Probleempje ud5005 icm samsung tv

Gestart door remco2706, oktober 16, 2016, 18:25:35

Vorige topic - Volgende topic

remco2706

Goedemiddag,ik zal me eerst opnieuw voorstellen aangezien ik een aantal jaren hier niet meer ben geweest,en zie geen aparte voorstel topics.
Ik ben remco uit omg. Rotterdam samenwonend met mijn lieve vriendin 35,geen kinderen maar wel een gezellige huiskat.
Mijn hobbys zijn sporten zoals kracht en div. vechtsporten en ik ben vrachtwagenchauffeur van beroep.
Ik ben verder gek.op autoos en heb zelf een renault clio rs,en ben natuurlijk ook helemaal into marantz.

Nu zou ik mijn probleempje willen voorleggen aan jullie marantzkenners.
Ik sinds een paar een dagen een samsung 65ks8000 tv gekocht,daarop aangesloten een marantz sr 7005,marantz  ud 5005 en een marantz cd speler,een ps4.
Mijn tv werkt prima met een supermooi beeld,ook de ps4  werkt perfect maar nu komt het,als ik mijn ud5005 aanzet dan wordt het signaal niet herkend als ik de ud5005  op automatisch zet.
Ik moet hem zelf op source direct zetten en dan kan ik een bluray kijken.
Wil ik een normaal dvd kijken dan moet ik hem handmatig op 720p zetten anders wordt de resolutie niet herkend.
Ik heb overal hdmi highspeed kabels ertussen zitten,ik had hiervoor een sony w serie met dezelfde apparatuur en de bluray speler stond toen wel op automatisch.
Dus ik snap niet waarom mijn tv nu ineens de resolutie niet herkend als ik de ud5005 op automatisch heb staan.
Als ik de ud5005 rechtstreeks op de tv aansluit dan herkend hij wel alle resoluties,doe ik hem weer via de reciever dan moet ik de ud5005 dus steeds weer handmatig verzetten.
Ik heb wel gelezen dat vooral samsung handshake problemen zou hebben met marantz maar hoe verklaar ik dan dat de ud5005 wel meteen herkend wordt door mijn tv als ik hem rechtstreeks daarop aansluit?
Mijn ps4 loopt ook via mijn reciever en daar geen problemen mee.

Vraag 2 soms flikkert het beeld van mijn samsung en soms blijft hij zwart,pak ik hub van de samsung en draai ik hem of beweeg wat kabels dan heb ik weer beeld kan er een storing in de hub zitten of wellicht een breuk?wie heeft mijn combi ook?

Alvast superbedankt voor het beantwoorden iedereen. hello

Stadium III

Lijkt me toch ergens een handzame probleem,kabels al gewisseld of ingangen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco2706

Kabels inderdaad verwisseld,ik had 1.3 hdmi kabels en deze vervangen door hdmi highspeed,verwisselen van ingangen lost het probleem niet op.
Ik denk zelf nog steeds aan een handshake probleem,mijn marantz is nog nooit geupdate.
Zitten er in updates dan ook protocollen in van nieuwe tv's e.d?
Als ik over anderhalve week internet heb dan ga ik ermee aan de slag.
Zijn hier mensen met een nieuwe samsung tv icm marantz?
Verdere tips altijd welkom.

Stadium III

Appart je zou eens een reset kunnen doen

5.2.4

remco2706

Heb ik ook gedaan ook geen soelaas.
Ik zat in in mijn instellingen te kijken en ik zie dat video convert op on staat,ip scaler op hdmi,resolution hdmi op auto,progressive mode op auto en aspect op full.
Ik kom er niet uit wat dit allemaal betekend en wat ze doen,kunnen ze op deze instellingen blijven staan of is het beter als ik wat uitzet?

