Citaat van: jos op december 01, 2016, 11:07:56
Bij het gebruiken van front middels pre-out én het aansluiten van 13 speakers in 9.2.4 opstelling alléén mogelijk door het toevoegen van twee extra versterkers.
Als je de fronts via SR7010 laat lopen dan is het toevoegen van één extra versterker voldoende.
Bij Atmos zal in deze opstelling 7.2.4 worden afgespeeld. Bij DTS:X geen idee. Volgens mij is er een maximum van 11 aangestuurde kanalen. De front-wide speakers zullen dus moeten worden uitgeschakeld als je 4 heights wilt gebruiken.
Ik heb e.e.a. nog niet kunnen testen.
Het gaat niet om 9.x.4, front-wide word sowieso niet meer door Atmos en DTS:X gebruikt, wide is over en uit.
Max voor Auro is 10.1 waarbij de 10 bestaat uit 5 grond, 4 hoog, 1 VOG
Auro 13.1 wat ook bestaat word alleen op dit moment toegepast in dacht ik 1 dure receiver die buiten ons budget ligt.
Als je een speaker setup doet van de gebruikelijke 7.1.4 met front en rear height, is dit door alle 3 te gebruiken.
Alleen laat Auro de surround back vallen, waarom is mij niet duidelijk, maar voegt TS toe wat via subwoofer 2 word bedient, met een extra versterker.
Ik gebruik een 9 kanaal Denon met een Denon Stereo amp op de pre-out.
Ik heb een 7.1.4 opstelling waarbij ik 2 kanalen tekort kom, die vangt de front L/R op via de pre-out.
Voor Auro 10.1 heb ik een goedkope Skytronic in de kast staan die dat ene VOG kanaal voor Auro doet, via de Sub2.
Blijf het jammer vinden dat Auro 10.1 geen gebruik maakt van SB, zou in mijn opstelling moeten kunnen want Atmos en DTS doen die SB ook.
En vreemd is dan dat Auro 2D wel gebruik maakt van de SB, maar dan weer niet van Height.......