HELP: Marantz KI Pearl Lite + UD5005 blueray speler

Gestart door Jeroenzer, augustus 18, 2016, 09:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenzer

Hoi allen,

ik ben nieuw hier en zit gelijk met een luxe probleem betreft Marantz.

Ik heb van me vader zijn stereo set gekregen, gaat hier om een KI pearl lite en UD5005 blueray speler met KEF Q11 zuilen.

Zelf heb ik tot op heden in gebruik een Onkyo AV receiver 5.1 echter heb ik een setup met 2.1 speakers ( niet per direct berhoefte aan 5.1)
Ik zou heel graag de Marantz set willen gebruiken ipv Onkyo echter heeft de KI pearl lite totaal geen digitale ingangen/uitgangen.

Misschien voel je het al aankomen;
Ik wil dus de Marantz KI Pearl Lite gebruiken met mijn TV ( Samsung UE46ES8000 ) echter heeft mijn TV een audio uitgang en dat is een optische, er zitten helaas geen tulp uitgangen op, ik wil dus al het audio van me TV laten lopen naar de marantz, zodat als ik me xbox en upc box aansluit op de TV dat de audio doorgaat naar de Marantz. 

Wat is wijsheid ?

alvast enorm bedankt voor jullie support hello

gr Jeroen

RP

Je kan eens kijken of je upc (?) box een ingang heeft voor audio met tulppluggen, en die weer met de Pearl Lite verbinden.
Zo deed ik dat in het verleden en dat werkte perfect, mocht je de horizonbox van Ziggo hebben dan heeft die een kleine jackaansluiting achterin en dan heb je een verloopkabel van jack 3,5 naar twee keer tulp nodig.
Wat betreft je xbox moet ik je het antwoord schuldig blijven.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Jeroenzer

Hoi RP,

Dat zou kunnen ja, echter wat je dan krijgt is dat ik zowel op de versterker op input moet gaan selecteren als zowel op de TV.

wat ideaal zou zijn is: de AUX source van de Marantz gaan 2 tulp stekkers naar de TV waar vervolgens alle audio overheen gaat en dat ik me rand apparatuur (upc, xbox, laptop) aansluit op de tv, dus ik switch dan van source op me TV maar de source op de Marantz blijft AUX.

Ik heb het wel even gecheckt, echter heeft me TV alleen een optical uitgang, dus zou ik moeten werken met een optical naar tulp converter, ik snap dat ik geluid verlies heb maar in welke mate is dat ?

Valt het nog mee ten opzichte van de simpele boxen die ik nu gebruik icm met onkyo receiver of zal het zoveel verlies zijn dat ik beter bij me onkyo kan houden?

hchifi.nl

Heeft je tv geen aux uit dmv een mini-jack ?

Anders een goedkope DA converter kopen, deze koop je online al voor 30-40 euro

Succes !
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Jeroenzer

Citaat van: hchifi.nl op augustus 18, 2016, 11:57:56
Heeft je tv geen aux uit dmv een mini-jack ?

Anders een goedkope DA converter kopen, deze koop je online al voor 30-40 euro

Succes !

Hoi hchifi,

ja dat heeft de TV wel, dat is gewoon een 3,5 mm jack, dan heb ik alleen een 3,5mm naar tulp nodig echter heb ik dan niet super veel kwaliteit verlies in audio ?

Cornelis1921

Citaat van: Jeroenzer op augustus 18, 2016, 12:14:13
Hoi hchifi,

ja dat heeft de TV wel, dat is gewoon een 3,5 mm jack, dan heb ik alleen een 3,5mm naar tulp nodig echter heb ik dan niet super veel kwaliteit verlies in audio ?
Nee, en zo'n jack naar tulp koop je gewoon bij allekabels.nl. Jeroen, succes. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Jeroenzer op augustus 18, 2016, 12:14:13
Hoi hchifi,

ja dat heeft de TV wel, dat is gewoon een 3,5 mm jack, dan heb ik alleen een 3,5mm naar tulp nodig echter heb ik dan niet super veel kwaliteit verlies in audio ?

