Hepta Spring Excellence, Ace gold en Ace center

Gestart door Frits, juli 28, 2016, 22:47:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Heb sinds gisteravond deze speakers in zwarte piano lak. Zien er geweldig uit.

Eerst maar eens aangesloten op de stereo boven. Center nog niet beluisterd.

Ace Gold klinkt niet verkeerd, maar ze stonden op de vloer en mi moeten ze op stands staan. Zitten muurbeugels aan, zijn als rears gebruikt.

Toen de Spring Excellence aangesloten. Bas/midden naar buiten gericht. Dat was een verassing. Mooi klankbeeld en strakke bas. Daar ga ik nog veel luister plezier van krijgen. Vond een schakelaartje bij de speakeraansluitingen. Inmiddels erachter dat deze het niveau van de Tweeter aanpast. Werkt wel degelijk. Meer en minder hoge tonen. Staat nu bij mij op "meer". Leeftijd......... :-o

Heb ze vanmiddag bij daglicht even goed kunnen bekijken. Speakers zijn in mint conditie. pompom

Even naar de Ace Gold gekeken. Is een gesloten systeem. Heeft 2 identieke gecoate bas/midden en een tweeter in het midden. Speaker hoort kennelijk rechtop te staan, gezien de positie van de aansluitingen (onderin) en de naam op het frontje. Vraag me af of de speaker ook liggend gebruikt kan worden en of ze beter klinken dan de beide Tannoy RC 's die ik in mijn boekenkast in de achterkamer heb liggen.

De Ace center is een basreflex en heeft 2 identieke niet gecoate bas/midden met dezelfde tweeter in het midden als de Ace Gold. Aansluitingen en frontje uitgelegd op liggend gebruik. Ben benieuwd hoe goed deze center is t.o.v. mijn Tannoy RC in de surround opstelling.

Krijg ook nog een neiging om de gehele set eens te testen in mijn huidige surround opstelling. De beide Spring Excellence zuilen klinken toch echt goed op de stereo. Loop daarbij het risico dat het WAF gehalte erg hoog gaat scoren. shutup
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

Leuk dat je het Zaanse merk hebt aangeschaft en dat er een tevreden geluid uit komt. Ikzelf luister er nog dagelijks naar in mn HT opstelling, maar ook in stereo.
Chris Rutgers, die deze speakers heeft gebouwd, verzorgt ook evt. een upgrade om de speakers nog weer beter te laten klinken. (zie website). HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Heb Cris per mail al even om meer technische info gevraagd. Geen idee of een upgrade iets brengt, wacht even zijn reactie af. Dan eerst maar eens een test doen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

#3
Heb de Ace gold even op 2 monoblokken gezet en ze staan nu op hoogte bovenop de Spring. Klinkt heel wat beter. Komt een behoorlijke bas uit dit kleine kastje met een evenwichtig geluidsbeeld. Het is een gesloten systeem, daar hou ik wel van. Ga toch even een vergelijk met de Tannoy RC in de boekenkast in de achterkamer uitproberen door 1 te wisselen.

Edit: Verschil is bijna niet hoorbaar. Heb het idee dat de Hepta iets meer hoog biedt maar in de bas wat achterblijft. Logisch als je kijkt dat de basis van de speaker anders is. De RC's blijven nu eerst waar ze zijn. Wil de Hepta's ook nog eens testen in de surround opstelling.

Ben dan ook benieuwd wie hier nog meer een surround opstelling heeft met Hepta.

@RHK heb jij rears van Hepta?

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

Frits; als frontspeakers heb ik de Expressions, die hebben vorig jaar van Chris een upgrade gehad, nieuwe tweeter (weer beter) , intern is het een en ander vervangen en de speakeraansluitingen, wat ten goede komt aan de geluidskwaliteit. Heb een grôôôte center, die op mijn verzoek door hem op maat gebouwd is voor in mn meubel, verder als rearspeakers de Spring. zie mijn eerdere post met foto van de center. En niet te vergeten, als sub, de Bariton. Alles van Hepta dus. Ik vind het nog steeds prima klinken, zowel in surround als stereo. Oh ja, als center had ik eerst de Ace, klonk ook goed, maar ja, nu dus een XXL center.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

De 2 Acer Golds in combinatie met mijn Rel subwoofer klinken top.

Heb de Spring nu op 2 Marantz MA monoblocks staan van elk 125 Watt. Hebben duidelijk meer in huis. HB

Wil nog even kijken naar het verschil met de mid/woofer naar binnen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Vind Hepta mooie luidsprekers, mooi getailleerd geluid. Maar ik vind ze wel gebrekkig in het broekspijpwapperende laag. Maar daar heb je dan natuurlijk weer subwoofers voor.

Frits Denon

Ja, in combinatie met een sub klinkt het gewoon erg goed. Ze zien er ook prachtig uit in zwarte pianolak.

Niet voor vette vingertjes nonono
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

Als deze beneden in de surround komen te staan wordt het nog moeilijk voor de Tannoy's ivm de WAF. Dat gaan we nu dus nog maar even niet doen als ze thuis is. :no:

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32


Frits Denon

Zou wel willen, maar ben niet zo handig met te grote foto bestanden. Moeten verkleind worden om hier te kunnen plaatsen. Gebruik geen Windows maar Linux. Zal vast wel kunnen, maar moet ik (weer) uitzoeken. Is niet mijn hobby.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Tapatalk op je smartphone of tablet. Ben je van al die ingewikkelde ongein verlost.

Matt

#12
Ik laad de foto's via photobucket.com
Bij elke foto krijg je dan verschillende links.
De "direct" link kopiëren en op het forum tussen "img" tags plaatsen



[img] hier tussen komt de link [/img]

Voorbeeld

[img]http://i966.photobucket.com/albums/ae146/matthias1118/DBF06030-15A9-4E6A-B459-E9E696675F35_zpsgknwpbne.jpg[/img]

   

En als alles juist is, doet de server van het forum de rest :-)


#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

#13
Verkeerd  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

 :-(


Citaat van: Frits op juli 31, 2016, 22:36:08
Zou wel willen, maar ben niet zo handig met te grote foto bestanden. Moeten verkleind worden om hier te kunnen plaatsen. Gebruik geen Windows maar Linux. Zal vast wel kunnen, maar moet ik (weer) uitzoeken. Is niet mijn hobby.