Lade CD94 stopt halverwege

Gestart door jobbe, juli 11, 2016, 08:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jobbe

De lade van mijn CD94 hapert, komt er 2 cm uit en gaat dan niet meer verder. Bij het terug naar binnen gaan sluit deze het laatste stukje niet meer. BIj het sluiten wil het metalen staafje dat de lade afsluit niet helemaal naar beneden. Het wiel waar de geleiders inzitten lijkt mij er nog goed uit te zien.

Voor het naar buiten gaan lijkt het alsof de geleiderail niet goed ingevet is (?) na 2 cm stopt de lade met naar buiten gaan.

Op het eerste gezicht lijken de snaren nog goed te zijn.

Iemand een idee?

Rob46

Wellicht dat je gelijk hebt mbt de geleiderail. Echter zijn er hier op het forum ook techneuten die je misschien enkele tips kunnen geven ............


Maus

Is dit niet het beruchte tandwiel?

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jobbe

Zeker weten? Lijken nog goed te zijn maar heb dan ook geen referentie met nieuw..

jobbe

En waar kun je het eea het beste mee invetten?

SB_Marantz

Teflon spray maar pas ermee op dat je geen andere delen mee pakt en je moet de geleiders van te voren goed schoonmaken.

Persoonlijk denk ik, of weet ik wel zeker zoals ik al aangaf dat het de snaren zijn.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jobbe

Het ging uiteindelijk ten dele om nieuwe riemen. Bleek ook dat de geleider die aan de lade vast zit en over de rail loopt te strak te zitten (?) waardoor deze denk ik voor te veel spanning zorgde met het naar buiten schuiven van de lade. Aangepast, teflon spray op gespoten en werkt weer zoals het zou moeten.