De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: lo op juli 05, 2017, 13:38:38
In ieder geval goed te zien dat hij weer lekker actief is!  HB

:gp: :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: xander32 op juli 05, 2017, 06:44:47
... de gedachten betreft (lees: het verlangen naar) een andere versterking sluimert dus nog steeds ergens in de grijze massa van Z.

Er sluimert altijd wel iets daar, maar een andere versterker ook nog steeds  :wink:

Citaat van: Brutus op juli 05, 2017, 13:11:05
We zien Zep weer dagelijks op het forum, waarschijnlijk is de "onrust" weer teruggekeerd  :-D

Ik kom vooral voor de gezelligheid, Brutus, voor al mijn broeders   :angel:

Citaat van: lo op juli 05, 2017, 13:38:38
In ieder geval goed te zien dat hij weer lekker actief is!  HB

Vooral actief met onzin verkopen, maar vandaag nog wezen luisteren en weer iets af kunnen strepen  :yes:

Citaat van: sjoek op juli 05, 2017, 21:29:47
:gp: :-D

:wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

#512
... andere versterking;





:-)

Matt

Citaat van: Zep op juli 05, 2017, 21:51:24
Vooral actief met onzin verkopen, maar vandaag nog wezen luisteren en weer iets af kunnen strepen  :yes:

:wink:


Wat heb je gehoord?  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Ik zie geen plaat Zep, wat heb je afgestreept?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Ja oké, het gaat niet (zonder afbreuk te doen aan de versterker) de Denon PMA-2500NE worden. En hoewel het een heel mooi en robuust apparaat is en ik geen uren ben gaan luisteren, vond ik mijn Anthem beter klinken. De controle over het laag was heel goed maar ik voorspel voor mijn oren luister vermoeidheid in het hoog. Mijn oren zijn erg gevoelig voor het hoog, krijg daar snel last van en is voor mij echt heel belangrijk. In een normaal gesprek met iemand kan ik al last hebben wanneer iemand teveel sissssst met zijn of haar s-uitspraak en zijn schoolpleinen een taboe  :wink:
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Denon net uit de doos kwam dus ook niet is ingespeeld en het natuurlijk mijn smaak betreft. En speelt het feit mee dat ik in mijn achterhoofd eigenlijk een stap hoger aan het denken ben. Dat ik wat langer wacht en dan iets kan neerzetten waar ik trots op ben en voor vele jaren wil behouden....dat voor mij het gehele plaatje compleet is. De SIA is een goede kandidaat, wat deze versterker uit de 11 wist te toveren was echt briljant en blijft in mijn hoofd spoken, en dat terwijl ik nog steeds niet weet wat ik van het uiterlijk moet vinden  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Nou, lees zojuist een review op Alpha-Audio:

"Deze Denon kan ons wel bekoren. Met name de versterker is een degelijk apparaat wat breed inzetbaar is. Het laag is heerlijk vol en krachtig, zonder controle te verliezen. Het midden is duidelijk en mooi detailrijk. Vocalen zijn daardoor goed te volgen. Het hoog mag wat softer er verfijnder."

Bevestigd in ieder geval mijn persoonlijke bevinding  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Geen Denon voor Zep  :-D

SIA is de geïntegreerde versterker van ATC toch? Uiterlijk is toch iets wat bij mij toch ook meetelt maar wat wel ondergeschikt is aan het vermogen om de speakers goed te beheersen/controle hebben over.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... iets met een blauw pilletje  :roll:.
:-)

Citaat van: Brutus op juli 06, 2017, 13:41:47
Ik zie geen plaat Zep, wat heb je afgestreept?

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ga je het nu weer over een hele ander boeg gooien Zep: http://www.matrix-digi-usa.com/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 07, 2017, 14:41:01
Ga je het nu weer over een hele ander boeg gooien Zep: http://www.matrix-digi-usa.com/

Haha, Brutus.....xander heeft het iedere x over een blauw pilletje, alleen is de foto van hem hier niet zichtbaar dus praat weer in raadsels  :wink: 
Heb wel een een vermoeden welk pilletje hij bedoelt  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

Rood is voor de bloeddruk en blauw is voor de overige druk. Wat  bij sommige weer kan leiden tot overdruk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Tja, dat blauwe pilletje. Deze plus uiteraard een goed voorspel, zijn waarschijnlijk debet aan Zeps beleving  :yes:.

Citaat van: Zep op juli 07, 2017, 19:05:55
Haha, Brutus.....xander heeft het iedere x over een blauw pilletje, alleen is de foto van hem hier niet zichtbaar dus praat weer in raadsels  :wink: 
Heb wel een een vermoeden welk pilletje hij bedoelt  8-)

Zep

Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 06:10:15
.......plus uiteraard een goed voorspel, zijn waarschijnlijk debet aan Zeps beleving  :yes:.

Nou ja, xander, ik weet niet hoe het met jouw beleving zit....maar hier gaat het flink schuren zonder goed voorspel  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*