Hangt af van tv tot tv. Hier in het verleden nog gedaan en dat viel best goed mee. Via de digicorder met RCA naar Marantz was beter.
Maar Zoals Marcel zei een kleine simpele DAC van €50 daar tussen en je bent er van af.
Als je een smart tv hebt kan je mss een USB DAC kopen (best ergens kopen waar je omruil garantie krijgt, werkt het niet of niet goed genoeg kan je nog steeds inwisselen)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Jeroenzer

Citaat van: Matt op augustus 18, 2016, 18:08:20
Hangt af van tv tot tv. Hier in het verleden nog gedaan en dat viel best goed mee. Via de digicorder met RCA naar Marantz was beter.
Maar Zoals Marcel zei een kleine simpele DAC van €50 daar tussen en je bent er van af.
Als je een smart tv hebt kan je mss een USB DAC kopen (best ergens kopen waar je omruil garantie krijgt, werkt het niet of niet goed genoeg kan je nog steeds inwisselen)

Duidelijk verhaal, ik heb het nu met een 3,5mm jack in audio gedaan en daar 2 tulp stekkers aan en dat naar me versterker, geluid is verbazend goed, echter heb ik toch het idee dat de connectie daarin niet helemaal lekker is, voornamelijk linker speaker, die lijkt iets minder volume te hebben dan me rechter speaker.

Ik ga toch nog even kijken voor een DAC :).

wordt vervolgd...

polleke_cgc

Hier gebruik ik een NA8005 en zijn optische ingang daarvoor...
Maar gelukkig wordt het ding ook voor andere zaken gebruikt, anders zou het een wat dure oplossing zijn ;)...

arjan1312

Wellicht begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb mijn  UPC/Ziggobox met cinchkabels op mijn PM11 aangesloten zodat ik hem kan gebruiken als tuner, maar ook tv-geluid over de speakers heb als ik het wil. Tevens een HDMI rechtstreeks van box naar TV, zodat daar zowel beeld als ook geluid naar toe kan gaan. Voor het geluid van Shownieuws hoeft dan namelijk alleen de TV aan en kan de PM11 uitblijven.
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Jeroenzer

Citaat van: arjan1312 op augustus 19, 2016, 14:38:22
Wellicht begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb mijn  UPC/Ziggobox met cinchkabels op mijn PM11 aangesloten zodat ik hem kan gebruiken als tuner, maar ook tv-geluid over de speakers heb als ik het wil. Tevens een HDMI rechtstreeks van box naar TV, zodat daar zowel beeld als ook geluid naar toe kan gaan. Voor het geluid van Shownieuws hoeft dan namelijk alleen de TV aan en kan de PM11 uitblijven.

Hoi Arjan,

ja, dat kan ik ook doen vanaf me UPC box naar de versterker, dat isa een kwestie van tulp connecten in de juiste source in de versterker, echter moet je dan hele tijd source switchen op de versterker.

Wat ik uiteindelijk wil.

Ik heb alle rand apparatuur aangesloten op me tv ( Xbox one, ziggo box, laptop) en het geluid van deze rand apparatuur wil over de speakers gaan, ik gebruik nooit TV geluid, en aangezien me versterker geen digitale porten heeft gaat dit lastig.

Maus

Citaat van: Jeroenzer op augustus 19, 2016, 09:15:09
Duidelijk verhaal, ik heb het nu met een 3,5mm jack in audio gedaan en daar 2 tulp stekkers aan en dat naar me versterker, geluid is verbazend goed, echter heb ik toch het idee dat de connectie daarin niet helemaal lekker is, voornamelijk linker speaker, die lijkt iets minder volume te hebben dan me rechter speaker.

Ik ga toch nog even kijken voor een DAC :).

wordt vervolgd...

Als je de kabeltjes achterin je versterker dan even omwisselt weet je of het in de TV zit of in je versterker/speakers.

@ dacje, een goedkoop dacje bij een niet-audio zaak vandaan is hetzelfde prut vaak als in de TV zit.

jgvh

Gebruik zelf fiio taishan dacje online besteld voor €40, geweldig geluid en keurig afgewerkt. Je kunt schakelen tussen coax en optical. Presteerd echt ver boven zn aanschafprijs suc6😊