Verschillen PM-17 MKI en MKII?

Gestart door Jantje, november 12, 2007, 19:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jantje

Er staat een hele mooi zwarte PM17 op Marktplaats. Heeft iemand een idee wat een normale gangbare voor een dergelijk apparaat is?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Maurice

Ligt aan de uitvoering, is het een MKI of een MKII of een KI?
De MKII gaat wel eens voor €500 weg, de MKI zou dus niet duurder mogen zijn. Gangbaarder is een 600-700 voor de MKII.

>>>HIER<<< biedt iemand een set met een PM17, CD63 en ST6000 aan voor totaal €875. Zo'n cd63 moet volgens mij nog wel een €100 op kunnen brengen, net als de ST6000.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jantje

Citaat van: Maurice op november 12, 2007, 21:22:15
Ligt aan de uitvoering, is het een MKI of een MKII of een KI?
De MKII gaat wel eens voor €500 weg, de MKI zou dus niet duurder mogen zijn. Gangbaarder is een 600-700 voor de MKII.

>>>HIER<<< biedt iemand een set met een PM17, CD63 en ST6000 aan voor totaal €875. Zo'n cd63 moet volgens mij nog wel een €100 op kunnen brengen, net als de ST6000.


Een MkII, zo lijkt het. Er staan namelijk geen toevoegingen achter het typenummer. 450-550 is dan wel een redelijke prijs, is het niet?

En die kerel die die complete set aanbiedt heb ik al een PM gestuurd, maar geen reactie gekregen.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

mahansz

een mkI kan je herkennen aan de 'ronde' volume- en bronknoppen; bij de mkII zijn deze meer cylindrisch. Daarbij heeft de mkII een pre-out en de mkI niet.
Volgens mij ('k heb even gecheckt) gaat het hier dus om een pm17mkI !
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

overigens is er qua sound geen verschil tussen beiden te bekennen hoor (ik kan het weten  :-D )
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Hanske

MKII heeft ook nog mooie solide WBT speaker aansluitingen bovenop de genoemde verschillen;)

Jantje

Aangezien er nu toch kennelijk een nieuw topic geopend is, kan ik het net zo goed vragen: wat is het verschil tussen een MkII en een MkII M?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

ll0ll

Een pm17 mkI heeft toch ook a/b speakeraansluitingen terwijl de mkII 'slechts' a speakeraansluitingen heeft?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

Citaat van: ll0ll op november 16, 2007, 19:21:30
Een pm17 mkI heeft toch ook a/b speakeraansluitingen terwijl de mkII 'slechts' a speakeraansluitingen heeft?

nope, mkI heeft ook 1 paar aansluitingen..

Wat betreft de mkII versus de mkII 'm' versie, da's vrij simpel.. er is geen verschil. Ze hebben er alleen een M versie van gemaakt om hem ook in het zilver te kunnen leveren, daarnaast heeft de M een blauwe temperatuurmeter en de ander een gele temp.meter. Op marantz.com vind je onder "archived" beide versies met bijbehorende specificaties, zoek de verschillen  :-D :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Maar, op deze foto van de mkI zie je 2 speaker-knoppies, terwijl op de mkII maar 1 knoppie zit:

mkI


mkII
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

Citaat van: ll0ll op november 16, 2007, 20:48:36
Maar, op deze foto van de mkI zie je 2 speaker-knoppies, terwijl op de mkII maar 1 knoppie zit:

mkI


mkII


dat zijn 'tape 1 en 2' knopjes  hello hello

klikkerdeklik

Kijk anders even naar de input-selector... weer een mysterie opgelost  :lol: :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Ach stom, ik heb een review van de mk1 op m'n eigen site staan, en ik zie nu inderdaad dat het tape knoppies zijn  :lol:
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Jantje

Sinds gister ben ik de trotste eigenaar van een PM17 MKI, een advertentie geplaatst op marktplaats en daar kwamen redelijk veel reacties op. Deze Pm17 stond bij een hele aardige meneer in de buurt en na het beluisteren van de versterker gister op mijn luidsprekers heb ik hem mee naar huis genomen.

Ik ben er echt heel blij mee. :)
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

mahansz

Citaat van: Jantje op december 01, 2007, 19:03:41
Sinds gister ben ik de trotste eigenaar van een PM17 MKI, een advertentie geplaatst op marktplaats en daar kwamen redelijk veel reacties op. Deze Pm17 stond bij een hele aardige meneer in de buurt en na het beluisteren van de versterker gister op mijn luidsprekers heb ik hem mee naar huis genomen.

Ik ben er echt heel blij mee. :)

gefeliciteerd! het is ook een erg mooie versterker hoor, beleef je nog jaren plezier van!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen