PM 82 koud

Gestart door cantodea, juli 09, 2016, 10:29:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cantodea

Mijn onlangs gekochte PM 82, krijgt rare kuren. Bij niet gebruik schakel ik die uit en wanneer ik de versterker aanleg en hij dus koud is, maakt hij de eerste 10 minuten vreemde klikken, totdat hij warm heeft. Daarna doet de versterker dit niet meer. Mijn vrees is nu natuurlijk dat dit van kwaad naar erger zou kunnen gaan. Weet er iemand wat dit zou kunnen betekenen? De versterker is van 1996 en heeft zeer weinig gespeeld, hij ziet er dan ook zowel binnen en buiten als nieuw uit. Toch vrees ik nu dat die langdurige stilstand hem misschien geen goed heeft gedaan.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

TurboMarco

Lijkt wel een slechte verbinding .
Neem anders eens contact op met SBmarantz en/of Hal9000 .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: TurboMarco op juli 09, 2016, 10:47:13
Lijkt wel een slechte verbinding .
Neem anders eens contact op met SBmarantz en/of Hal9000 .


:gp:

HAL9000

Beste Cantodea,


Niet meer aanzetten!!!!   straks springt de eindversterker uit elkaar!!   nopompom  en ben je echt heel ver van huis dan!  slechte bindingen en componenten zijn de reden.  Men heeft blijkbaar nooit de versterker laten servicen. 
Stom!  nu zit jij met de ellende!.

Pm mij als je wilt. Ik woon in Rotterdam.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

cantodea

Citaat van: HAL9000 op juli 10, 2016, 00:42:51
Beste Cantodea,


Niet meer aanzetten!!!!   straks springt de eindversterker uit elkaar!!   nopompom  en ben je echt heel ver van huis dan!  slechte bindingen en componenten zijn de reden.  Men heeft blijkbaar nooit de versterker laten servicen. 
Stom!  nu zit jij met de ellende!.

Pm mij als je wilt. Ik woon in Rotterdam.

Jon

Nu word ik echt wel bang! De versterker heeft bijna nooit muziek gemaakt. Volgens de man die mij deze heeft verkocht heeft hij bijna 20 jaar in zijn doos gestaan, wat ik best wel wilde geloven want er is geen stofje te zien aan de binnenzijde (zie de foto's). Een service heeft hij inderdaad niet gehad. Ik dacht ook niet dat dit nodig ging zijn. Nochtans is het geluid zeer mooi, precies zoals mijn andere versterker een Primare. Ik hoor eigenlijk geen verschil.
Het klikken is altijd als hij koud heeft en enkel wanneer ik verander van ingang via de draaiknop. Als ik een ingang via de AB kies doet hij dat blijkbaar niet.

IMG_0023 by Johan Beeckaert, on Flickr

Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

DansaN

Citaat van: cantodea op juli 10, 2016, 09:13:16
Nu word ik echt wel bang! De versterker heeft bijna nooit muziek gemaakt. Volgens de man die mij deze heeft verkocht heeft hij bijna 20 jaar in zijn doos gestaan, wat ik best wel wilde geloven want er is geen stofje te zien aan de binnenzijde (zie de foto's). Een service heeft hij inderdaad niet gehad. Ik dacht ook niet dat dit nodig ging zijn. Nochtans is het geluid zeer mooi, precies zoals mijn andere versterker een Primare. Ik hoor eigenlijk geen verschil.
Het klikken is altijd als hij koud heeft en enkel wanneer ik verander van ingang via de draaiknop. Als ik een ingang via de AB kies doet hij dat blijkbaar niet.

IMG_0023 by Johan Beeckaert, on Flickr
Misschien ben ik dan een beetje wantrouwig, maar een versterker van meer dan 20 jaar oud waar helemaal geen stofje in zit?
Wat een beetje perslucht al niet kan doen...

Hij zal ongetwijfeld eerder gebruikt zijn; wellicht lang geleden, maar ik zou in ieder geval wat stof verwachten.
Ik zou hem maar even door HAL of SB_Marantz laten nakijken.

Rob46

Er is echt iets mis, laten nakijken!

Brutus

Na laten kijken, kun je straks weer met een gerust hart los gaan  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

KingArthur

Wat noem je vreemde klikken? Ik heb zelf ook een Pm-82 maar als die natuurlijk warm word en het metaal iets uitzet 'tikt' de behuizing af en toe wel is.

cantodea

Citaat van: KingArthur op juli 13, 2016, 02:22:51
Wat noem je vreemde klikken? Ik heb zelf ook een Pm-82 maar als die natuurlijk warm word en het metaal iets uitzet 'tikt' de behuizing af en toe wel is.

Moet zeggen, dat ik nu al een paar dagen niks meer hoor. De versterker werkt gewoon feilloos. Ik had de versterker verplaatst en daarna begon het klikken, wat slecht een paar minuten duurde. Hij speelt het grootste deel van de tijd in klasse A, enkel 's avonds zet ik hem op AB, als ik eens los wil gaan bij een serie of film.
Het klikken is weg blijkbaar, maar ik denk toch wel dat ik de versterker eens zal laten nakijken, kan toch geen kwaad denk ik en het zou spijtig zijn dat hij naar de haaien gaat, want het is echt een dijk van een versterker.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

HAL9000

In class A zou ik hem nooit laten spelen, en er ziet iets los of er is een onbalans ergens. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

KingArthur

Citaat van: cantodea op juli 13, 2016, 07:56:10
Moet zeggen, dat ik nu al een paar dagen niks meer hoor. De versterker werkt gewoon feilloos. Ik had de versterker verplaatst en daarna begon het klikken, wat slecht een paar minuten duurde. Hij speelt het grootste deel van de tijd in klasse A, enkel 's avonds zet ik hem op AB, als ik eens los wil gaan bij een serie of film.
Het klikken is weg blijkbaar, maar ik denk toch wel dat ik de versterker eens zal laten nakijken, kan toch geen kwaad denk ik en het zou spijtig zijn dat hij naar de haaien gaat, want het is echt een dijk van een versterker.
Zoal Hal al zegt, je kan beter hem in Klasse AB laten spelen en zelden in Klasse A, de versterker word namelijk kokend heet in klasse a en zo zal het ook niet lang duren voordat er iets kapot gaat.

cantodea

Vreemd, maar het klikken is volledig verdwenen. De versterker speelt dagelijks 5 à 10 uur op normaal luisterniveau en klinkt supergoed, wordt niet echt warm, ook niet in klasse A. Ik zou hem toch nog eens graag laten nakijken door iemand van dit forum, maar voorlopig ontbreekt het me aan tijd om de verplaatsing te maken vanuit België naar Nederland. In oktober zal ik nog een weekje vrij hebben, misschien dat ik dan bij iemand van het forum kan langskomen voor een nazicht?
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: cantodea op augustus 07, 2016, 09:00:33
Vreemd, maar het klikken is volledig verdwenen. De versterker speelt dagelijks 5 à 10 uur op normaal luisterniveau en klinkt supergoed, wordt niet echt warm, ook niet in klasse A. Ik zou hem toch nog eens graag laten nakijken door iemand van dit forum, maar voorlopig ontbreekt het me aan tijd om de verplaatsing te maken vanuit België naar Nederland. In oktober zal ik nog een weekje vrij hebben, misschien dat ik dan bij iemand van het forum kan langskomen voor een nazicht?


Zoals ik het lees word de versterker niet warmer in high bias ( ''class A'') mode?
Wanneer je harder gaat spelen treed er dan vervorming op?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM