De breedte tussen de ls. is op zich prima, luisterafstand is t.o.v. de afstand tussen de ls. onderling is wat groot en met de rug strak tegen de muur op de luisterplek is niet ideaal, maar het is een living, geen dedicated luisterruimte.
Hoe staan de ls. opgesteld t.o.v. de zijwand(en) en achterwand?
En nu ga ik mijzelf al direct tegenspreken m.b.t. m'n voorgaande post; van B&W ls. lees ik frequent dat men ervaart dat er als het ware een soort van doek over de ls. hangt, het geluid klinkt ietwat gedempt en komt niet goed los. Wellicht een ls. karakteristiek versus diens opstelling versus de akoestiek
(om het gemakkelijk te maken
).
Indien andere ls.; ALTIJD in eigen ruimte beluisteren wanneer issues zoals door jou aangegeven. Andere B&W ls uit dezelfde lijn gaan denk ik niet het verschil maken. Daarentegen heb ik 805 dmd's gehoord en die klonken juist heel fraai transparant, open, met een wijds en diep stereobeeld. Echter hadden die een ideale, vrije opstelling. Het is m.i. dus zeker niet per definitie een B&W ding.
Als je eens wat anders wil proberen, i.c.m. de PM15; Totem zuiltjes. In de meest beroerde opstellingen presteren deze nog goed, ik heb ik deze nog kunnen betrappen op het kleven van het geluid aan de ls. Een enigzins vergelijkbare ervaring met AP ls.