PM8005 - Hoeveel beter dan gebruik van SR6005 voor muziek?

Gestart door Willems, augustus 25, 2016, 08:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Willems

Op het moment kijk ik mijn films via een SR6005 en gebruik ik ook deze voor het luisteren van muziek. Ik heb de NA8005 netwerk audio speler, en een grote verzameling FLAC en DSD op de server. Dat werkt allemaal naar wens.

Nu stel je een receiver eigenlijk helemaal in voor het kijken van films en series, en dat is een andere instelling dan voor muziek. En als ik alle Audyssey enz uitzet dan klinkt het kaal en niet zo warm. Dus was ik benieuwd hoe een PM8005 zou klinken in vergelijking met de Direct mode of alle Audyssey uitgeschakeld, zou dat een volledig ander geluid zijn? Wat kan ik daarvan verwachten? Ik zou het jammer vinden om een PM te kopen en dan niet genoeg verschil te merken.

Is er eventueel iemand die weet waar ik een PM8005 voor een maand zou kunnen huren of zo? Dan kan ik in mijn eigen omgeving testen en kijken of het wisselen van de versterker voor muziek mijn oplossing zal zijn.

Alvast bedankt voor alle suggesties!

PS: De luidsprekers die ik nu nog gebruik zijn de Klipsch F3, die ik toen ik ze kocht bij HC Hifi op een KI Pearl heb beluisterd.

ValentinoA

Hoi, ik weet niet of je ondertussen al een PM 8005 hebt gevonden. Mijn eerste sets waren een Marantz PM7003 voor muziek en SR5004 voor films e.d. Het verschil was ENORM (beide muziek op getest). Daarna is de SR5004 kapot gegaan en heb ik 'm vervangen door de SR7007 en ondertussen ook een UD7007 bij gekocht. Het geluid tov de PM7003 was redelijk anders (pm rustiger, de sr wat agressiever, dus tis maar van wat je houdt maar dan nog klonk het bij de PM7003 allemaal nog nét iets beter). Puur op deze ervaring zou ik zeggen dat de PM8005 sowieso een dikke vooruitgang is op stereogebied tov de SR6005. DE PM8005 en NA8005 passen volgens mij ook nog eens goed samen, dus ik zou het je zeker aanraden. Overigens heeft mijn pa de PM8003 en dat is qua geluid toch nog een stapje op tov de 7003. Geen wereld van verschil oid, maar alles klinkt toch nog net iets beter, duidelijker etc. Ik raad je de PM8005 dus sowieso aan als stereo versterker puur voor de muziek ;)
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Willems

Valentino, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik inderdaad uiteindelijk de PM8005 erbij ga nemen. En dan even kijken of ik de voorluidsprekers voor beide set-ups kan gebruiken. Anders moet ik twee paar front luidsprekers plaatsen en dat is weer onhandig :-)

Helaas is het omschakelen van de PM naar een power-amp instelling niet te doen via een remote toets, dat zou een stuk makkelijker zijn. :-) Ik denk dat het uiteindelijk twee sets gaat worden in mijn nieuwe huis :-)



TurboMarco

CiteerEn als ik alle Audyssey enz uitzet dan klinkt het kaal en niet zo warm.
Dan laat je audeyssey toch aan staan  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)