Marantz PM 50

Gestart door erik63, november 05, 2016, 23:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik63

Voorlopig gebruik ik nu een marantz PM50 ik heb hier vroeger gelezen dat de PM serie niet zo goed was , waar doelt met dan op die Pm50 speelt heel goed de tonen werken goed je kan hem ook vlak laten spelen en hij kan ook MC en MM cellen spelen op een phono, maar het bijzonderste is toch dat hij mooi zuiver speelt , misschien bedoelde men dat er minderwaardige componenten in zitten die dan weer minder lang mee gaan , welke is dan beter zonder erg duur  te zijn, ik heb model 1072 ook, maar die klinkt niet zo goed als de pm50 modderige bassen en flauwe hoge tonen, ik heb ook nog model 1040 denk dat die wel beter is , wat ik ook las over die versterker , Zoals gebruikelijk, zijn de condensatoren op de voedingskaart vastgelijmd aan de printplaat met een soort lijm. Wanneer de oorspronkelijke condensatoren worden verwijderd, is er een ring van kleefstof op het bord.


xander32

Wow, dat is een lange zin. Gelukkig nog wel hier en daar een komma :wink:.

Citaat van: erik63 op november 05, 2016, 23:02:18
Voorlopig gebruik ik nu een marantz PM50 ik heb hier vroeger gelezen dat de PM serie niet zo goed was , waar doelt met dan op die Pm50 speelt heel goed de tonen werken goed je kan hem ook vlak laten spelen en hij kan ook MC en MM cellen spelen op een phono, maar het bijzonderste is toch dat hij mooi zuiver speelt , misschien bedoelde men dat er minderwaardige componenten in zitten die dan weer minder lang mee gaan , welke is dan beter zonder erg duur  te zijn, ik heb model 1072 ook, maar die klinkt niet zo goed als de pm50 modderige bassen en flauwe hoge tonen, ik heb ook nog model 1040 denk dat die wel beter is , wat ik ook las over die versterker , Zoals gebruikelijk, zijn de condensatoren op de voedingskaart vastgelijmd aan de printplaat met een soort lijm. Wanneer de oorspronkelijke condensatoren worden verwijderd, is er een ring van kleefstof op het bord.



erik63

ik doe mijn best om verschillende vragen samen te brengen ,  xander32 , maar heb je er ook een antwoord op !

xander32

Welke vraag/vragen? Ik zie nergens een vraagteken :wink:.

Citaat van: erik63 op november 06, 2016, 08:00:23
ik doe mijn best om verschillende vragen samen te brengen ,  xander32 , maar heb je er ook een antwoord op !

Rob46

Wij zijn allemaal niet zo beletterd als jij Robert  :? Het gaat immers om de inhoud. Goed lezen en je haalt er sowieso twee vragen uit.

Of de PM serie (50) veel problemen kent, is mij niet bekend. Wellicht dat een techneut (Hal9000/SBMarantz) of ervaringsdeskundige van dit forum hier op kan reageren? Dit geldt ook voor de gebruikte componenten, er staat mij iets bij dat een techneut van dit forum eens een PM50 'op zijn operatietafel' heeft gehad.

erik63

ik heb ook model 1040 schijnt dat dat nog een goeie was , is dat zo , dat was een vraag he  : :-)

xander32

Ik en beletterd; heb je wel eens op m'n spelling gelet :oops:.
Maar een punt zetten en een leesteken toevoegen kan een ieder. Dat nalaten is m.i. puur gemakzucht.



Citaat van: Rob46 op november 06, 2016, 09:59:16
Wij zijn allemaal niet zo beletterd als jij Robert  :? Het gaat immers om de inhoud. Goed lezen en je haalt er sowieso twee vragen uit.

Of de PM serie (50) veel problemen kent, is mij niet bekend. Wellicht dat een techneut (Hal9000/SBMarantz) of ervaringsdeskundige van dit forum hier op kan reageren? Dit geldt ook voor de gebruikte componenten, er staat mij iets bij dat een techneut van dit forum eens een PM50 'op zijn operatietafel' heeft gehad.

