Na 6005 vs Na 8005 ?

Gestart door fleetwood, september 26, 2016, 20:38:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

xander32

#15
Eigenwijs, ik?   :-o  :x  :evil:





:-D


... ik weet dat je de ts verder probeert te helpen  :yes:.

TurboMarco

Citaat van: Zep op september 27, 2016, 22:00:05
Hopelijk leest de topicstarter beter dan jij doet, TurboMarco  :wink:
CiteerMijn persoonlijke ervaring is dat er niet veel verschil in zit, al helemaal niet met Spotify
nonono niet zo voorbarig Zep ,ik mag toch wel iets meer verwachten dan bovenstaande ?
Niet veel is nogal een subjectief begrip  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: xander32 op september 27, 2016, 22:02:27
Eigenwijs, ik?   :-o  :x  :evil:

Lol Xander, ik interpreteer het eeder als perfectionistisch....dat is net toch ff iets anders  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Ik worstel ook met het zelfde probleem. NA6005 of NA8005 ? Of toch een USB dac aangestuurd door een laptop.
interessant draadje    :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zep

Citaat van: TurboMarco op september 27, 2016, 22:09:56
nonono niet zo voorbarig Zep ,ik mag toch wel iets meer verwachten dan bovenstaande ?
Niet veel is nogal een subjectief begrip  :wink:

Ja dat zei ik al hiervoor, alles is subjectief....bovendien ben ik vanavond liever lui en voorbarig. Zit lekker rustig op de bank ga ik zeker ff uitgebreid de overeenkomsten opsommen tussen beide spelers, het moet wel aangenaam voor me blijven, beste TurboMarco   :-P
Ze verschillen niet veel, de rest, ga zoals Xander al aangaf lekker zelf luisteren  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

#20
Citeerga zoals Xander al aangaf lekker zelf luisteren

Nou de topicstarter ,William ,en ik zelf hebben erg veel aan deze info .

hello :roll:
Het is toch vreemd dat je kenbaar maakt dat er niet veel verschil in zit ,en nog vreemder dat bij spotify helemaal geen verschil,het komt er op neer dat je verschil waarneemt maar tegelijkertijd ook weer niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Volgens mij geeft Zep aan dat hij weinig verschillen heeft waargenomen en ervaren. Hij brengt het niet als zijnde een feit. Als jij oprecht zo nieuwsgierig bent naar een vergelijk van beide streamers; zelf gaan luisteren  :yes:.

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2016, 00:19:07
Nou de topicstarter ,William ,en ik zelf hebben erg veel aan deze info .

hello :roll:
Het is toch vreemd dat je kenbaar maakt dat er niet veel verschil in zit ,en nog vreemder dat bij spotify helemaal geen verschil,het komt er op neer dat je verschil waarneemt maar tegelijkertijd ook weer niet .

TurboMarco

Citeerop basis van specs een component uitzoeken lijkt mij sowieso ongelukkig
Hoezo ongelukkig?

Als je een pc wil gaan kopen wil je toch ook weten wat het ding allemaal wel of niet kan .

Aan de hand van specs kan je op voorhand een voorspelling doen of iets in jouw situatie zal volstaan of niet ,daar is volgens mij niets ongelukkigs aan .Mocht het zo zijn dat je niets van specs begrijpt dan bied een gerelateerd forum toch wel uitkomst .

@ William ,
Een laptop met een usb dac zal prima werken met spotify ,wil je echter meer dan alleen spotify zoals Kodi met al zijn mogelijkheden dien je wel een laptop met voldoende rekenkracht te hebben .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2016, 00:19:07
Nou de topicstarter ,William ,en ik zelf hebben erg veel aan deze info .

hello :roll:
Het is toch vreemd dat je kenbaar maakt dat er niet veel verschil in zit ,en nog vreemder dat bij spotify helemaal geen verschil,het komt er op neer dat je verschil waarneemt maar tegelijkertijd ook weer niet .

Dat er in spotify waarschijnlijk helemaal geen verschil valt te horen komt ook door de kwaliteit van spotify zelf. Vergelijk het met een onbewerkte film uit begin jaren 90. Als je die op een hd ready/full hd / of 4k scherm afspeelt zal er ook geen verschil te zien zijn ( er vanuit gaande upscaling en dat soort instellingen uitgezet uiteraard)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2016, 00:19:07
Nou de topicstarter ,William ,en ik zelf hebben erg veel aan deze info .

hello :roll:
Het is toch vreemd dat je kenbaar maakt dat er niet veel verschil in zit ,en nog vreemder dat bij spotify helemaal geen verschil,het komt er op neer dat je verschil waarneemt maar tegelijkertijd ook weer niet .

Jij wil me opdringen om het verschil tussen weinig verschil uit te leggen....duh. En niet omdat je oprecht geïnteresseerd daarin bent, maar dat je gewoon zo nu en dan ff lekker penetrant wil zijn....ik lees namelijk meestal tussen je regels door, TurboMarco  :wink:
En dat mag ook, vind het vaak grappig zelfs en moet regelmatig lachen met je...dus blijf dat vooral doen. Gekke Henkie gaat jou misschien iets verklaren zodat jij er weer tegenaan kan schoppen, maar gekke Zep in ieder geval niet.  :gaap:

Lees de specs en ga zelf luisteren, ouwe rocker  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: sjoek op september 28, 2016, 10:45:32
Dat er in spotify waarschijnlijk helemaal geen verschil valt te horen komt ook door de kwaliteit van spotify zelf. Vergelijk het met een onbewerkte film uit begin jaren 90. Als je die op een hd ready/full hd / of 4k scherm afspeelt zal er ook geen verschil te zien zijn ( er vanuit gaande upscaling en dat soort instellingen uitgezet uiteraard)

Sjoek, dat begrijpt hij wel....is gewoon ff dwars doen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2016, 09:46:51
Een laptop met een usb dac zal prima werken met spotify ,wil je echter meer dan alleen spotify zoals Kodi met al zijn mogelijkheden dien je wel een laptop met voldoende rekenkracht te hebben .
Moeten lukken Marco, die van mij heb ik begin van dit jaar gekocht " Pentium i5"
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Je neemt alles heel letterlijk en vergeet daarbij soms de context ...

Het muzikale presteren van een audiocomponent en de mate van diens presteren, of deze al dan niet gaat matchen in een keten, kan je m.i. lastig bepalen sec op basis van specs, daar ging het over: hoe gaat een NA6005 het doen in de keten van de ts t.o.v. een NA8005.

Als jij dat kan bepalen a.d.h.v. de specs, kan je de ts wellicht erg behulpzaam zijn.


Citaat van: TurboMarco op september 28, 2016, 09:46:51
Hoezo ongelukkig?

Als je een pc wil gaan kopen wil je toch ook weten wat het ding allemaal wel of niet kan .

Aan de hand van specs kan je op voorhand een voorspelling doen of iets in jouw situatie zal volstaan of niet ,daar is volgens mij niets ongelukkigs aan .Mocht het zo zijn dat je niets van specs begrijpt dan bied een gerelateerd forum toch wel uitkomst .

@ William ,
Een laptop met een usb dac zal prima werken met spotify ,wil je echter meer dan alleen spotify zoals Kodi met al zijn mogelijkheden dien je wel een laptop met voldoende rekenkracht te hebben .

TurboMarco

Citaat van: Zep op september 28, 2016, 11:05:35
Jij wil me opdringen om het verschil tussen weinig verschil uit te leggen....duh. En niet omdat je oprecht geïnteresseerd daarin bent, maar dat je gewoon zo nu en dan ff lekker penetrant wil zijn....ik lees namelijk meestal tussen je regels door, TurboMarco  :wink:
En dat mag ook, vind het vaak grappig zelfs en moet regelmatig lachen met je...dus blijf dat vooral doen. Gekke Henkie gaat jou misschien iets verklaren zodat jij er weer tegenaan kan schoppen, maar gekke Zep in ieder geval niet.  :gaap:

Lees de specs en ga zelf luisteren, ouwe rocker  :-P
Je kan mooi lullen ,maar doe dat vooral tegen jezelf .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: sjoek op september 28, 2016, 10:45:32
Dat er in spotify waarschijnlijk helemaal geen verschil valt te horen komt ook door de kwaliteit van spotify zelf. Vergelijk het met een onbewerkte film uit begin jaren 90. Als je die op een hd ready/full hd / of 4k scherm afspeelt zal er ook geen verschil te zien zijn ( er vanuit gaande upscaling en dat soort instellingen uitgezet uiteraard)
Vreemd want ik hoor wel degelijk verschil tussen verschillende apparaten i.c.m spotify .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)