Gisteren samen met Vinyl_Fuchs een gezellige dag gehad bij Bert thuis, en dat was heel aangenaam.
Gelukkig had ik de mogelijkheid om met VF mee te rijden aangezien ik enkele dagen auto-loos ben dus dat kwam zeker goed uit
Was tevens een mooie gelegenheid om VF te leren kennen en samen wat over het audio gebeuren te babbelen, dat maakte de trip van 130 km gevoelsmatig wat korter
Aangekomen bij Bert werden we vriendelijk onthaald met koffie en appeltaart en hebben VF en ik eerst de mooie set visueel bewonderd. Ik vond Bert een enorm vriendelijke man en eigenlijk heel bescheiden in de omgang, meer bescheiden dan zijn stereo set in ieder geval
Allemaal mooi en degelijk spul met veel aandacht aangesloten via prachtige kabels tot aan en in de meterkast toe, op niets heeft Bert het eigenlijk bespaard....echt een compliment waard.
Streamen, vinyl en cd's spelen....alles was mogelijk bij Bert dus de luxe hadden we zeker om de set eens goed aan de tand te voelen.
Van zijn componenten was de dikke gouden klasse a Accuphase het meest in het oog springend, samen met zijn zwarte NA11 vriendje, en werden door twee chique wit/zwarte Focal's Sopra N°1 aan beide zijdes bijgestaan. Nog een prachtige draaitafel naast de tv niet te vergeten en wat geheime spulletjes om het recept compleet te maken
Klankmatig wil ik de set van Bert omschrijven als open, helder en transparant, veel detail maar absoluut niet vermoeiend. Strak laag en voldoende aanwezig, veel sound en mooi breed stereo beeld. Je hebt niet het idee naar een boekenplank model te luisteren met het geluid wat op je af komt. Mooi zuiver en heel goed in balans.
Tussen het luisteren door nog wat broodjes dus compleet in de watjes gelegd en dat maakte dat we vrij lang gebleven zijn. We hebben nog naar verschillen in audio opname kwaliteit geluisterd en heel veel mooie muziek van Bert gehoord welke allemaal netjes op zijn NAS stonden. Ook hebben we nog vinyl gedraaid, dat was echt lang geleden dat ik dat gehoord heb, heel bijzonder. Bert draait al lang mee in de muziek dus hij weet waar hij over praat, dus zeker ook weer wat opgestoken.
Tja, eigenlijk is Bert gewoon klaar met zijn set, maar of hij er zelf zo over denkt durf ik niet te garanderen
Toen VF en ik afscheid van Bert namen op de valreep nog even kennis gemaakt met de vrouw des huizes die net thuis kwam, hele leuke charmante vrouw ook. VF wist nog vlug te zeggen dat we de luidsprekers heel mooi vonden en niet bang hoefde te zijn dat Bert andere zou willen.
Bedankt Bert, je mag oprecht trots zijn op je mooie spullen, dat heb je mooi voor elkaar!.
Echt heel leuk een M&G, destijds ook bij Xander thuis, ik ben er wel voor in en ga het zelf zeker ook eens doen.