Kort "knetsend" geluid tijdens het afspelen van een film (Marantz SR7008)

Gestart door saiko, november 18, 2016, 23:10:06

Vorige topic - Volgende topic

saiko

Hallo allemaal,

Ik had een paar dagen geleden tijdens het kijken van een film (Blu-ray - geluidstrack was een DTS HD Masteraudio) het volgende probleem:

Ongeveer een 3 tal keer tijdens de film hoorde ik uit een luidspreker een heel kort knetsend (knetterend, bliksem-achtig, vind het moeilijk te omschrijven het juiste geluid) klinken.
Voordien en nadien bleef het geluid normaal klinken en aan mijn speakers zelf zie ik op het eerste zicht ook niets speciaals. Een hele tijd geleden heb ik dit nog eens een keertje gehad. Toen heb ik er niet bij stil gestaan maar omdat het nu een tweede keer voorkwam viel het op.

Gisteren heb ik dan nog eens een andere film gekeken en toen hoorde ik niets speciaals tijdens het kijken van de film.

Heeft er iemand een idee wat de eventuele oorzaak zou kunnen geweest zijn?

Tuinpad

Zou eerst eens afwachten of het ook bij andere films gebeurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

saiko

Het heeft zich nog eens één maal eerder voorgedaan bij een andere film. Wel al een hele tijd geleden ondertussen.
Zou het kunnen dat een ander toestel op dezelfde stroomkring eventueel een keertje een storing heeft afgegeven in de versterker?

Marc_4

Hoi,

Hier hetzelfde probleem gehad, rook daarna ook heel kort een brandlucht.
SR7008 lichtte even op van binnen, lijkt me een sluiting verhaal...maar klonk als een vlieg die tegen zo'n UV lamp vloog.
Stond toevallig naast het apparaat toen het zich voordeed.

SR7008 wordt nu voor de zekerheid onder garantie doorgemeten en bekeken op een probleem...

Gr,

Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Snuggie

Heb ik ook gehad met SR7009 en SR7010 is een bepaalde storing invloed van buitenaf in ieder geval speakerdraad controleren en anders vervangen sluiting op de achterzijde door een zwervende tier van je speakerdraad shutup