Citaat van: Rink op december 03, 2016, 17:53:40
Probleem blijkt helaas toch niet opgelost.
Het komt dus alleen voor als de versterker op tv audio heeft gestaan. De keer daarop komt er op geen enkele manier nog geluid uit de versterker.
Als ik de stroom van de tv afhaal terwijl deze uitstaat begint de versterker spontaan weer te spelen.
Iets in de hdmi communicatie gooit dus de boel op slot.
Heeft iemand een idee of dit wellicht gewoon uitgezet zou kunnen worden?
Alle hulp is welkom ik word er langzamerhand gek van.
Ik heb dit zelfde gesodemieter met de Denon X6200W gehad.
Het zit in de HDMI "handshake" tussen de TV en de receiver.
Iedere keer als ik naar TV AUDIO bron ging verdwenen de speakers uit het display en had ik uiteraard geen geluid.
Ik gebruik TV Audio om het geluid van NETFLIX via de receiver te krijgen.
Bij mij deed zich een volgend probleem voor, Optisch was niet synchroon te krijgen (beeld en geluid).
Zowel via de receiver (van 0 naar 200 millisec.) als via de TV (5 stappen min, 10 stappen plus) was het niet goed te krijgen.
En als er iets storend is, dan is het dit wel
Dus weer terug naar HDMI ARC, dat moet toch goed te krijgen zijn.
Nou, na een paar uur experimenteren is het nu in orde, geen missers meer, hier de instelling die ik gebruik.
TV moet op HDMI "link" staan, dit heeft voor alle merken een andere naam,
Easylink ("makkelijke link" vrij vertaald
!!) voor Philips.
De HDMI kabels dienen beide in de ARC ingang te zitten.
Nu de receiver:HDMI Setup:
HDMI bediening
AANBron doorgeven
LAATSTETV AUDIO Switching
UITVoeding uit
UITAls je na deze instellingen toegepast heb zet je de TV en receiver uit, want dan worden de veranderingen pas toegepast, niet als beide aan staan !
Daarna ga je naar de TV Audio bron, naar Ingangen, als het goed is zal je daar in Ingangselectie Decodeermodus Automatisch zien staan, en in het grijs, Ingangmodus
-ARC-De Ingang toewijzen zal dan staan op:
TV Audio
HDMI
X Digitaal
OPT1Nu, als het goed is, zullen de speaker via TV AUDIO gewoon geactiveerd worden.
Het blijft een slechte en lastige toestand met ARC, maar dat is het altijd al geweest sinds dit bedacht is en lijkt steeds lastiger te worden ipv makkelijker......