Marantz 1506 in de war

Gestart door edokoch, oktober 28, 2016, 09:40:59

Vorige topic - Volgende topic

edokoch

Hallo allemaal. Mijn 1506 is duidelijk in de war.

Spontaan inschakelen
Spontaan een andere input kiezen (vaak airplay)
Spontaan volume helemaal omlaag.

Soms ook alles achter elkaar.

Wanneer het gebeurd is niet echt te bepalen. Soms doet ie het vanuit standby en soms als ie al aanstaat.

Is dit een probleem dat jullie herkennen? En als iemand een oplossing heeft dan lees ik het graag.

De receiver is al volledig up to date.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

CBdicX

Probeer eens een reset:

http://manuals.marantz.com/NR1506/NA/EN/GFNFSYvyalrwrt.php

Een spontane bron schakeling heb ik ook mee gemaakt met een 1506, maar dat was hoogstens 1 a 2 keer.
Als dit meer voor komt zal er wel een update gaan plaats vinden, heb je dit vaker dan melden bij Marantz.
Kijk eerst eens wat de reset doet, misschien retour sturen als je binnen de 14 dagen zit ?

hchifi.nl

Gebeurt het ook wanneer hij niet is verbonden met je netwerk ?
Staan alle hdmi controls uit ?
Staat er geen draadloze huis telefoon in de buurt ?

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

edokoch

Dankjulliewel. Ik zal eerst eens de wifi en hdmi controls uitzetten. Als het daarna nog steeds gebeurd ga ik de rest proberen.

Bert Poelman

Hou er wel rekening mee dat je na een reset echt ALLE instellingen kwijt bent. Dus ook Audyssey opnieuw doen!
Misschien heb je wel een buurman met hetzelfde apparaat? En dus met zijn app ook jouw 1506 aanstuurt?

CBdicX

Citaat van: Bert Poelman op oktober 28, 2016, 20:38:36
Hou er wel rekening mee dat je na een reset echt ALLE instellingen kwijt bent. Dus ook Audyssey opnieuw doen!
Misschien heb je wel een buurman met hetzelfde apparaat? En dus met zijn app ook jouw 1506 aanstuurt?

Denk dat de buurman optie erg klein zal zijn, ik heb wel een app waarmee ik wat voor de buurvrouw kan doen.....

https://nl.lovense.com/bluetooth-remote-control-vibrator
(geintje  :-D)

edokoch

Heb de hdmi controls uitgezet en de wifi uit (en later ook weer aan) gezet en de hele dag nog geen issues gehad. We wachten rustig verder af.

PS: Geen buurvrouw met een 'Marantz' hier helaas. ;-)

CBdicX

Nou, om je eerlijk te zeggen heb ik ook wat Internet radio problemen met mijn Denon.
(IP aan, via Favorieten)
Voornamelijk dat deze niet naar de laatst gebruikte zender gaat en in het favorieten menu blijft hangen.
Daar moet je weer aangeven welke zender je wil, wat nu net niet de bedoeling niet is.
Dit gebeurt in 6 van de 10 opstarts.
Ik deed het altijd via "favorieten" wat gewoon goed werkte, ga het nu via Radio Denon testen (vTuner), eens kijken of dit stabieler is.

Zou een zeer slechte zaak zijn als dit een probleem aan het worden is voor D&M, want mede hiervoor kies ik meestal een van die twee !
Onkyo was in het verleden ook prima, hebben ze bij de nieuwe series de nek om gedraaid, je komt bij gebruik van de NET knop niet meer terug op je laatst gebruikte zender.
Ook Pioneer heeft deze makke mee gekregen, en na contact met Onkyo kreeg ik te horen dat dit een probleem is tussen Onkyo en Tunein en gaat niet veranderen.

Geen punt, dan geen Onkyo / Pioneer, maar dan wel graag en wel werkende Internet Radio toestand via D&M.

Ik ga testen en kijken hoe dit loopt..........

CBdicX

En ja hoor, de Denon gaf weer een spontane bron schakeling  :-(

Ben er achter wat dit veroorzaakt, en zal ook betrekking hebben op Marantz.
Als je "slimme" apparaten in de keten heb zitten, zoals BD spelers, smart TV's, TV boxen ect. en die staan op HDMI controle ingesteld (al is het er maar 1), dan wil de receiver bij het aan/uit/en schakelen wel eens verbinding zoeken met dat actieve apparaat, en gaat dan voor de gebruiker ongewild naar die bron omdat die nu eenmaal een actief (HDMI-CEC) signaal verstuurd.
Ik heb alles nu op HDMI controle UIT staan (dus niet alleen in de receiver maar ook rand apparatuur), en geen schakelingen meer  :-D

Dit zijn oa wat CEC benamingen:

•Samsung – AnyNet+
•Sharp – Aquos Link
•Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
•Toshiba – CE-Link en Regza Link
•LG – SimpLink
•Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
•Phillips – EasyLink

edokoch

Bij mij lijken het ook de hdmi controls te zijn. Sinds ik die heb uitgezet is er niks meer aan de hand.

Alleen bij mij ging de input vaak naar Airplay. Jouw verhaal klinkt logischer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

edokoch

Helaas, toch weer veel dezelfde problemen gisteren en vandaag.  Nu ga ik maar eens wifi voor een langere tijd uitschakelen. Dat is uiteindelijk niet de bedoeling qua functionaliteit, maar we zullen vanzelf merken of dat dan de oorzaak vd problemen is.

edokoch

Met de wifi uitgeschakeld al bijna een week geen issues. Helaas is wifi 1 van de redenen dat ik deze receiver heb gekocht. Iemand enig idee wat voor deze storingen kan zorgen icm wifi?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bert Poelman

Heb je een dual band router? Misschien nog schakelen tussen 2.4 en 5 gHz?

edokoch

Ik heb het andere wifi netwerk geselecteerd en vond in mijn KPN ontvanger nog een optie 'tv control' die ik heb uitgeschakeld. Gaat alweer 2 dagen goed, maar we wachten nog even af. Iig bedankt voor al jullie tips.