Marantz 1300DC

Gestart door Matt, juli 30, 2016, 10:31:42

Vorige topic - Volgende topic

Matt

Dag allen :-)

Wat is een eerlijke prijs voor een 1300DC? Afhankelijk van de staat waar die in verkeerd (ik moet nog gaan kijken...)
Zijn er zaken waar ik moet op letten als ik deze zou kopen?

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op juli 30, 2016, 10:31:42
Dag allen :-)

Wat is een eerlijke prijs voor een 1300DC? Afhankelijk van de staat waar die in verkeerd (ik moet nog gaan kijken...)
Zijn er zaken waar ik moet op letten als ik deze zou kopen?

Op ebay staan er 2 te koop voor een bescheiden prijsje  :-P

http://www.ebay.nl/itm/112068336846?clk_rvr_id=1069239627957

http://www.ebay.nl/itm/Audiophiler-Marantz-1300-DC-Console-Stereo-Amplifier-Verstarker-neues-Woodcase-/400928562202?hash=item5d59345c1a:g:uDAAAOSwstxVaCZ0

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Die had ik ook gezien, vandaar de vraag. Hij vraagt onder de €2000  :-D
Vandaar dat ik het wat vreemd vind, mss onwetendheid... of een defect? Of wetende dat niemand dat gaat kopen voor >€3000 (dan koop ik wel een pm11s3  :-D )

Maus

Zaken waar ik op let bij zoiets.

Is er aan geknutseld of goed gereviseerd? Door wie?
Is de behuizing netjes en compleet (knoppen los/ontbreken, deuken krassen)
Is de werking volledig op álle ingangen (ooit een Quad set gekocht die goed leek te zijn, thuis moest ie direct voor revisie uit elkaar. was toch wat gammel)
En ja... Hoe graag wil je hem hebben. Het is +30 jaar oud en je weet dat het zomaar morgen kapot kan gaan..

SB_Marantz

De 1300DC is een uiterst zeldzame versterker vandaar ook de hoge prijzen.
Is maar een jaar in productie geweest in tegenstelling tot zijn opvolger de PM-8.
Inderdaad kijken of het ding origineel en compleet is.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Matt

Citaat van: Maus op juli 30, 2016, 11:28:04
Zaken waar ik op let bij zoiets.

Is er aan geknutseld of goed gereviseerd? Door wie?
Is de behuizing netjes en compleet (knoppen los/ontbreken, deuken krassen)
Is de werking volledig op álle ingangen (ooit een Quad set gekocht die goed leek te zijn, thuis moest ie direct voor revisie uit elkaar. was toch wat gammel)
En ja... Hoe graag wil je hem hebben. Het is +30 jaar oud en je weet dat het zomaar morgen kapot kan gaan..

Citaat van: SB_Marantz op juli 30, 2016, 11:34:17
De 1300DC is een uiterst zeldzame versterker vandaar ook de hoge prijzen.
Is maar een jaar in productie geweest in tegenstelling tot zijn opvolger de PM-8.
Inderdaad kijken of het ding origineel en compleet is.

Bedankt mannen, zitten enkele puntjes bij waar ik nog niet had bij stilgestaan :-)

Vinyl_Fuchs

Zo Matt, als je die in goede staat voor een redelijke prijs kunt krijgen, zou ik zeggen: doen. Het is wel 1 van de holy grails van marantz.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Ik heb er ook eentje, was veel werk deze weer in top conditie te krijgen maar dat is ook niet gek want het is een grote jongen. 8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Matt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 30, 2016, 12:03:43
Zo Matt, als je die in goede staat voor een redelijke prijs kunt krijgen, zou ik zeggen: doen. Het is wel 1 van de holy grails van marantz.

Idd notworthy  :-D :-D :yes: :yes:

Citaat van: SB_Marantz op juli 30, 2016, 12:12:02
Ik heb er ook eentje, was veel werk deze weer in top conditie te krijgen maar dat is ook niet gek want het is een grote jongen. 8-)

Een dure jongen? Want daar ik hou ik sowieso al rekening mee, dat deze een volledige nazicht/revisie krijgt  :angel:

Matt

Juist getelefoneerd, alles zou werken... Heb nog niks gevraagd over revisie.
Vanavond ga ik gaan luisteren, de atc scm 11 gaan mee zodat ik ze ook eens kan aansluiten :-)

Ben echt benieuwd, dat is wel een ferme bak  :-D

Maus

Sja... Of de ruimte daar is goed en je bent onder de indruk wat je speakers daar doen... Of de ruimte is daar slecht en je vind het een kloteversterker. Of niet?

Matt

Als de versterker goed werkt en het ziet er oké uit is het al 1punt.
Heeft de versterker controle over de scm11 dan is het 2/2  :-D Als ik twijfels heb dan geef ik mijn geld liever aan een andere versterker. Hij zei dat ik daar kon luisteren, zou het vreemd vinden dat akoestisch gezien de ruimte niet oké zou zijn :-) Anders dan hier thuis zal het wel zijn.

Dan heb je nog het akoestisch aspect en de bron ... Maar dat is moeilijk, ik heb de scm11 ook beluisterd in de woonkamer van Zep, dat is ook niet dezelfde als bij mij thuis.
Toch ben ik nog steeds tevreden over mijn aankoop, ik weet dat ze het kunnen. Het zal wel wat zoekwerk vragen om een versterker en bron te vinden die het kunnen waarmaken. Akoestisch gezien heb ik ook nog wat werk  :-)

't is een hobby hé, bij een vintage marantz had ik zelf nog niet stil gestaan. Deze heb ik tussen een verzameling gevonden... Koop ik die niet, heb ik toch in mijn leven één gezien en gehoord  :-D

Zep

Snode plannen, Matt.....binnenkort staat er gewoon een beest van een versterker in je huiskamer  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

RM3100

Zwak punt van deze versterkers zijn de selector schakelaars, test deze goed ze moeten soepel schakelen en niet haken/plakken en let daarbij ook volume verschil links/rechts, reviseren/conditioneren van deze schakelaars is erg lastig. Max. 1500 euro is wat je naar mijn mening voor een echt gaaf (als nieuw uitziend) exemplaar zou moeten betalen. Wil je er echt optimaal van kunnen genieten en hem dagelijks gaan gebruiken dan ontkom je niet aan een revisie.

Het is leuk om te kijken wat men op eBay voor dit soort versterkers vraagt, interessanter is het wat er voor betaald wordt. http://www.mtk-physio.de/Marantz/Marantz_Amps/Marantz_Integrated_Amps/Marantz_1300DC/marantz_1300dc.html

Matt

:gp:

In dit draadje zal ik ook maar zeggen dat ik deze heb gekocht.
Exemplaar ziet er nog heel goed uit, de prijs was dus ook oké :-)

Je ziet rechts bovenaan een kleine beschadiging, voor de rest werkt tot nu toe alles heel goed.

Bij mijn 1090 durft er wel al eens een kanaal wegvallen, eens draaien aan de tone mode of selector knop verhelpt dit heuvel. Bij de 1300dc nog niet meegemaakt.
Een revisie zal die sowieso wel krijgen, moet er niet veel gebeuren zoveel te beter. Gewoon een nazicht of technisch alles in orde is, is ook al een geruststelling...