Denon PMA 2500NE met lichte ruis

Gestart door CBdicX, december 10, 2016, 16:43:57

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Hallo,

is het "normaal" dat een versterker van dit niveau (of type) een lichte ruis heeft in het gebied van +/- 30% tot vol volume ?
Beneden de 30% is het stil.
De ruis hoor ik alleen als ik zeer dicht bij de tweeter ben, niet op gemiddelde luister afstand.
De ruis gaat niet weg met gebruik van Direct, ook zit deze op alle bronnen, wel of niet aangesloten.
Ook het aan en uit schakelen van de Analoge mode veranderd niets.

Ik meen mij te herinneren dat een PM11S3 geheel stil was, maar kan mij vergissen.
Ik kan mij voorstellen bij het gebruik van de EXT PRE mode, dat de 2500 volle kracht gaat, dat het dan wat ruist, maar schakelen naar CD of wat dan ook, blijft het aanwezig.

Normaal of niet ?

NB

Ben absoluut geen deskundige, maar het lijkt me, dat ruis niet moet kunnen. Ik heb net mijn eenvoudige
PM 6004  op een kanaal dat nu niet gebruikt wordt, helemaal open gezet, maar er is geen ruis.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Is het niet normaal wanneer je een lichte ruis hoort als je zeer dicht bij met je oor bent? Vanaf 10 cm niet meer hoorbaar? Even een poll houden, Dick  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

NB

Citaat van: Zep op december 10, 2016, 19:12:15
Is het niet normaal wanneer je een lichte ruis hoort als je zeer dicht bij met je oor bent? Vanaf 10 cm niet meer hoorbaar? Even een poll houden, Dick  :wink:

Nog een keer op tuner gezet, terwijl tuner niet aan staat en de volume knop langzaam opengedraaid, maar hoor absoluut geen ruis, geen brom, niks. Ben wel strontverkouden, maar ruis zou ik toch moeten ontwaren, als alles in huis stil is.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-

Slaapkamer:

Zep

Citaat van: Nb op december 10, 2016, 19:49:17

Nog een keer op tuner gezet, terwijl tuner niet aan staat en de volume knop langzaam opengedraaid, maar hoor absoluut geen ruis, geen brom, niks. Ben wel strontverkouden, maar ruis zou ik toch moeten ontwaren, als alles in huis stil is.

Als ik hier mijn oor er dicht tegen aan houdt ook een licht ruisje....google leert dat dit vaker wordt ervaren. Maar nu heeft Dick mij gek gemaakt dus een poll er tegen aan :-P

Let wel.....op de tweeter he!

CBdicX

En waarom alleen in het + 30% gebied, en niet er onder ?

xander32

Zit het ruisje niet in jullie gehoor ?   :angel:

TurboMarco

Citaat van: Zep op december 10, 2016, 20:02:00
Als ik hier mijn oor er dicht tegen aan houdt ook een licht ruisje....google leert dat dit vaker wordt ervaren. Maar nu heeft Dick mij gek gemaakt dus een poll er tegen aan :-P

Let wel.....op de tweeter he!
Hier ook een ruis wanneer ik mijn oor tegen een tweeter houd .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Hier wel een uitleg waarom het zou kunnen ruizen:

http://www.popschoolmaastricht.nl/college_brom_kraak_ruis.php#ruis

Maar nogmaals, ik dacht dit nooit gehoord te hebben met een PM11.......
Zou iemand met en PM11 eens kunnen luisteren en vertellen of het stil is of niet.
Blijf het vreemd vinden dat die ruis ook (veel) harder word naarmate het volume omhoog gaat, ineens aanwezig bij +/- 30%, daaronder niets  :-o

TurboMarco

Ik zal vd week eens luisteren zonder de dac/dsp ,wie weet ligt het daar aan .

CiteerEen signaal meerdere keren naar digitaal converteren en weer terug (Met A/D en D/A omzetters in bijv. digitale effectapparauur en digitale equalizers) maakt het geluid er ook niet beter op.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op december 11, 2016, 09:14:37
Ik zal vd week eens luisteren zonder de dac/dsp ,wie weet ligt het daar aan .

Als ik de 2500 op Analoog zet, dus dan word de DA uitgeschakeld, ook dan de ruis.

RHK

Citaat van: CBdicX op december 11, 2016, 09:19:33
Als ik de 2500 op Analoog zet, dus dan word de DA uitgeschakeld, ook dan de ruis.

De SR7008 doet het bij mij ook hoorbaar via de tweeter, op CD input geschakeld. Wordt ook beter hoorbaar bij opschroeven volume. Niet eerder waargenomen, test dit ook nooit. Heb zelf een lichte piep in het rechteroor, scheelt wellicht.    :oops:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Heb gisteravand nog eens mijn oren te luisteren gelegd bij mijn Arcam versterkertje boven en daar was wel ruis en ook heel lichte brom.   :cry:  Maar dat is een oud bakkie. Beneden ook nog een keer op cd met de speler aan, op pauze en er is met geheel open potmeter geen enkel storend geluid te horen. Misschien is het verhaal  over de verbeterde voeding zonder ic's, wat mij oa deed besluiten om weer eens voor Marantz te opteren hier debet aan.
Kamer set:

Slaapkamer:

Zep

Citaat van: TurboMarco op december 11, 2016, 09:06:36
Hier ook een ruis wanneer ik mijn oor tegen een tweeter houd .

Zou het ook niet kunnen komen door alle bronnen in het huis (wifi/adapters etc.) die interferentie veroorzaken op de gevoelige tweeter?  :|

Citaat van: RHK op december 11, 2016, 10:19:11
De SR7008 doet het bij mij ook hoorbaar via de tweeter, op CD input geschakeld. Wordt ook beter hoorbaar bij opschroeven volume. Niet eerder waargenomen, test dit ook nooit. Heb zelf een lichte piep in het rechteroor, scheelt wellicht.    :oops:

Nee, als Dick niks had gezegd dan had ik niet gaan luisteren en bestond het gewoon niet  frusty  :-D
En piepjes in oren hebben meer mensen hier last van  :?

RHK

Interferentie zou ook kunnen, mijn speakerkabels lopen achter het meubel langs waar de apparatuur op/in staat. Daar liggen vanzelfsprekend allerlei kabels van adaptors, stroom, wifi enz. Ik hoor de ruis zelf nooit, dus ok zo. En die piep in mn oor heb ik gelukkig ook geen last van.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*