Audio streamen

Gestart door walter, augustus 10, 2016, 17:57:20

Vorige topic - Volgende topic

walter

Dag Mensen

Heeft iemand ervaring met een   Blue sound 2 om audio te streamen  of is het toch raadzaam iets meer geld uit te geven aan een apparaat met een beter Dac.
Dit apparaat koop je voor helft of meer geld uit te geven voor een Cambridge audio streamer of van Marantz?

Zou iemand dit kunnen vertellen.

MVG

Walter stupid stupid

Zep

Citaat van: walter op augustus 10, 2016, 17:57:20
Dag Mensen

Heeft iemand ervaring met een   Blue sound 2 om audio te streamen  of is het toch raadzaam iets meer geld uit te geven aan een apparaat met een beter Dac.
Dit apparaat koop je voor helft of meer geld uit te geven voor een Cambridge audio streamer of van Marantz?

Dat is geen makkelijke vraag, Walter.....ik loop er nu zelf ook mee rond.
Een Node 2 bv heeft veel gebruiksgemak t.o.v. veel netwerkspelers met de integratie van meerdere streaming providers en snelle CPU. Ook is de software meer up to date. Zo ook de nieuwe Elac Discovery met zijn Roon software.
Veel netwerkspelers vind ik beperkingen hebben qua mogelijkheden en zijn wat achterhaald.
Tegenwoordig zijn er ook erg goede dac's te vinden voor relatief weinig geld die je weer op een Node 2 zou kunnen aansluiten mocht het niet helemaal je "sound" zijn. Maar wie weet bevalt het zonder losse dac meteen wel, uiteindelijk toch even luisteren.

Ben er zelf ook nog niet uit....een gebruiksvriendelijke Bluesound of Elac evt. icm een losse dac of bv een NA11 die meteen een premium dac heeft  :|
Of een nieuwe TEAC NT-503...of toch een Cambridge Azur 851N ?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Maurice

Lees ook eens dit (vastgepinde) draadje door: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13898.0.html
16 pagina's leesvoer ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

walter

Dag

Vandaag weer een luister demo gedaan bij diverse versterkers beluisterd en ook gevraagd voor een streamer  .
Ook de Bluesound 2 geluisterd  eventjes toch wat info opgedaan wat je kunt doen.

Maar thuis toch eventjes goed nadenken wat te doen

Brutus

Ik ook, zeer blij met de Node 2, prima apparaat met goede software en software voor op een laptop. Moet zeggen dat ik persoonlijk in dat hele bla gedoe over een betere DAC niet geloof maar dat is persoonlijk.

Moet dan ook bekennen dat ik het ook niet hoor  :-D

Zonder gein, een prettig en goed apparaat!!!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Indien je geen verschil waarneemt; fijn voor de best passende en voordeligste optie gaan  :yes:.
Zelf kan ik 1 op 1 vergelijken en het maakt nogal een verschil: de SBT over zijn eigen dac of over die van de NA11 (resolutie, tonaliteit, stereobeeld, dynamiek). Die van de SBT is minder verfijnd, alles klinkt platter, meer gesloten.

Citaat van: Brutus op augustus 11, 2016, 02:55:07
Ik ook, zeer blij met de Node 2, prima apparaat met goede software en software voor op een laptop. Moet zeggen dat ik persoonlijk in dat hele bla gedoe over een betere DAC niet geloof maar dat is persoonlijk.

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 11, 2016, 02:55:07

Wat een dac/netwerkspeler betreft gaat het voor mij vooral om de sounding of geluids signatuur....niet persè om het beter of niet.
Daarin vind je wel veel verschillen terug, zitten voor mij echt draken tussen die ik niet om aan te horen vind  :-D
Denk ook niet dat duurder altijd beter is maar meer een kwestie van smaak.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Pfff dat is erg moeilijk. Het valt of staat met jouw persoonlijke smaak zoals al eerder geschreven. Ik heb een Bluesound Vault 2 en de DAC van de Bluesound is in de basis goed. De DAC doet wat ie moet doen en dat is het (Wel 24/196!) dus voorbereid voor HiRes muziek. Wil je voor meer kwaliteit gaan, dan is een externe DAC op de Bluesound een optie, maar dan kom je in het spectrum van klankmatige eigenschappen. Ik heb voor laatstgenoemde gekozen. Nu, hier in mijn set, is deze combinatie erg goed. Zoals je zelf al hebt ervaren is de bediening van de Bluesound software erg prettig. Het geheel geeft een goed overzicht en dit alles is behoorlijk snel tijdens het navigeren. De Roon software geeft ontzettend veel informatie over een album, artiest en zo verder, echter hoeft dit niet voor mij persoonlijk. Ik kijk dan wel op het net als ik meer informatie nodig heb. Dat er verschil in kwaliteit is vanuit de bron is hier nu ook al weer bezwezen. Ik heb weer een cd speler en die is beduidend beter dan de Bluesound-DAC combi. Zeg het maar .........

Mijn conclusie:
An sich ben ik van mening dat Bluesound prima producten heeft met een hele goede DAC aan boord, en dat vinden vele gebruikers en resecenten met mij. Stel je echter andere eisen, wellicht in samenspraak met jouw huidige set, dan is een betere streamer met DAC (NA11) een betere keus als je tenminste geen aparte DAC ernaast wilt hebben.

WimPeu

Roon is natuurlijk wel veel meer dan wat extra info bij de albums..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Rob46

Vandaar dat ik ook 'en zo verder' schreef Wim :-) Zal ongetwijfeld een zeer goede app/bediening zijn, maar dan moet je ook alle faciliteiten gebruiken, en dat zijn er nogal wat....

WimPeu

Dat gaat vanzelf. Het gaat vooral om verbanden die gelegd worden en door middel van hyperlinks te volgen zijn. Zo gaat de ontdekkingsreis door muziek vaak kanten op die je zelf nooit bedacht zou hebben. Vroeger in het CD tijdperk maar ook nog tijdens mijn SBT en UPnP stream tijd bleef ik te vaak steken bij het overbekende en recente werk. Nu met Roon begin ik ergens en binnen een paar klikken ben ik op plaatsen van de muziek waarvan ik of niet meer wist dat ik het had of waarvan ik überhaupt het bestaan niet wist. Dat de app er beter uit ziet en fijner werkt dan alles wat ik verder ken en dat je meteen leuke recensies binnen de app hebt ect ect is mooi meegenomen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Rob46

Ik ga binnenkort een introductie met Roon aan, deze wordt nu geleverd met de nieuwe streamer van ELAC. Gewoon even kijken en luisteren he.... :angel:

Brutus

Citaat van: Zep op augustus 11, 2016, 10:23:40
Wat een dac/netwerkspeler betreft gaat het voor mij vooral om de sounding of geluids signatuur....niet persè om het beter of niet.
Daarin vind je wel veel verschillen terug, zitten voor mij echt draken tussen die ik niet om aan te horen vind  :-D
Denk ook niet dat duurder altijd beter is maar meer een kwestie van smaak.

Mocht je bij mij in de buurt zijn, kom gerust luisteren. Als je niet te ver weg woont mag je hem ook wel een paar dagen lenen, kun je hem thuis proberen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20