Sr 6010 Blokkeert

Gestart door Rink, november 09, 2016, 00:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rink

Hallo allemaal,

Ik heb een sr 6010 versterker aangesloten met een hdmi out naar philips smart tv. De tv audio gaat retour via een optische kabel omdat ik retour via hdmi niet aan de praat kreeg.
Nu is het probleem dat er waarschijnlikk ergens een conflict optreed tussen tv en versterker waardoor regelmatig er geen geluid meer uit de versterker komt en er geen beeld richting tv gaat. Als ik de stroom er helemaal afhaal doet alles het weer gewoon.

Niet alleen tv audio stopt er dan mee maar ook bijvoorbeeld radio doet het dan niet meer.

Ik heb naar mijn idee alle instellingen wel doorgelopen en ben ten einde raad. Alle tips zijn welkom!

DansaN

Wat meer informatie over wat er is aangesloten, is wellicht handig.
Je hebt waarschijnlijk niet alleen een tv met HDMI aangesloten op de SR.

Rink

Klopt, er staat ook een mediaspeler aangesloten en een blueray speler. Digitale tv gaat direct naar de televisie en niet via de versterker.
Het probeem lijkt mij niet in de andere apparaten te zitten want het ontstaat ook zonder dat die aangeweest zijn.

remco2706

Misschien kun je mijn topics doorlezen?ik had iets soortgelijks wellicht kun je er iets mee.

Rink

Het probleem is opgelost. De easylink van de philips tv stond uit. Dat schopte waarschijnlijk de communicatie tussen tv en receiver in de war.

Rink

Probleem blijkt helaas toch niet opgelost.
Het komt dus alleen voor als de versterker op tv audio heeft gestaan. De keer daarop komt er op geen enkele manier nog geluid uit de versterker.
Als ik de stroom van de tv afhaal terwijl deze uitstaat begint de versterker spontaan weer te spelen.

Iets in de hdmi communicatie gooit dus de boel op slot.
Heeft iemand een idee of dit wellicht gewoon uitgezet zou kunnen worden?
Alle hulp is welkom ik word er langzamerhand gek van.

RHK

#6
Citaat van: Rink op december 03, 2016, 17:53:40
Probleem blijkt helaas toch niet opgelost.
Het komt dus alleen voor als de versterker op tv audio heeft gestaan. De keer daarop komt er op geen enkele manier nog geluid uit de versterker.
Als ik de stroom van de tv afhaal terwijl deze uitstaat begint de versterker spontaan weer te spelen.

Iets in de hdmi communicatie gooit dus de boel op slot.
Heeft iemand een idee of dit wellicht gewoon uitgezet zou kunnen worden?
Alle hulp is welkom ik word er langzamerhand gek van.

Al eens geswitched van de  HDMI monitor1 ARC op de receiver naar de monitor ( zone 2)  zonder  arc?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#7
Citaat van: Rink op december 03, 2016, 17:53:40
Probleem blijkt helaas toch niet opgelost.
Het komt dus alleen voor als de versterker op tv audio heeft gestaan. De keer daarop komt er op geen enkele manier nog geluid uit de versterker.
Als ik de stroom van de tv afhaal terwijl deze uitstaat begint de versterker spontaan weer te spelen.

Iets in de hdmi communicatie gooit dus de boel op slot.
Heeft iemand een idee of dit wellicht gewoon uitgezet zou kunnen worden?
Alle hulp is welkom ik word er langzamerhand gek van.

Ik heb dit zelfde gesodemieter met de Denon X6200W gehad.
Het zit in de HDMI "handshake" tussen de TV en de receiver.
Iedere keer als ik naar TV AUDIO bron ging verdwenen de speakers uit het display en had ik uiteraard geen geluid.
Ik gebruik TV Audio om het geluid van NETFLIX via de receiver te krijgen.