AkTeVox


Maus

Citaat van: erik63 op november 06, 2016, 10:26:53
ik heb ook model 1040 schijnt dat dat nog een goeie was , is dat zo , dat was een vraag he  : :-)

Een beetje kun je dit soort vragen  zelf invullen.

Hoe is hij behandeld, doet hij het nog, klinkt hij mooi?

Of iets goed is, is voor  ieder anders.

xander32

... omdat het nu lijkt dat ik enkel zit te katten  redface maar zelf geen oplossing aandraag, hierbij als nog;

Erik, wat je een volgende keer zou kunnen doen is;


Voorlopig gebruik ik nu een marantz PM50, over deze versterker heb ik een aantal vragen:
- ik heb hier vroeger gelezen dat de PM serie niet zo goed was , waar doelt met dan op?
- bedoelde men dat er minderwaardige componenten in zitten die dan weer minder lang mee gaan?
- welke is dan beter zonder erg duur te zijn?



Of


Voorlopig gebruik ik nu een marantz PM50. Ik heb hier vroeger gelezen dat de PM serie niet zo goed was , waar doelt met dan op? Due Pm50 speelt heel goed, de tonen werken goed, je kan hem ook vlak laten spelen en hij kan ook MC en MM cellen spelen op een phono. Maar het bijzonderste is toch dat hij mooi zuiver speelt; misschien bedoelde men dat er minderwaardige componenten in zitten die dan weer minder lang mee gaan? Welke is dan beter zonder erg duur  te zijn?
Ik heb model 1072 ook, maar die klinkt niet zo goed als de pm50. Modderige bassen en flauwe hoge tonen. Ik heb ook nog model 1040 en denk dat die wel beter is, wat ik ook las over die versterker. Zoals gebruikelijk zijn de condensatoren op de voedingskaart vastgelijmd aan de printplaat met een soort lijm. Wanneer de oorspronkelijke condensatoren worden verwijderd, is er een ring van kleefstof op het bord.



Dat leest veel prettiger en jouw verhaal gaat er ook duidelijker door worden. M'n voorgaande reply (en wellicht ook deze) komt mogelijk betweterig over, maar zo is het echt niet bedoelt.

Maus

Niet iedereen heeft dezelfde manier van schrijven. Kunst is om er gewoon doorheen te lezen :)

xander32

Zal dat mijn les voor vandaag zijn?  :-)

Citaat van: Maus op november 06, 2016, 11:36:35
Niet iedereen heeft dezelfde manier van schrijven. Kunst is om er gewoon doorheen te lezen :)

Maus

Het voorkomt soms een hoop ergenis. Ik kan je niet zien maar ik weet uit ervaring dat sommigen zich helemaal gek laten maken door iemand die niet goed typt.

SB_Marantz

Citaat van: erik63 op november 06, 2016, 10:26:53
ik heb ook model 1040 schijnt dat dat nog een goeie was , is dat zo , dat was een vraag he  : :-)


Prima versterker maar al oud he......misschien kun je proberen iets duidelijker te zijn?
Maakt het makkelijker voor me te antwoorden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Erik,


Ik vind de Pm serie van de jaren 80 en 90 niet zo heel slecht.  Ik heb laatst nog een PM75 en een PM80MKII gehad die Nu pas problemen hadden.  Dat is dik over de 20 jaar!  dat is heel goed!  Alleen bij sommige modellen heeft marantz een ongunstig component gebruikt of  een circuit gedimensioneerd dat te warm word. 

Dit zie je nu ook heel vaak bij nieuwe spullen.  Ik kreeg laatst een onkyo receiver van 6 jaar oud waar de voeding zo vreselijk heet is geworden dat de elko's spontaan zijn verdroogd! allemaal!  6 jaar oud maar  redface  :roll:  :-o
En dat is nog maar het begin vaak. 

De 1072 is niet een geavanceerde versterker de 1050 PM200 350 400 450 hebben vergelijkbare ontwerpen en die klinken vaak erg  dof en overdreven bassig.   De 1040 is een heel ander ontwerp,  lijkt op 1030 1060 1070  die klinken wel weer erg aangenaam.  HB

Jon  byebye

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!