mezelf voorstellen

Gestart door bert 2, juni 19, 2016, 12:53:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bert 2

Goedendag enthousiaste vintage Marantz liefhebbers .
Ik zal even in het kort vertellen hoe ik bij dit forum ben  uitgekomen en waarom ik mezelf heb aangemeld.
Ik heb een verhoogde interesse in oude spullen variërend van oude buizen radio's  jukboxen oude fietsen,  bromfietsen,  motoren, stoommachines  bakelieten telefoons klassieke auto's.
Afgelopen jaren heb ik meerdere buizen radio's  weer aan het draaien gemaakt o.a.  door de radio's   te voorzien van nieuwe de felle gele condensators "recappen" .
Nu heb ik mijn eerste ( lees 1976/77 ) stereo set receiver en geluidsboxen  weer eens naast de knutsel   werkbank  opgesteld en in gebruik genomen. Maar het  lampje van de stereo aanduiding wil niet meer oplichten . Naar aanleiding van dit defect  ben ik gaan zoeken  en gaan lezen naar  repareren  en "recappen"   van  vintage receivers  en dus zo uiteindelijk op het Marantz  forum gekomen.
Met deze gedachten wanneer ik vragen omtrent het nakijken van mijn oude receiver  heb, bij jullie voldoende expertise  kan vinden en met vragen terecht kan. 
Even wat letters en getallen over mijn oude stereo set.  Het is een    NAD  160A  receiver en een set  Tandberg 5020  boxen. Toen  in de 70 jaren het geld hiervoor bij de boer bij elkaar gewerkt .
Dingen wat ik al gedaan heb aan de Nad  receiver zijn:  zaakje  open gemaakt  van het power supplie board 7 condensators vernieuwd, stereo lampje gecheckt is Oké  een weerstand waarvan de omanteling door hoge temperatuur eraf gesprongen was vervangen . De temperatuur van de transistor in het koellichaam gemeten circa 72  graden.
Dus  dit is het waarom ik mij op het forum gemeld heb.
Mvg  Bert


Vinyl_Fuchs

Welkom Bert,

Hoewel de meeste mensen voor de nieuwe Marantz modellen gaan, zijn er enkele die ook vintage-liefhebbers zijn. Kijk maar eens bij de sets van: Mr. Marantz, 100% marantz, Paul en ikzelf.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Welkom, veel lees-en postplezier hiet  :yes:

bert 2

Dank voor jullie reactie en het welkom heten.
Afgelopen wiekend weer van alles zitten lezen omtrent de problematiek van het niet oplichten van het stereo signaal lampje.  Het weer leent zich hier uitstekend voor
Ook   Multimeter  meet werk gedaan aan de hand voltage welke ik gevonden heb op schema zag er goed uit.
Het plan is nu om het FM board te voorzien van nieuwe condensators en te bekijken of ik daar een positief resultaat score.
Dit plan is geroeid uit een beschrijving van een soort gelijk probleem waarbij iets vervangen was en het probleem weer binnen een jaar terug was . En in dat verhaal werd door restauratie deskundige  aangehaald dat bij de betreffende reparatie verzuimd was om de omliggende condensators te vernieuwen.

grt  Bert 2


Vinyl_Fuchs

Citaat van: bert 2 op juni 20, 2016, 19:10:37
Dank voor jullie reactie en het welkom heten.
Afgelopen wiekend weer van alles zitten lezen omtrent de problematiek van het niet oplichten van het stereo signaal lampje.  Het weer leent zich hier uitstekend voor
Ook   Multimeter  meet werk gedaan aan de hand voltage welke ik gevonden heb op schema zag er goed uit.
Het plan is nu om het FM board te voorzien van nieuwe condensators en te bekijken of ik daar een positief resultaat score.
Dit plan is geroeid uit een beschrijving van een soort gelijk probleem waarbij iets vervangen was en het probleem weer binnen een jaar terug was . En in dat verhaal werd door restauratie deskundige  aangehaald dat bij de betreffende reparatie verzuimd was om de omliggende condensators te vernieuwen.

grt  Bert 2
Als je specifieke, technische vraag hebt, kun je deze bij techniek plaatsen. Verder veel plezier hier.

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Ook nog vanaf hier welkom en veel lees en post plezier :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Hoewie Loewie

Welkom! Leuk om weer een bezitter van een oude NAD tegen te komen. Ik zelf heb een NAD 140. Een van de topstukken uit mijn verzameling. Speelt goed, alleen de verlichting moet ik nog eens nakijken. Maar ja, zo staan er nog wel meer projecten. frusty


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl