PM7000 Rotary Switch SRRS1C (G79424930)

Gestart door Geokex, november 15, 2016, 22:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

onderdeel Rotary Switch SRRS1C (G79424930)

Kopen gebruikte een deel van een aantal lid
0 (0%)
Zoek dealer die requsted onderdeel kan bieden
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Geokex

Lieve vrienden,
Wees aardig en help me met betrekking tot probleem met mijn PM7000. Ik ben op zoek naar onderdelen Rotary Switch SRRS1C (G79424930) - Marantz onderdeel nummer is 4822 273 10237, maar ik kan dit spul in Servië niet vinden. Ik probeer te vinden in Engeland en Duitsland maar ik kon het niet vinden. Heeft u informatie waar ik deze schakelaar kan vinden om mijn versterker te repareren?Hartelijk dank en ik verontschuldig me voor google translate.

thanatos

Die onderdelen zul je niet meer kunnen vinden nieuw. Misschien een sloop apparaat kopen ? of dat iemand er een heeft staan die het onderdeel er voor je uit wil halen ?

Geokex

Geachte Thanatos,
Hartelijk dank voor uw antwoord. Is er een mogelijkheid dat sommige van de forumleden hebben dit deel, gebruikt natuurlijk? Ik ben niet bekend met de forumregels, is het juist aan de andere leden om me te verkopen dit deel vragen? Dat zal echt geweldig zijn!
Beste wensen,
Geokex

Maurice

Dit mag je hier op het forum gewoon vragen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maus

Als je zoekt op 'Rotary Encoder' kan je misschien meer vinden. Dit is de naam van dit onderdeel.

EN
Search for 'Rotary Encoder', that is the official' name of the part.

HAL9000

Weet je wel zeker dat het onderdeel defect is, want ik heb dit nog nooit defect zien gaan. 
echter weet ik wel van overspring problemen, dat kwam door slechte soldeer bindingen en de flat cable die het board met de relais verbind vuil was.  :angel:  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Waarschijnlijk fysieke schade door transport / vervoer.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Citaat van: HAL9000 op november 24, 2016, 11:31:35
Weet je wel zeker dat het onderdeel defect is, want ik heb dit nog nooit defect zien gaan. 
echter weet ik wel van overspring problemen, dat kwam door slechte soldeer bindingen en de flat cable die het board met de relais verbind vuil was.  :angel:  :yes:

Ik heb wel veel volumeregelaars defect gezien, vergelijkbaar systeem. Meestal gaat hij dan telkens een paar stappen terug.

HAL9000

Ja die heb ik ook vaker defect gezien. 

Maarja je moet het ding fysiek bij je hebben wil je goede diagnose kunnen maken.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Rotary encoders vervuilen vaak door niet gebruiken. Men pakt liever de AB om te schakelen. Gevolg contacten oxideren door uitblijven gebruik en processor weet de stand niet en gaat wandelen of zelf wat doen.

Andere oudere ALPS rotary encoders heb ik regelmatig voorbij zien komen waarbij het vet in de schakelaar door de tijd gaat geleiden en bij minste of geringste aanraking gaat 'jutteren'. In beide gevallen goed schoon te maken.

Maus

Ik dacht dat die dingen vaak optisch werken? Zo kom ik schematische tekeningen tegen op google :)

HAL9000

Citaat van: Maus op november 26, 2016, 11:54:30
Ik dacht dat die dingen vaak optisch werken? Zo kom ik schematische tekeningen tegen op google :)

Klopt,  meestal is de opto unit zelf kaduuk of  toch  slecht contact. van opto naar mainboard.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: Maus op november 26, 2016, 11:54:30
Ik dacht dat die dingen vaak optisch werken? Zo kom ik schematische tekeningen tegen op google :)

Wat hier in deze marantz zit weet ik niet. Maar heb het duidelijk over mechanische rotary switches.

Zoals deze :


Maus