set van Benders ( WimB )

Gestart door benders, augustus 07, 2016, 22:07:44

Vorige topic - Volgende topic

benders

jaren geleden al aangemeld maar sindsdien weinig meer met hifi gedaan maar inmiddels weer begonnen dus nu toch maar ff voorstellen:

ik ben Wim, 42 jaar, woonachtig in Drenthe en heb behalve de laatste jaren heel veel gedaan op het gebied van hifi....

op dit moment bestaat mijn set uit de volgende componenten:

Marantz SR14
Marantz DV4003 **verkocht**
Philips CD951 **verkocht**
T.A.C. Dream 34 buizenversterker **verkocht**
Apple tv voor Spotify vanaf m'n Iphone naar de SR14
Opera Grand Mezza
Marantz DV12S-2
Marantz CD17MK2
Yaqin VK-2100
Yaqin SD-CD2
Bada LB-5600

ik ben nu bezig om de set te fine tunen met goede bekabeling (niet te duur)
heb reeds een Kemp Hi powercord voor de SR14 en W&M LS-01 speakerkabel tussen de T.a.c./SR14 en de Opera's.
normaal gebruik ik alleen de SR14 maar als ik lekker een avondje vrij ben sluit ik de T.a.c. aan via de SR14 die dan als voorversterker wordt gebruikt
wil de CD951 en DV4003 nog vervangen voor een Marantz Premium speler

https://www.youtube.com/watch?v=O1CtvMfP0iE

https://www.youtube.com/watch?v=Wx2CTqYwCA0

mijn Marantz verleden:

SR6002 en de CD6000ki
Pm14 en CD17
Sc22, 2x Ma22, CD17 en de Marantz LS85
SC23, cd23 en 4x Ma24 in combinatie met de zeer zeldzame Marantz LS95, alles uit de MusicLink serie

Zep

Hoi Wim,

Wederom welkom...mooie set en dito buizenversterker  :yes:
Boh....meteen een filmpje.....kewl  :-D
Heb je al een idee welke premium speler het gaat worden?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

benders

dank je!

wil graag uit zelfde Premium lijn als de SR14, dus een CD17MKII

heb maar een paar Sacd's en dvd kijken doe ik toch niet via de set dus om mee te beginnen kan een CD17 het prima doen, denk ik......moet de financiƫn ook in de gaten houden :wink:

twijfel over het aansluiten van CD speler naar de SR14, heb altijd mijn cd spelers analoog aangesloten maar lees her en der dat er een enorm goede dac in de SR14 zit.
en sinds gisteren idd de aansluiting gemaakt en het lijkt dat je een verbetering krijgt met een digitale aansluiting op de SR14, mensen hier op het forum ervaring mee?

WilliamB

Welkom op het forum Wim ,mooie SET met een dijk van een SR  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welkom, veel lees-en postplezier hier :yes:.
Volgens mij ben je de eerste hier met een filmpje in z'n voorstel topic; een goede binnenkomer :yes:.

sjoek

Citaat van: xander32 op augustus 08, 2016, 06:30:14
Welkom, veel lees-en postplezier hier :yes:.
Volgens mij ben je de eerste hier met een filmpje in z'n voorstel topic; een goede binnenkomer :yes:.

+1  :gp:

En een zeer mooie sr  HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Welkom!!! Creatief om je op deze manier voor te stellen! Top.... Veel plezier hier op dit forum!  :yes: notworthy En wat een mooie set!

Gerrald

|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

benders

zo ff een tijdje geleden maar zeker niet stil gezeten :yes:

de Philips CD951 en Marantz DV4003 zijn verkocht.........

daarvoor in de plaats gekomen een Marantz DV12-S2 Premium lijn CD,DVD en SACD speler.
heb wat opstart problemen gehad maar deze zijn netjes opgelost en kosten zijn voor de helft door de vorige eigenaar betaald!
super cd speler, lekker geluid en prachtig om te zien, dvd's ga ik niet draaien puur muziek!

ook had ik nog 2 bakken vol met vinyl dat moest natuurlijk ook weer eens gedraaid worden dus een budget platenspeler gekocht in de aanbieding, een prachtige en best goed klinkende zwarte Teac TN-300.

alle componenten zijn middels vd Hul Integration kabels met elkaar verbonden, eigenlijk ben ik klaar :wink:

Vinyl_Fuchs

Citaat van: benders op september 26, 2016, 16:47:53
zo ff een tijdje geleden maar zeker niet stil gezeten :yes:

de Philips CD951 en Marantz DV4003 zijn verkocht.........

daarvoor in de plaats gekomen een Marantz DV12-S2 Premium lijn CD,DVD en SACD speler.
heb wat opstart problemen gehad maar deze zijn netjes opgelost en kosten zijn voor de helft door de vorige eigenaar betaald!
super cd speler, lekker geluid en prachtig om te zien, dvd's ga ik niet draaien puur muziek!

ook had ik nog 2 bakken vol met vinyl dat moest natuurlijk ook weer eens gedraaid worden dus een budget platenspeler gekocht in de aanbieding, een prachtige en best goed klinkende zwarte Teac TN-300.

alle componenten zijn middels vd Hul Integration kabels met elkaar verbonden, eigenlijk ben ik klaar :wink:

Mooie set Wim incl. lekker uitziende platenspeler.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

benders

Zep

Haha, top filmpje....mijn complimenten  notworthy
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Leuk filmpje idd!

Mooie set, geniet ervan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Mooie set zo :yes:
Geniet er lekker van.

Sent from my iPhone using Tapatalk