PM80mk2SE vs PM 17

Gestart door Audiofilosoof, juli 31, 2016, 12:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofilosoof

Het onderwerp zegt het al:
welke zou ik kiezen? Ze staan beiden op marktplaats de pm17 125 euro duurder
de pm80 mk2se is een special versie de pm17 is helaas niet de mk2 versie.

Matt

Heb je al speakers?
Liggen beiden in budget?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Audiofilosoof

evt een PM16. wat is eigenlijk het verschil tussen ene PM 16 en PM 17

Audiofilosoof

Ik heb zelfbouw twee weg monitoren met focal bass mid en peerless tweeter en hele goede filter onderdelen.

Matt

De pm16 heeft bijna het dubbel aan vermogen dan de 17
De pm80 heeft net iets minder vermogen dan de 16 maar meer dan de 17

Maar ik zou gewoon je speakers meenemen en gaan luisteren :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Audiofilosoof

ja luisteren is natuurlijk het beste ding wat je kan doen. gaat ook veel tijd in zitten om 100km te gaan rijden en dan bij iemnad naar een versterket te gaan luisteren dan weer 100km terug de volgende dag weer 80 km naar iemand anders en daar naar een pm17 luisteren. ga dat maar eens vergelijken :-) en dan hebben we het nog helemaal niet over de akoestiek en de cd speler.
de pm 17 is natuurlijk een betere versterker maar het betreft hier de pm80mk2Se die door ken Ishawata  is verbetered versus de gewone pm17 . ik las ergens dat de pm17 mk2 al een stuk beter is dan de gewone pm17.

Audiofilosoof

de pm80 is ook weer een stuk ouder schat ik zo in. de vraag is ook wel hoe lang blijft zo' n versterker goed klinken gezien de leeftijd van de condensatoren enzo

Matt

Citaat van: Audiofilosoof op juli 31, 2016, 13:40:12
ja luisteren is natuurlijk het beste ding wat je kan doen. gaat ook veel tijd in zitten om 100km te gaan rijden en dan bij iemnad naar een versterket te gaan luisteren dan weer 100km terug de volgende dag weer 80 km naar iemand anders en daar naar een pm17 luisteren. ga dat maar eens vergelijken :-) en dan hebben we het nog helemaal niet over de akoestiek en de cd speler.
de pm 17 is natuurlijk een betere versterker maar het betreft hier de pm80mk2Se die door ken Ishawata  is verbetered versus de gewone pm17 . ik las ergens dat de pm17 mk2 al een stuk beter is dan de gewone pm17.

Is inderdaad niet gemakkelijk, maar je hoort dan wel of de versterker controle heeft over de speakers.
Ik kan ook moeilijk geloven dat de akoestiek echt heel slecht zou zijn, je koopt tenslotte ook van een liefhebber :-)
Zal die anders zijn, sowieso... Maar dat heb je in de winkel ook ;-)
En van bron kan je zo neutraal mogelijk kiezen, evt een laptop met usb dac. Ik heb steeds opnieuw naar de zelfde muziek geluisterd, zowel bij de speakers en de verschillende versterkers.
Heb afgelopen week een paar speakers en een versterker gekocht (150 en 100km van mijn huis ;-) )

Hier vind je veel info ;-)
http://www.dutchaudioclassics.nl/Marantz_pm80-mkII_class_A_amplifier/

De mijne zijn van 77-79 :-) je kan die ook laten reviseren ...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Gerrald

Ow hier ben ik ook heel benieuwd naar, deze blijf ik volgen.
Zelf heb ik de eerste versie van de PM17 en ik ben heel blij er mee, maar als het beter kan ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

AkTeVox

#9
Heb zowel de PM16 & 17MKII-M gehad, beide zijn hele fijne amps.  HB HB HB HB
Een PM82 zat er ook nog ergens voor dacht ik. :lol:

Matt

Citaat van: AkTeVox op augustus 02, 2016, 19:04:09
Heb zowel de PM16 & 17MKII-M gehad, beide zijn hele fijne amps.  HB HB HB HB
Een PM82 zat er ook nog ergens voor dacht ik. :lol:

Wat zijn vooral de verschillen, welke is de meerprijs waard tov de andere?  notworthy
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

AkTeVox

Citaat van: Matt op augustus 02, 2016, 19:13:16
Wat zijn vooral de verschillen, welke is de meerprijs waard tov de andere?  notworthy

Behalve power en gewicht is er weinig verschil tussen beide.
Wil je een betere controle over de speakers en een reserve aan vermogen zou ik voor de dikke 16 gaan.   :wink:

Marantzer

Kijk ook eens naar de plaatjes van de binnenkant van beide modellen. Je ziet dat layout best verschilt. De PM17 is forser uitgevoerd, grotere voeding, grotere condensatoren. De PM80 heeft dan weer een high bias klasse A mogelijkheid, als je dat aanspreekt.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Marantzer

Hier wat details:
http://www.dutchaudioclassics.nl/marantz_pm17mk2_amplifier/

http://www.dutchaudioclassics.nl/Marantz_pm80-mkII_class_A_amplifier/

Maar dan blijkt weer dat de PM80 toch meer vermogen heeft, interessant, samen met de andere gegevens komt de PM80 dan weer beter uit de verf!
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

xander32

... hoe zit het met het impedantieverloop en de gevoeligheid van de zelfbouw speakers? Hoe groot is de luisterruimte en hoe ver zit de ts van de ls af?

Of te wel; hoe groot is de behoefte aan vermogen, aan een stabiele versterking?