Bij mij deed zich een volgend probleem voor, Optisch was niet synchroon te krijgen (beeld en geluid).
Zowel via de receiver (van 0 naar 200 millisec.) als via de TV (5 stappen min, 10 stappen plus) was het niet goed te krijgen.
En als er iets storend is, dan is het dit wel  :-(

Dus weer terug naar HDMI ARC, dat moet toch goed te krijgen zijn.
Nou, na een paar uur experimenteren is het nu in orde, geen missers meer, hier de instelling die ik gebruik.

TV moet op HDMI "link" staan, dit heeft voor alle merken een andere naam, Easylink ("makkelijke link" vrij vertaald  :-o !!) voor Philips.

De HDMI kabels dienen beide in de ARC ingang te zitten.

Nu de receiver:

HDMI Setup:

HDMI bediening AAN
Bron doorgeven LAATSTE
TV AUDIO Switching UIT
Voeding uit UIT

Als je na deze instellingen toegepast heb zet je de TV en receiver uit, want dan worden de veranderingen pas toegepast, niet als beide aan staan !
Daarna ga je naar de TV Audio bron, naar Ingangen, als het goed is zal je daar in Ingangselectie Decodeermodus Automatisch zien staan, en in het grijs, Ingangmodus -ARC-

De Ingang toewijzen zal dan staan op:

TV Audio
HDMI X Digitaal OPT1

Nu, als het goed is, zullen de speaker via TV AUDIO gewoon geactiveerd worden.
Het blijft een slechte en lastige toestand met ARC, maar dat is het altijd al geweest sinds dit bedacht is en lijkt steeds lastiger te worden ipv makkelijker......





Rink

Bedankt voor het meedenken. Ik ga dit proberen.

xander32

De ts schiet er niets mee op, maar wat ben ik blij met m'n simpele stereo versterker, met slechts een aan/uit knop en bron selector als ik issues als die van de ts lees. Oke, er zitten nog een aantal knopjes meer op, maar daar kom ik niet aan :-D.

CBdicX

#10
Inderdaad geeft een Stereo amp wat dit betreft wel meer "rust".
Er is altijd wel wat aan de hand met de complexe receivers van nu.
Maar toch ook wel weer lekker om midden in de actie te zitten met 7.1.4 of wat dan ook  :-)

CBdicX

Citaat van: Rink op december 08, 2016, 20:06:18
Bedankt voor het meedenken. Ik ga dit proberen.

Laat even weten of het je probleem oplost.

xander32

... en jij wou aan mij slechts bevestigen hetgeen ik zelf al schreef :roll:. Top bijdrage ook  notworthy.


Citaat van: CBdicX op december 09, 2016, 09:00:24
Nee, hier schiet de TS wat mee op, dit soort reacties..............

xander32

Het probleem doet zich enkel voor indien de versterker op "tv audio" heeft gestaan; dan zou ik het in die instelling op de versterker en/of die aansluiting zoeken. Is betreffende kabel wel oké?

En echt al het andere wat je hebt aangesloten, functioneert geheel storingsvrij?


Citaat van: Rink op december 03, 2016, 17:53:40
Probleem blijkt helaas toch niet opgelost.
Het komt dus alleen voor als de versterker op tv audio heeft gestaan. De keer daarop komt er op geen enkele manier nog geluid uit de versterker.
Als ik de stroom van de tv afhaal terwijl deze uitstaat begint de versterker spontaan weer te spelen.

Iets in de hdmi communicatie gooit dus de boel op slot.
Heeft iemand een idee of dit wellicht gewoon uitgezet zou kunnen worden?
Alle hulp is welkom ik word er langzamerhand gek van.

CBdicX

#14
Excuus, dacht dat je doelde op mijn "oplossing" voor de TS, dat de TS daar niets mee op schiet.
Ik verander mijn reactie, die is misplaatst !
(en of mijn oplossing werkt zal nog moeten blijken, ik hoop het voor hem)