NR1506 tuner gedeelte

Gestart door Perkamentus, september 15, 2016, 17:21:55

Vorige topic - Volgende topic

Perkamentus

Goedenmiddag,

Ik heb een NR1506 aangeschaft en wil graag naar de radio luisteren.
Ik zet de unit dus op tuner en hang de de ziggo kabel een de fm antenne input.
Dit resulteert kennelijk erin dat de ziggo kabel fungeert als antenne waardoor slecht een klein aantal zenders wordt gevonden. Toen redeneerde ik dat de ziggo kabel wellicht op een andere ingang moest worden aangesloten.
Er is een Coax mogelijkheid op de unit. Ik zou dan de bron moeten toewijzen aan de tuner.
Deze mogelijkheid kan ik niet vinden.

Ik kan via mijn Humax over de HMDI wel alle zenders afspelen, maar wil naar de radio kunnen luisteren met alleen de Marantz ingeschakeld.

Is dit op te lossen? Graag  hoor ik van jullie
Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Jack Wijnands

SB_Marantz

Heb je het manual niet?
ff googlen en downloaden anders.

Ik ben helaas niet bekend met de NR

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Bert Poelman

Ik zou via internet gaan radio luisteren, sluit een LAN kabel aan van je NR naar je router, en je kunt uit meer dan 30.000 (!) radiozenders kiezen. Niks last van storing. Wel even de tip om een LAN kabel aan te sluiten, je kunt wifi WIFI luisteren, maar dit is (bij mij tenminste) erg storingsgevoelig.

Bert Poelman

En nog even over de "manual", als je de App AVR remote 2016 hebt, dan kun je via het vraagteken-gebruiksaanwijzig je manual downloaden.

Bert Poelman

En wat voor ziggo box heb je? Een horizon box? Of een humax? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de ziggo kabel in de antenne ingang plugt? Hier moet je toch als je FM wilt luisteren een FM antenne inpluggen?

Perkamentus

Ik heb een Humax 5050c en die geeft prima radio door aan de marantz.
Probleem is dat ik voorheen de ziggo kabel gewoon aan mijn Onkyo aansloot en dan direct het ziggo (radio) aanbod kon beluisteren. Nu moet ik streamen met MP3 kwaliteit of via de Humax (extra apparaat aanzetten).
Ziggo kabel in antenne ingang is inderdaad niet erg slim, dat werkt niet. De Onkyo had een coax (antenne) aansluting voor het tuner gedeelte, daarom mijn eerdere verwarring.

Kortom, ik zal via de Humax naar de Radio gaan luisteren.

Perkamentus

Allen bedankt voor de reacties

Wat mij betreft is het probleem nu opgelost

Met vriendelijke groet,

Jack Wijnands

Bert Poelman

Graag gedaan! Als je tijd en zin hebt internetradio eens proberen, dat kun je doen zonder kabels, (kan draadloos met je 1506! Dan hoef je geen externe apparaten aan te zetten. Succes verder!
Groet Bert Poelman