De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Chord, Yamaha, ... ?

Citaat van: Zep op november 27, 2016, 11:45:15
Precies, veel te lang begint me al behoorlijk te vervelen  :-P

Zep

Citaat van: xander32 op november 27, 2016, 13:14:27
Chord, Yamaha, ... ?

Yamaha staat ook altijd wel op mijn lijstje, misschien spaar ik door voor de A-S3000  :-P

Had ook nog iets anders op mijn lijst....en deze blijkt wel heel erg goed te matchen met de ATC, meer dan verschillende behoorlijke versterkers die Marcel er op heeft gehad.

Ben ook benieuwd hoever de potmeter open moet hoewel dit ook een kwestie kan zijn van een eerlijke schaalverdeling :wink:
Ben benieuwd in ieder geval en mocht ik "verkocht" zijn dan moet mijn Anthem dat ook (eerst) zijn  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Is ook een hele mooie versterker de Yamaha S3000 prachtig gebouwd ook. :-D :-D
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Matt

Citaat van: Zep op november 27, 2016, 13:30:35
Yamaha staat ook altijd wel op mijn lijstje, misschien spaar ik door voor de A-S3000  :-P

Had ook nog iets anders op mijn lijst....en deze blijkt wel heel erg goed te matchen met de ATC, meer dan verschillende behoorlijke versterkers die Marcel er op heeft gehad.

Ben ook benieuwd hoever de potmeter open moet hoewel dit ook een kwestie kan zijn van een eerlijke schaalverdeling :wink:
Ben benieuwd in ieder geval en mocht ik "verkocht" zijn dan moet mijn Anthem dat ook (eerst) zijn  :-D

Als je verder gaat zoeken in dezelfde lijn als ATC, maw dat ze weinig tot niks aan je muziek gaan toevoegen, direct, snel en open zijn. Dan kom je al vlug bij een merk terecht dat ik sinds kort in huis heb  :yes:  hello
Just saying  :-D

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op november 27, 2016, 14:05:27
Als je verder gaat zoeken in dezelfde lijn als ATC, maw dat ze weinig tot niks aan je muziek gaan toevoegen, direct, snel en open zijn. Dan kom je al vlug bij een merk terecht dat ik sinds kort in huis heb  :yes:  hello
Just saying  :-D

De Rega ga ik ook nog beluisteren voor een vergelijk, was ik ook al langer nieuwsgierig naar....vooral na je referenties  :yes:

Brutus

Een Rotel RA 1592 mag er ook wel wezen hoor  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op november 27, 2016, 14:29:38
Een Rotel RA 1592 mag er ook wel wezen hoor  :roll:

Mooie bak ook, of het een goede match is zou ik niet weten, ben sowieso vrij onbekend met Rotel. Maar op de een of andere manier trekt het merk mij niet, is niet meer dan een gevoel.....

xander32

Heb je onderwijl al geprobeerd om de ls wat verder naar voren te halen (5 a 10 cm kunnen al een wezenlijk verschil geven, sterker; bij het finetunen van de opstelling is het cm- werk)?

En het ietwat indraaien van de ls?

Zep

Citaat van: xander32 op november 27, 2016, 15:48:22
Heb je onderwijl al geprobeerd om de ls wat verder naar voren te halen (5 a 10 cm kunnen al een wezenlijk verschil geven, sterker; bij het finetunen van de opstelling is het cm- werk)?

En het ietwat indraaien van de ls?

Heb inmiddels verschillende configuraties geprobeerd waaronder zeker 25 cm meer (dan voorheen) naar voren, gaf voor mijn gevoel geen echte verbetering. Nu zit ik op zo'n 6 centimeter meer (dan voorheen) achterkant muur maar heb deze keer veel meer ingedraaid (de 11 had dat bijna niet nodig) en dat geeft op de sweetspot naar mijn gehoor een veel beter beeld. Hoog is meer sprankelend en het holografisch beeld is nu zeer mooi en veel completer. Ik zit nog sowieso in de experimenteer fase aangezien ik de speakers nog niet zo lang in bezit heb en veelal te weinig tijd. Jammer dat het op de 12de niet zo stond als nu  :|
Ga sowieso nog meer stellingen proberen en dat duurt allemaal langer dan ik dacht want bij de meeste posities wil ik wat langere tijd luisteren. Er staan inmiddels als heel wat markeringen op de vloer  :-P

lo

Niets overhaasten en op je gemak de tijd ervoor nemen.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Weer het bewijs hoe voornaam de opstelling is; te vaak laat men daar zoveel liggen ... Daar kan geen upgrade van versterker of bron tegenop.

Wat soms ook goed werkt; de ls zover indraaien dat hun denkbeeldige as zich net voor de
luisterplek kruist.

En tja, de 12e ... nu moet ik nòg een keer terug  :x.

:-D

Citaat van: Zep op november 27, 2016, 18:45:55
Heb inmiddels verschillende configuraties geprobeerd waaronder zeker 25 cm meer (dan voorheen) naar voren, gaf voor mijn gevoel geen echte verbetering. Nu zit ik op zo'n 6 centimeter meer (dan voorheen) achterkant muur maar heb deze keer veel meer ingedraaid (de 11 had dat bijna niet nodig) en dat geeft op de sweetspot naar mijn gehoor een veel beter beeld. Hoog is meer sprankelend en het holografisch beeld is nu zeer mooi en veel completer. Ik zit nog sowieso in de experimenteer fase aangezien ik de speakers nog niet zo lang in bezit heb en veelal te weinig tijd. Jammer dat het op de 12de niet zo stond als nu  :|
Ga sowieso nog meer stellingen proberen en dat duurt allemaal langer dan ik dacht want bij de meeste posities wil ik wat langere tijd luisteren. Er staan inmiddels als heel wat markeringen op de vloer  :-P

bert50

Jij ook al Robert [emoji1][emoji1][emoji1]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Matt

Ik ben hier serieus geholpen door de speakers vrijheid te geven, lees ongeveer een meter weg van de muur.
En vooral de 2,5 meter vrijheid achter mijn zetel, terwijl ik daarvoor amper 50cm had.

Dat indraaien doet hier idd ook weinig,... Doe het voornamelijk omdat ik het mooier vind  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Met het indraaien kan je de breedte en de scherpte van het stereobeeld beinvloeden en het aandeel van het hoog.
Ruimte achter de luisterplek doet het ook goed, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.

Citaat van: Matt op november 27, 2016, 20:29:39
Ik ben hier serieus geholpen door de speakers vrijheid te geven, lees ongeveer een meter weg van de muur.
En vooral de 2,5 meter vrijheid achter mijn zetel, terwijl ik daarvoor amper 50cm had.

Dat indraaien doet hier idd ook weinig,... Doe het voornamelijk omdat ik het mooier vind  :-D

Zep

Citaat van: lo op november 27, 2016, 19:14:18
Niets overhaasten en op je gemak de tijd ervoor nemen.  HB

Goed advies, lo  :yes: