Ik ben een beginner

Gestart door Bert Poelman, juni 19, 2016, 13:56:47

Vorige topic - Volgende topic

Bert Poelman

Hallo, wie dit ook maar leest

Ik ben nieuw hier op dit forum, heb me net aangemeld, ik heb een vraag over mijn NR1606, en wel het luisteren naar internetradio. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, of eventueel de vraag ergens stellen?

(Ik weet het, ik ben echt uit de middeleeuwen in het gebruik met forums), sorry daarvoor,
Is er om te beginnen een cursus forumgebruik?

Mijn eigenlijke vraag is: Ik heb sinds een week een Marantz NR 1606, hoop gedoe gehad met installeren, uiteindelijk is alles naar behoren geinstalleerd. Er zijn een Medion 323, een Apple tv (3e gen.) en een Sony DVP-NS905v naar volle tevredenheid aangesloten. Als universele afstandsbediening gebruik ik de Logitech Companion. Dit in combinatie met een Ipad. Alles werkt naar volle tevredenheid. Om naar internetradio te luisteren via de marantz heb ik ook de remote-app van Marantz geinstalleerd op mijn Ipad, dit ging tot gisteravond goed. Ik had al een aantal (6 stuks) voorkeuren in mijn favorieten gezet, helemaal prachtig. Tot gisteravond, ik weet niet OF het er mee te maken heeft, maar ik heb me aangemeld bij radiomarantz.com, ook op deze maniere een aantal (internationale) internetzenders beluisterd. Echter als ik nu op zowel de app, als op de origingel afstandsbediening van de marantz NR 1606 op de knoppen "online music" of "internet radio" druk, verschijnt er zwart beeld op TV en in de display van de marantz verschijnt alleen AirPlay. Kan verder geen enkele internet zender meer vinden.

Ten eerste: wat doe ik verkeerd, en op,dit moment belangrijker, waar moet ik deze vraag plaatsen (en hoe gaat dat in zijn wer) om bij de juiste persoon te komen.

Alvast bedankt namens internet barbaar Bert. (Als iets eenmaal werkt weet ik precies HOE ik het moet bedienen, maar vraag me niet hoe het werkt...komt vast van mijn leeftijd, 50+)