altijd (downward compatible)
Even nakijken of alle "Linken" wel aan staan, want ik denk dat daar het probleem zit als je geen beeld en geluid krijgt, een HDMI handshake probleem, maar wel een (niet beveiligd) menu.
Voor dit maakt het merk niet, ze werken allemaal op dezelfde manier en dient de handshake correct uitgevoerd te worden.

Fijn he, dat makkelijke HDMI, en over ARC maar te zwijgen....  :wink:

Marc_4

Hoi,
Dank voor je reactie!
krijg de boel vooralsnog niet aan de praat over de HDMI (2.2 HDCP) poorten van de Onkyo.
De Samsung ingesteld op HDMI 3 (MHL) wat vlgs manuaal 2.2 HDCP ondersteunt.

Er wordt via de Onkyo op TV getoond de melding: geen invoer...
Krijg de indruk dat mn:
- Pioneer BDP-51FD (HDMI 1.3a)
- Boxee Box (HDMI 1.3)
- Apple TV (HDMI 1.4)

Niet kunnen communiceren met de Onkyo..
Ik kan in menu Onkyo en TV ook niet vinden over HDMI en handshake.

Klopt dit of moet dit helemaal niet uitmaken???

De Onkyo heeft 2 HDMI 1.4 waarop nu de Pioneer en Boxee Box draaien op TV maar heb 3 aansluitingen nodig en om nu een apparaat te hebben waarvan de 5 (beste) HDMI aansluitingen niet gebruikt kunnen worden...:(

Iemand nog ideeën?
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

CBdicX

Citaat van: Marc_4 op december 18, 2016, 10:52:14
Hoi,
Dank voor je reactie!
krijg de boel vooralsnog niet aan de praat over de HDMI (2.2 HDCP) poorten van de Onkyo.
De Samsung ingesteld op HDMI 3 (MHL) wat vlgs manuaal 2.2 HDCP ondersteunt.

Er wordt via de Onkyo op TV getoond de melding: geen invoer...
Krijg de indruk dat mn:
- Pioneer BDP-51FD (HDMI 1.3a)
- Boxee Box (HDMI 1.3)
- Apple TV (HDMI 1.4)

Niet kunnen communiceren met de Onkyo..
Ik kan in menu Onkyo en TV ook niet vinden over HDMI en handshake.

Klopt dit of moet dit helemaal niet uitmaken???

De Onkyo heeft 2 HDMI 1.4 waarop nu de Pioneer en Boxee Box draaien op TV maar heb 3 aansluitingen nodig en om nu een apparaat te hebben waarvan de 5 (beste) HDMI aansluitingen niet gebruikt kunnen worden...:(

Iemand nog ideeën?

Er is geen "beste" HDMI poort, enige verschil is dat een HDMI 2.0 met HDCP 2.2, 4K (beveiligde) content ondersteunen, waar lagere HDMI versies dit niet doen.
Als jij een 4K film over HDMI 1.4 wilt versturen gaat dit niet, zal je alleen bijvoorbeeld geluid krijgen en geen beeld.

Die Samsung MHL poort is om Telefoons en Tablets aan de TV te knopen, die zou ik even vergeten.

Wat je eens moet proberen is de apparaten stuk voor stuk eens aan te sluiten op de TV, dan eens kijken of je geluid en beeld krijgt, startend op HDMI ARC, meestal HDMI 1.
(dus niet de Onkyo er tussen !)
Lukt dat dan weet je dat het apparaat en de TV elkaar "begrijpen".

Je zult dan ook zien, als dit wel werkt, dat al die bronnen ook op de HDMI 2.0 poort van de TV zullen werken, tenminste, dat zou wel moeten.
Maar heel HDMI 2.0 is voor jou op zich niet van belang, jou bronnen zijn 1.4 en lager.
Dan weet je ook dat als je daar de Monitor OUT van de Onkyo op aansluit (zou meteen daar ook de ARC uitgang voor gebruiken), dit de juiste TV ingang is.
Gaat het dan toch verkeerd, is er een instelling in de Onkyo verkeerd.
De huidige receivers zijn redelijk complex wat betreft de juiste HDMI protocollen.

Dit zijn de juiste stappen om de traceren waar het probleem zit.

Ach, het is Zondag, een lekkere dag om te "rommelen", en dan doel ik op het Audio/beeld vlak  :-D

Marc_4

Dank voor je reactie...

Alle beschreven apparatuur heeft altijd gewerkt tot vorige week...Alles hing aan een Marantz SR7008 en die met HDMI naar Samsung TV.

Heb nu dus een Onkyo staan omdat de SR7008 ( 2 jaar oud) defect is (een versterker kapot) en na reparatie wederom defect is (steeds in protection).

De winkel stelt een ruil voor met de Onkyo TX-RZ800 die ik nu mag uitproberen.

Dus de boel heeft altijd goed gedraaid.

Weet niet waar het zit...denk dus in de Onkyo.

Marc_4

CBdicX,

Dank voor je snelle reactie!

Kan het niet zijn dat de Onkyo op die HDMI ingangen de overige apparatuur niet " ziet"?

Gr,
Marc

CBdicX

Citaat van: Marc_4 op december 18, 2016, 11:48:31
Dank voor je reactie...

Alle beschreven apparatuur heeft altijd gewerkt tot vorige week...Alles hing aan een Marantz SR7008 en die met HDMI naar Samsung TV.

Heb nu dus een Onkyo staan omdat de SR7008 ( 2 jaar oud) defect is (een versterker kapot) en na reparatie wederom defect is (steeds in protection).

De winkel stelt een ruil voor met de Onkyo TX-RZ800 die ik nu mag uitproberen.

Dus de boel heeft altijd goed gedraaid.

Weet niet waar het zit...denk dus in de Onkyo.

Als jij geen HDMI kabels verwisselt heb, dan zou het in de Onkyo moeten zitten.
Maar de huidige receivers zijn zo dat HDMI direct werkt, waar dan ook aangesloten, en de versie (behalve 4K) is niet van belang.
Wat je kunt proberen is een reset van de Onkyo.

http://www.onkyo.com/manual/txrz900800/adv/nl/055.html

Hopelijk lost dit het probleem op.......

Marc_4

Reset al gedaan...
Komt niet goed dit.

Marantz weer aansluiten na reparatie..

Dank voor je tijd en advies!!