Nieuw lid & SR7005 / TV-box

Gestart door Farantz, december 14, 2016, 16:43:24

Vorige topic - Volgende topic

Farantz

Even voorstellen: ik ben Frans, een nieuw lid van het Marantz forum.
Ook lid van het hifi-forum, maar omdat ik voornamelijk Marantz heb staan heb ik me hier ook aangemeld.

Ik heb een lange tijd een SR6004 in combinatie met een PM7003 gehad, sinds kort staat hier een SR7005, met nog altijd de BD7004
Om een langverhaal kort te maken, mijn vraag is als volgt,

Ik heb de BD-speler en mijn Vodafone TV box (mag ik dit hier benoemen?) via HDMI op de AVR aangesloten.
Mijn TV (Samsung) via HDMI-out1
Met de BD speler heb ik geen problemen, zodra ik een DVD afspeel gaat de AVR automatisch op "BD", ook als ie op Stand-by staat speelt ie gewoon de DVD af. (handig voor vrouw en kids)
De TV-box is aangesloten op de SAT-HDMI  ingang , als ik bv een LP/CD heb gedraaid en daarna de AVR weer op Stand-by zet en later TV wil kijken pakt ie de TV-box niet automatisch.
HDMI control, staat aan.
Bij de instellingen van de TV-box heb ik niets kunnen vinden, heb ik iets over het hoofd gezien of is iemand hiermee bekend?
Nu moet ik eerst de AVR op "SAT" zetten en daarna op Stand-by. Dan kunnen de kids later gewoon TV kijken zonder de AVR aan te moeten zetten.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is over gekomen :-o

M vr groet, Frans

pameijer

Welkom hier op dit forum Farantz! Ik heb zelf geen ervaring met CEC, mijn enige ervaring is dat het nooit helemaal lekker werkt dus ben er maar van af gestapt. Wil je echt bedieningsgemak, koop een Logitech all-in-one remote. Onlangs met een andere nieuwe TV maar weer eens geprobeerd maar nee, te veel gekke acties. Wmb gewoon een ondoordacht protocol dat CEC met teveel eigenaardigheden en incompatibiliteiten tussen de verschillende merken, die het allemaal ook weer een andere naam geven.

Welke speakers heb je eigenlijk?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sjoek

Citaat van: pameijer op december 14, 2016, 19:06:41
Welkom hier op dit forum Farantz! Ik heb zelf geen ervaring met CEC, mijn enige ervaring is dat het nooit helemaal lekker werkt dus ben er maar van af gestapt. Wil je echt bedieningsgemak, koop een Logitech all-in-one remote. Onlangs met een andere nieuwe TV maar weer eens geprobeerd maar nee, te veel gekke acties. Wmb gewoon een ondoordacht protocol dat CEC met teveel eigenaardigheden en incompatibiliteiten tussen de verschillende merken, die het allemaal ook weer een andere naam geven.

Welke speakers heb je eigenlijk?

:gp:

Ook namens mij welkom op dit forum. En ook hier zelf geen ervaring er mee maar wel gehoord dat dit bij de xbox one ook vaak een probleem is ( deze kan net als de sr doorsluizen) hier lag het dan vaak aan de tv box.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Welkom op het forum,  en veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Farantz

CiteerWelke speakers heb je eigenlijk?

Hoi, ik heb de JBL Northridge serie, Fronts E80, surround E20, sub E150 P, center B&W CC6

En dit klinkt met de SR7005 erg goed, de automatische Audyssey moet ik nog uitvoeren, maar stereo als ik een LP of CD draai is erg goed.

Ik heb intussen de "Standby Source" op HDMI3 (SAT) gezet, dus wat er ook gebeurt, als vrouw en kids TV willen kijken gaat dat zonder problemen.
Op de TV-box is qua HDMI niets in te stellen.
Wat betreft DVD/BD gaat alles sowieso automatisch, mijn speler is de BD7004 dus dat is op elkaar afgestemd.

Ik heb ook dat CEC geprobeerd, gaat 'm niet worden. :x