Situatie:
Afgelopen juli heb ik een SR7010 gekocht. Als speaker setup heb ik een 7.1.2 opstelling gekozen (alles Klipsch). Als inputs heb ik een playstation 4 en een mediaspeler en als output een Sony 2015 tv met ARC aansluiting. Alles is aangesloten met hoogwaardige kabels en alles heeft 3 maanden zonder problemen gewerkt. Heb bij de installatie ook de audyssey setup van de Marantz gedaan.
Problemen:
Afgelopen week keek ik via de mediaspeler een serie met stereo geluid. Het viel me op dat rechtsvoor kraakte bij de intro en dat er vervolgens alleen geluid uit linksvoor kwam. In eerste instantie ging ik er dus vanuit dat dit aan de serie lag (lage kwaliteit audio). Na deze serie een film opgestart met DTS-HD geluid en het hierbij hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat de instellingen verkeerd stonden of dat de speaker rechtsvoor kapot was. Echter bij het afspelen van een muziekbestand kraakhelder geluid uit beide speakers. Instellingen zijn ook goed, heb direct, auto en dolby ingesteld maar zodra er een surround audiostream wordt afgespeeld alleen geluid uit links voor. Daarnaast merkte ik dat de netwerkconnectie ook weg was, de marantz was namelijk niet meer herkenbaar op het netwerk en de marantz-app kon hem ook niet meer vinden (bedraad aangesloten)
Na contact met de verkoper, de Marantz naar fabriekinstellingen terug gezet. Hierbij de hele setup weer doorgelopen en daarin vastgesteld dat de Marantz geluid uitstuurt naar alle 9 individuele speakers, met de aansluiting van de speakers is dus niks mis. Echter bij het afspelen van surround audio komt er nu alleen geluid uit de 2 voorspeakers en de center. Dit heb ik voor alle 3 de inputs getest (Playstation, Mediaspeler en Youtube via TV), heb ook meerdere instellingen geprobeerd en ook de Playstation van bitstream naar pcm output gezet. In beide gevallen herkent de Marantz overigens wel de 7.1 output (staat op auto en scherm springt naar 7.1) maar weer alleen geluid over de voorspeakers. Na de reset overigens wel weer netwerkconnectie.
Ik heb volgens mij alles gedaan wat ik kon doen, fabrieksreset, meerdere inputs, meerdere soort audio streams (dolby, dts, flac), op meerdere manier aangestuurd (PCM, Bitstream). Ik denk dus dat hij kapot is Iemand enig idee of het nog aan instellingen kan liggen of wordt dit een kwestie garantie?