Pfff dat is erg moeilijk. Het valt of staat met jouw persoonlijke smaak zoals al eerder geschreven. Ik heb een Bluesound Vault 2 en de DAC van de Bluesound is in de basis goed. De DAC doet wat ie moet doen en dat is het (Wel 24/196!) dus voorbereid voor HiRes muziek. Wil je voor meer kwaliteit gaan, dan is een externe DAC op de Bluesound een optie, maar dan kom je in het spectrum van klankmatige eigenschappen. Ik heb voor laatstgenoemde gekozen. Nu, hier in mijn set, is deze combinatie erg goed. Zoals je zelf al hebt ervaren is de bediening van de Bluesound software erg prettig. Het geheel geeft een goed overzicht en dit alles is behoorlijk snel tijdens het navigeren. De Roon software geeft ontzettend veel informatie over een album, artiest en zo verder, echter hoeft dit niet voor mij persoonlijk. Ik kijk dan wel op het net als ik meer informatie nodig heb. Dat er verschil in kwaliteit is vanuit de bron is hier nu ook al weer bezwezen. Ik heb weer een cd speler en die is beduidend beter dan de Bluesound-DAC combi. Zeg het maar .........
Mijn conclusie:
An sich ben ik van mening dat Bluesound prima producten heeft met een hele goede DAC aan boord, en dat vinden vele gebruikers en resecenten met mij. Stel je echter andere eisen, wellicht in samenspraak met jouw huidige set, dan is een betere streamer met DAC (NA11) een betere keus als je tenminste geen aparte DAC ernaast wilt hebben.