De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

... hopelijk is dat de 12e beduidend anders  :-D.
Nieuwe ls kabels; je zal uit je stoel vallen van verbazing welk een impact deze tweak op het eindresultaat heeft :yes:.




:angel:

Citaat van: Zep op oktober 30, 2016, 10:02:38
Euuu...wat ga je zelf maken, Brutus, een set kabels?

Heb gisteren alles aangesloten maar van mijn omgeving amper de tijd gekregen om te testen, zo gaat dat hier soms  :wink:

Brutus

Citaat van: Zep op oktober 30, 2016, 10:02:38
Euuu...wat ga je zelf maken, Brutus, een set kabels?

Heb gisteren alles aangesloten maar van mijn omgeving amper de tijd gekregen om te testen, zo gaat dat hier soms  :wink:

De basis kabel natuurlijk niet, maar als wat er na komt aan afwerking.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 30, 2016, 11:23:30
... hopelijk is dat de 12e beduidend anders  :-D.
Nieuwe ls kabels; je zal uit je stoel vallen van verbazing welk een impact deze tweak op het eindresultaat heeft :yes:.

De 12de heb ik mijn omgeving een huisverbod gegeven  :schater:
Ennu.....ik ben niet uit mijn stoel gevallen,  maar ik durf eerlijk gezegd mijn bevindingen niet te posten  :oops:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Brutus op oktober 30, 2016, 14:22:24
De basis kabel natuurlijk niet, maar als wat er na komt aan afwerking.

Owja.....paar stekkertjes eraan, heb ik 2 kabels geleden ook gedaan, ik laat dat liever doen eerlijk gezegd.  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: Zep op oktober 30, 2016, 21:05:33
De 12de heb ik mijn omgeving een huisverbod gegeven  :schater:
Ennu.....ik ben niet uit mijn stoel gevallen,  maar ik durf eerlijk gezegd mijn bevindingen niet te posten  :oops:

Vertel.... vertel.... wat is het verschil?  pompom
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Citaat van: Zep op oktober 30, 2016, 21:07:42
Owja.....paar stekkertjes eraan, heb ik 2 kabels geleden ook gedaan, ik laat dat liever doen eerlijk gezegd.  :-P

Bijna maar ik ben meer benieuwd waarom jij nog als een dooie kanarie in je stoel zit  :?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Jurgen, gewoon hier jouw bevindingen posten. Ik zit wel flauw te doen, maar onderwijl heb ik zelf weet niet hoeveel euris in kabels gestoken :wink:. Ik ervaar zelf verschillen aangaande de bekabeling.


Citaat van: Zep op oktober 30, 2016, 21:05:33
De 12de heb ik mijn omgeving een huisverbod gegeven  :schater:
Ennu.....ik ben niet uit mijn stoel gevallen,  maar ik durf eerlijk gezegd mijn bevindingen niet te posten  :oops:

bert50

Ik hoor ook duidelijk verschil in kabels dus Zep gewoon opschrijven het gaat erom of jij er gelukkig van wordt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Nou ja....om eerlijk te zeggen heb ik vooral andere kabels gekocht omdat in mijn huidige opstelling de oude gewoon te lang waren (5m). Allemaal extra kabelzooi om achter je tv meubel te proppen toch? Tevens vind ik het een stuk mooier, en dan ben ik misschien maf,  om fatsoenlijke kabels aan je speakers te hangen. Een geluidsverbetering had ik niet verwacht maar toch meen ik subtiele verschillen te horen, net iets meer helderheid en net iets meer controle over het laag. Nu, dat kan heel goed enkel mijn eigen perceptie zijn en tussen de oren zitten :|

Mijn akoestiek/indeling huiskamer is niet optimaal en hoewel het op de sweetspot goed klinkt heb ik op één plek in de huiskamer een staande golf. Valt alleen op als je richting keuken loopt en op die plek blijft stilstaan...dus ja, op zich geen heel groot probleem ofzo.

Maar nu komt het, en dit kan ik niet verklaren.....die golf is praktisch helemaal verdwenen
Da kan toch nie!!??  HLP

Maar misschien is het toch mijn nieuwe stekkerblok?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Of het kan of niet.... het is toch prima dat het werkt?
Is het in ieder geval een goede koop geweest. Veel luisterplezier er van hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Euch........dat is toch positief  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat voor een aansluitingen gebruik je betreft de kabels tussen bron en versterker?

Ik heb drie heel verschillende ic's (Kimber KS1010, Slinky Links RS1, Cardas Cross), waarmee het wellicht leuk is om even te testen de 12e?

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 31, 2016, 19:10:21
Wat voor een aansluitingen gebruik je betreft de kabels tussen bron en versterker?

Ik heb drie heel verschillende ic's (Kimber KS1010, Slinky Links RS1, Cardas Cross), waarmee het wellicht leuk is om even te testen de 12e?

Ik heb er Ixos kabels aanhangen, neem maar mee, leuk om te testen vind ik altijd interessant  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Neem ik ook nog wat mee Jürgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Bert, ik ben benieuwd...verheug me er nu al op  pompom
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*