Stadium III

Concert op off zetten
De rest op auto ga hier naar eens mee aan de gang
Waar kom je vandaan kunnen eens eventueel een andere5005 testen

5.2.4

remco2706

Zeer dank voor je aanbod ik kom uit vlaardingen.
Ik denk dat het ook aan de hub kan leggen van mijn samsung tv waar de hdmi inzit.
Waarom denk ik dat?ik krijg alleen de gui van mijn sr7005 als ik mijn ps4 aanzet die staat onder hdmi 5 en mijn ud5005 onder hdmi 1.
Afijn ik zit dus met de gui te rommelen met op de achtergrond het logo van de ps4.
Gaat ineens mijn tv op zwart dan weer aan dan weer op zwart.Soms wat langer of korter om na een tijdje weer mijn scherm te tonen.
Ook als ik de hdmi wat in mijn hub zit die aangesloten zit aan de tv van hdmi 4 arc naar hdmi 3 of een andere hdmi ingang gebruik krijg ik helemaal geen beeld alleen dus op hdmi 4,dat vind ik ook zo vreemd.
Maar als er iemand keertje zou kunnen kijken graag want ik snap er helemaal niks meer van.
Liefst gooi ik alles zo over het balkon.maar ja dat kan ook niet.
Ik geef uiteraard een vergoeding als iemand zou kunnen die er wat meer in thuis is dan ik.

Alvast zeer dank beste mensen.

remco2706

Ik ben nog wat aan het rommelen geweest en ik heb zelf een foutgemaat.
In mijn reciever stond 1080p24hz,hierop bleef mijn ps4 scherm constant flikkeren.
Ik heb hem op 1080p gezet en nu nergens last van,echter op auto blijft hij flikkeren en dat snap ik dus niet,dan moet hij toch automatisch de juiste instelling pakken?

Dan rest mij nog wel het probleem met de ud5005,die wordt alleen maar gezien op source direct mode en dus ook niet op automarisch.

Stadium III

Ergens zit toch een instelling probleem denk ik
Zal vanavond eens kijken thuis hoe alles hier staat
Wat is het exacte type van de TV

5.2.4

remco2706

Ik heb een samsung 65ks8000,mijn marantz is geloof ik ook nog nooit geupdate aangezien ik nergens last van had toen ik een sony tv had.En nu ben ik van provider veranderd en die komen pas over anderhalve week.
Kan het te maken hebben met het protocol van hdmi highspeed naar een 2.0 aansluiting op de samsung?

Marvin

Dit soort gedoe kan allerlei oorzaken hebben. Zou beginnen met elk apparaat apart op de tv aan te sluiten en te testen. Als het werkt sluit je het volgende apparaat aan. De eerste laat je gewoon aan staan en iets afspelen. Gaat het tweede goed, op naar de volgende en de eerste twee apparaten laten draaien. Werkt alles. Dan dezelfde stappen ondernemen door direct op de Marantz aan te sluiten. Daarna zelfde handeling via de hub. Als je ergens problemen ondervind in dit proces ga je de instellingen in van het apparaat waar de problemen zich voordoen. Zo sluit je systematisch de problemen vast voor een betreffend apparaat en waar deze op aangesloten zit. Het is een instelling in een apparaat wat de hele zooi infecteert.  Zaak uit te sluiten welk apparaat en welke instelling.

remco2706

Via de hub doen ze het allemaal zonder problemen,ook op automatische instellingen.
Via de marantz werkt alles alleen op hdmi 4 in de hub,hdmi 1 tm 3 wordt niet gezien via de reciever.
Is de beeldkwaliteit even goed als de ud5005 op source direct ipv op automatisch?en de ps4 op 1080p ipv automatisch?
Op deze instellingen werkt alles tenmiste,er is ook nog een instelling 1080p24hz maar dat werkt ook niet maar is dit een meerwaarde?als ik er niet uitkomt laat ik het zo.

remco2706

Ik denk dat mijn reciever de hoofdschuldige is,via de reciever werkt alles alleen op hdmi 4 van de samsung.Ook de automatische instellingen van de ps4 en de ud5005 wordt niet herkend.Rechtstreeks op de hub nergens last van.

Marvin

Gewoon de instellingen gebruiken die werken.

remco2706

Ja doe ik ook,maar ik benieuwd of er in mijn situatie een verlies van kwaliteit oplevert als de bluray op source direct staan en de ps4 op 1080p?1080p24hz pakttie nieteens.