Goedendag enthousiaste vintage Marantz liefhebbers .
Ik zal even in het kort vertellen hoe ik bij dit forum ben uitgekomen en waarom ik mezelf heb aangemeld.
Ik heb een verhoogde interesse in oude spullen variërend van oude buizen radio's jukboxen oude fietsen, bromfietsen, motoren, stoommachines bakelieten telefoons klassieke auto's.
Afgelopen jaren heb ik meerdere buizen radio's weer aan het draaien gemaakt o.a. door de radio's te voorzien van nieuwe de felle gele condensators "recappen" .
Nu heb ik mijn eerste ( lees 1976/77 ) stereo set receiver en geluidsboxen weer eens naast de knutsel werkbank opgesteld en in gebruik genomen. Maar het lampje van de stereo aanduiding wil niet meer oplichten . Naar aanleiding van dit defect ben ik gaan zoeken en gaan lezen naar repareren en "recappen" van vintage receivers en dus zo uiteindelijk op het Marantz forum gekomen.
Met deze gedachten wanneer ik vragen omtrent het nakijken van mijn oude receiver heb, bij jullie voldoende expertise kan vinden en met vragen terecht kan.
Even wat letters en getallen over mijn oude stereo set. Het is een NAD 160A receiver en een set Tandberg 5020 boxen. Toen in de 70 jaren het geld hiervoor bij de boer bij elkaar gewerkt .
Dingen wat ik al gedaan heb aan de Nad receiver zijn: zaakje open gemaakt van het power supplie board 7 condensators vernieuwd, stereo lampje gecheckt is Oké een weerstand waarvan de omanteling door hoge temperatuur eraf gesprongen was vervangen . De temperatuur van de transistor in het koellichaam gemeten circa 72 graden.
Dus dit is het waarom ik mij op het forum gemeld heb.
Mvg Bert