Dit is mijn Marantz set. Ooit, ergens eind 70-er jaren van de vorige eeuw aangeschaft door mijn vader en deze set heeft altijd als pronkstuk in de woonkamer gestaan. Helaas zijn de originele luidsprekers op een gegeven moment vervangen door andere exemplaren en met het grofvuil meegegeven.
Uren en uren heb ik doorgebracht. Cassettebandje erin op vrijdagmiddag voor de Top 40, de lijst die je kon ophalen bij de lokale platenzaak op schoot, aangekruisd wat ik wilde opnemen, knoppen in de aanslag en beginnen met opnemen van de muziek zodra de DJ niet meer praatte. Ergens bij mijn ouders thuis op zolder moeten nog vele TDK-SA 90 minuten bandjes uit die tijd liggen met geweldige en minder geweldige muziek uit die tijd.
Enkele jaren geleden wilden ze toch iets moderners hebben wat niet zo prominent aanwezig was en heb ik deze set van wisse recyclingdood gered. Momenteel staat hij te staan bij mij in de praktijk zonder aangesloten te zijn, ondanks dat de kwaliteit ongeëvenaard is. Toch ook besloten om deze niet meer te gebruiken en over te stappen op online streamingdiensten via draadloze verbindingen, niet in de laatste plaats om aan de wensen van mijn puberende dochters tegemoet te kunnen komen. En heel eerlijk, ik geniet er ook van om geen groot ding te hebben staan, minder draden te hebben en alles te kunnen luisteren zonder op te hoeven staan.
http://i32.photobucket.com/albums/d45/SerenityWellness/20160907_165236_zpsukzeeeli.jpg