High res audiobestanden en standaard dac

Gestart door Maurice, september 01, 2016, 11:21:19

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Citaat van: Zoldar op september 07, 2016, 07:52:32
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144368.50

Dit was em. Een teac, mytek en north star. Ik heb nu thuis ook een budgte dsd dac van aune staan.
Thanks, interessant leesvoer ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Zep op september 07, 2016, 10:07:15
Mocht je een serieuze dac zoeken voor weinig geld zou ik persoonlijk eens de kleine Schitt Modi Multibit bekijken:

http://www.schiit-europe.com/index.php/producten/dacs/modi-multibit.html

Schijnt niet onder te doen voor de Bitfrost en dat is ook een zeer geprezen dac.  :-)
Ga mij hier eens in verdiepen.
Rev. Maurice

Maurice

Kans is groot dat het een North Star Design Essensio Plus DAC / Pre gaat worden.
Kan geen dsd aan, maar heeft wel genoeg aansluitmogelijkheden. Met wat ik online tegenkom, past de klank mij ook.
Zag ook dat de pre sectie werd vergeleken met een Sphinx Project 2, iets waar ik prima mee kan leven. Deze heeft het toen verloren in de shoot-out van mijn Rotel RC-995 pre.
Betekent wel dat zowel de Rotel RC-995 als mijn platenspeler in de verkoop zullen gaan. Platen draaien doe ik te weinig, dan steek ik het geld liever ergens anders in.

Mocht iemand nog goede argumenten hebben om iets anders te nemen, dan hoor ik die natuurlijk graag!
Rev. Maurice

Samro

Citaat van: Maurice op september 07, 2016, 20:24:22
Kans is groot dat het een North Star Design Essensio Plus DAC / Pre gaat worden.
Kan geen dsd aan, maar heeft wel genoeg aansluitmogelijkheden. Met wat ik online tegenkom, past de klank mij ook.
Zag ook dat de pre sectie werd vergeleken met een Sphinx Project 2, iets waar ik prima mee kan leven. Deze heeft het toen verloren in de shoot-out van mijn Rotel RC-995 pre.
Betekent wel dat zowel de Rotel RC-995 als mijn platenspeler in de verkoop zullen gaan. Platen draaien doe ik te weinig, dan steek ik het geld liever ergens anders in.

Mocht iemand nog goede argumenten hebben om iets anders te nemen, dan hoor ik die natuurlijk graag!
Misschien is een Aune x1s een idee? Ik heb deze dac ook en klinkt fantastisch! Te koop bij Hifi 79 Studio. www.hifistudio79.nl

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Nee, ik ben niet aan het testen toe gekomen; er stond onverwachts een NA11 op de stoep.

Citaat van: Maurice op september 06, 2016, 22:14:15
@xander32 heb jij ooit nog de PS Audio Nuwave, de North Star en de Mytek beluisterd in jouw zoektocht?
PS Audio blijft bij mij resoneren, maar ben ook wel gecharmeerd van een oplossing met voorversterker ingebouwd. Kom momenteel ook wel North Star Essensio's tegen, lijken mij ook interessant.

Zoldar

De aune heb ik hier thuis staan. Hieronder een review die ik erover geschreven heb.
http://www.alpha-audio.nl/2015/08/review-aune-x1s-32bit-384-dsd-dac-hoofdtelefoonversterker/

Hij heeft geen pre amp functie. En ik denk dat ik de essensio er niet voor zou laten lopen. Mooie dac hoor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Maurice

Dank allen voor de input, het is de North Star Essensio Plus Dac geworden!
Net opgehaald (stond vlakbij te koop) en aangesloten. Wij gaan wel vriendjes worden  HB
Rev. Maurice

Samro

Citaat van: Maurice op september 08, 2016, 17:48:28
Net opgehaald (stond vlakbij te koop) en aangesloten. Wij gaan wel vriendjes worden  HB
Ziet er heel gaaf uit. Veel luister plezier gewenst :angel:

sjoek

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel luisterplezier HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Zoldar

Zoldar

Citaat van: Maurice op september 08, 2016, 17:48:28

Top, gefeliciteerd! Lekker genieten de komende tijd hello