Denon PMA 2500NE met lichte ruis

Gestart door CBdicX, december 10, 2016, 16:43:57

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Citaat van: RHK op december 11, 2016, 11:19:54
Interferentie zou ook kunnen, mijn speakerkabels lopen achter het meubel langs waar de apparatuur op/in staat. Daar liggen vanzelfsprekend allerlei kabels van adaptors, stroom, wifi enz. Ik hoor de ruis zelf nooit, dus ok zo. En die piep in mn oor heb ik gelukkig ook geen last van.

Die tweeter is hetzelfde als je piep, zodra je je aandacht erop gaat vestigen krijg je er last van  :wink:

@ Xander: Heb jij met je PM11 een ruisje op je tweeter dichtbij je oor?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... ik heb ze in m'n gehoor zitten  :? ...

Citaat van: Zep op december 11, 2016, 11:54:02
Die tweeter is hetzelfde als je piep, zodra je je aandacht erop gaat vestigen krijg je er last van  :wink:

@ Xander: Heb jij met je PM11 een ruisje op je tweeter dichtbij je oor?

Zep

Citaat van: xander32 op december 11, 2016, 12:12:07
... ik heb ze in m'n gehoor zitten  :? ...

Vandaar dat onze gevoelige oortjes zoveel geld kosten  :roll:

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op december 11, 2016, 09:09:28

Zou iemand met en PM11 eens kunnen luisteren en vertellen of het stil is of niet.

Bij de PM11 niks van ruis.

Zep

Citaat van: AkTeVox op december 11, 2016, 19:17:19
Bij de PM11 niks van ruis.

Zou ik dan toch maar even wachten en voor de PM11 gaan?  :-D

xander32

Wil je een Marantz met ballen; PM10  HB. Als die dan niet bevalt neem ik hem wel voor een zacht prijsje van jou over, zodat je er niet mee blijft zitten.

Citaat van: Zep op december 11, 2016, 20:38:20
Zou ik dan toch maar even wachten en voor de PM11 gaan?  :-D

Zep

Citaat van: xander32 op december 11, 2016, 20:56:27
Wil je een Marantz met ballen; PM10  HB. Als die dan niet bevalt neem ik hem wel voor een zacht prijsje van jou over, zodat je er niet mee blijft zitten.

Nee nee, jij wilde de PM10 niet.....jij ging richting buisjes op je Glennies  :-D

bert50

Heb ik ook gehoord Jürgen [emoji16][emoji16]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Brutus

Hier ook een ruis op de analoge Denon PMA 1500EA. Zit zelfs een golfje in ....van dicht naar vol open, zacht dan harder dan weer zachter en dan weer harder.

Voor het eerst dat ik het hoor maar ik heb ook nog nooit op 3 cm met mijn oor van de tweeter gezeten en aan een volume knop gedraaid zonder muziek.

Maar mag ik eens vragen waarom dit zo interessant of irritant is op deze bizarre korte afstand, ik heb nog nooit een ruis gehoord tijdens het afspelen van mijn muziek in 7 jaar tijd en ik zal nooit op deze bizar korte afstand naar muziek luisteren?

Ik zou dit ook niet testen bij een aanschaf van een andere versterker (zelfs nu dat ik het weet) want je hoort het toch niet als de muziek speelt.

Daarbij heb ik 12 elektrische apparaten op ca. 2 vierkante meter staan en een gigantisch bos met kabel achter mij audio/tv meubel, zou er maar zo mee te maken kunnen hebben.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Klopt mannen, maar zo'n PM10 is een mooi inruil object  :yes:. En lukt dat niet; er schijnt op het www een forum vol malloten te zijn, welke het merk Marantz aanhangen. De kans is groot dat ik hem daar wel kan slijten aan één van die sulletjes  :roll:.

Citaat van: Zep op december 11, 2016, 21:05:47
Nee nee, jij wilde de PM10 niet.....jij ging richting buisjes op je Glennies  :-D

SB_Marantz

Dat je ruis hoort met je oor vlakbij en zeker op de tweeter is normaal.
En is afhankelijk van A: De S/R verhouding van de versterker en B: De gevoeligheid van je speakers.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zep

Citaat van: SB_Marantz op december 12, 2016, 15:29:28
Dat je ruis hoort met je oor vlakbij en zeker op de tweeter is normaal.
En is afhankelijk van A: De S/R verhouding van de versterker en B: De gevoeligheid van je speakers.

Dank voor de verheldering, SB....daar kunnen we tenminste iets mee  :yes:

CBdicX

Citaat van: Zep op december 12, 2016, 18:17:31
Dank voor de verheldering, SB....daar kunnen we tenminste iets mee  :yes:

Oh, en wat is dat dan...... ?  :wink:
Ik vind dat versterkers in deze prijs klasse stil moeten zijn.

Denon 2500NE: Signaal-ruisverhouding: hoog niveau 110dB 108dB
Veel beter zal lastig zijn, maar volgens mij is een hoge S/R verhouding al lang geen probleem meer, ook niet voor goedkopere versterkers.
Ik hoef de versterker niet verder dan 25-30% volume te gebruiken op mijn Teufels Definion 5, zeer ruim van de ruis drempel lijkt mij.
Maar ook op EXT-PRE, dus als eindversterker op vol vermogen, ruist de handel het zelfde als op lager vermogen.

Zal er maar mee moeten leren leven, zoals de dokter zo vaak gezegd heeft.......  :wink:

Zep

Citaat van: Brutus op december 12, 2016, 00:33:24

Maar mag ik eens vragen waarom dit zo interessant of irritant is op deze bizarre korte afstand, ik heb nog nooit een ruis gehoord tijdens het afspelen van mijn muziek in 7 jaar tijd en ik zal nooit op deze bizar korte afstand naar muziek....

Het gaat om het idee, Brutus  :-P