hoofdzekering pm11s3

Gestart door riek, november 19, 2016, 21:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

riek

Beste

Even uit niewsgierigheid,

Weet iemand waar de main fuse (hoofdzekering) zit in de pm11s3?

Of met welke code deze aangegeven word.

Bij voorbaat dank,

Mvg

thanatos

Geen glaszekering ergen te zien ?

Op foto's van het net zie ik ook niet veel. Misschien aan de onderzijde gemonteerd ?

Maus


riek

#3
Ik heb mijn pm11s3 nog niet opengeschroefd en wil daarmee wachten tot ik zeker weet welke hoofdzekering er in zit en waar deze zit.

Ik wil namelijk een furutech zekering monteren maar er is zo weinig op het net te vinden over de pm s3 dat ik hoopte het op dit forum te achterhalen.

Lijk mij dat deze op een plek moet zitten waar je redelijk goed bij zou moeten kunnen maar op de foto's op het net is er nauwelijks wat tezien.

Thnx

Rico


thanatos

Meestal zitten ze direct na de net entree. Je versterker zal toch helemaal open moeten om er bij te kunnen.

Daarmee zal overigens wel je garantie vervallen als het zichtbaar is.

daffy

#5
Als de s3 ongeveer hetzelfde is als de s2 dan zit de zekering i.id. aan de zijkant tussen 2 printplaten in, de bovendeksel verwijderen is niet genoeg de zekering is pas zichtbaar als er ook een zijpaneel verwijderd word.

Met een beetje voorzichtigheid is dit prima te doen en ben je binnen 15 min. Klaar.
Ga ook eens op zoek naar een schurter "audio" fuse  vergulde copperalloy ceramic slowblow smd fuse kost zeer weinig en bevalt mij beter dan hifituning zekeringen.

Pin me er niet op vast want het is al even geleden maar volgens mij ging het om een 5 Ampère traag zekering.

Daffy😉


Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

riek

#6
ja bij de net entree leek mij ook logisch maar als de pm11 egt helemaal open en uit elkaar moet zoals ook de zijkant dan sla ik denk ik maar over helaas, wel jammer dat het zo ontworpen is en dus ook lastig is om er bij te komen ,ik had deze graag willen proberen.

bedankt voor het meedenken ,

Mocht er nog iemand concrete info hebben hoor ik het alsnog graag, :yes:

Thnx !



joep

#7
Even kijken. Dit is voor de SA-11s3. http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=hirez&m=281506

Voor de PM-11s3 kan ik niets vinden.

daffy

#8
Dit is de sa11 het ging om de pm de versterker dus.
In de sa11s2 zijn 7 zekeringen aanwezig, die zes op de foto na de voeding , en een voor de voeding uiterst links in het midden.
Mijn ervaring is dat het ook bij de sa11 loont om wat te spelen met andere zekeringen.
Wederom bevallen de schurter smd keramische met vergulde koperkappen zekeringen uitstekend voor een zeer vriendelijke prijs.

https://www.schurter.ch/en/datasheet/SMD-SPT

Daffy 😉


Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

riek

Beste daffy,

Ik heb juist aan de hand van dat artikel dit al bij mij sa11s3 gedaan  :yes: en daarom wil ik evt deze stap ook bij mijn pm11s3 doen omdat ik denk dat ook de pm11s3 daar heel veel baat bij heeft ..
Maar zoals gezegd is hier weinig info over en ik ben niet van plan om de pm meerdere malen open te schroeven en uit me meubel te halen maar 1 x goed te doen, vandaar maar thnx voor t meedenken !   :wink:

Brutus

Vraag me alleen af als er een defect ontstaat binnen de garantie periode en Marantz ziet dat er een andere zekering in gezet is of dit reden is om een "valt niet meer onder garantie i.v.m. zelf vervangen onderdelen" af te geven  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Dan haal je eerst de zekering eruit [emoji12] voordat je hem laat repareren [emoji1][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Citaat van: bert50 op november 22, 2016, 15:53:03
Dan haal je eerst de zekering eruit [emoji12] voordat je hem laat repareren [emoji1][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niet vergeten dus en de originele zekering goed bewaren  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

thanatos

Citaat van: Brutus op november 22, 2016, 14:39:14
Vraag me alleen af als er een defect ontstaat binnen de garantie periode en Marantz ziet dat er een andere zekering in gezet is of dit reden is om een "valt niet meer onder garantie i.v.m. zelf vervangen onderdelen" af te geven  :roll:

Elke fabrikant zal een garantie claim afwijzen als er sporen zichtbaar zijn van openen. Dus een goed passende schroevendraaier nemen ;-)

Binnen garantie een zekering defect is een service klusje. Je zou ook je leverancier kunnen vragen deze zekeringen te plaatsen. Kost iets meer maar als ze er in meegaan behoudt je de garantie.

Paul

Met een glas audiofiele whiskey kan het zomaar ook beter klinken.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site