Marantz vs Sonos

Gestart door Deaddust, juni 18, 2016, 08:18:00

Vorige topic - Volgende topic

Deaddust

Beste mede marantz fans.

Snap dat het wellicht vloeken in de kerk is maar ik ga het toch vragen.

Ben al een aantal jaren een zeer tevreden gebruiker van mijn Marantz stereoversterker in combinatie met een surround versterker voor mijn Stereo en surround geluid.

Deze opstelling gebruik ik momenteel in combinatie met een Dali luidspreker set (suite 2.5) rest surround setje van Dali maar twijfel steeds vaker of ik niet alles er uit gaat doen en terug ga naar een simpele set van Sonos.

Begrijp me niet verkeerd ik ben erg te spreken over het geluid van de marantz versterker in combinatie met de Dali luidsprekers maar merk dat ik de laatste tijd niet echt muziek luister en meer geniet van het gemak van Sonos in combinatie met Spotify

Graag zou ik gewoon jullie mening over deze situatie willen hebben zodat ik misschien een betere afgewogen keuze kan maken.

Heb ook al gedacht bijvoorbeeld alleen surround eruit te doen dus de NR en daarvoor een Sonos play bar met twee Sonos play 1 terug te halen om voor het gemak die te gebruiken en voor muziek m'n PM in combinatie met Dali front

Alvast bedankt voor jullie mening

Deaddust

Niemand hier een mening over ??

sjoek

Als je iets voor het gemak zoekt waarom dan niet een simpele streamer in de keten toevoegen? Dan kan je alles blijven gebruiken net als nu plus het gemak van de streamer.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

polleke_cgc

Je kan met je Marantz normaal toch evengoed Spotify gebruiken ? Dus waarom is een Sonos dan gebruiksvriendelijker ?

Daarnaast : als je enkel gecomprimeerde muziek weergeeft, dan kan je evengoed een Sonos gebruiken want je haalt daarmee niet het maximum uit je installatie. Goede muziek begint bij de bron, en MP3'tjes zijn geen goeie bronnen...

Deaddust

Misschien ter verduidelijking.

Heb nu vaak mijn PM in Power AMP direct modus staan omdat ik dan surround krijg icm met mijn NR. Mijn front speakers hangen dus aan mijn PM en de center en surround hangen een mijn NR.

Wil ik dus gewoon stereo muziek luisteren dan moet ik altijd eerst mijn PM uit Power Amp direct modus halen.
Heb op mijn PM een Sonos connect hangen om mijn muziek te streamen.

Heb daar dus wel gemak, maar voordat ik mijn muziek kan aanzetten heb ik altijd eerste een paar handelingen... Daarnaast vraag ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met Sonos als surround systeem voor het geluid bij films, of hier een mening over hebben omdat ze het gehoord hebben.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties.

JJHNC

Jup ik heb het Sonos gehoord.....en sorry Sonos liefhebbers....no way....
Ik mis zoveel tijdens de film...
we hebben een vergelijkje gedaan met Transformers Bluray bij mijn buurtje's op de sonos met sub woofer.
Bij mij op AV8801 met een eindbak van Rotel RMB1075 icm met front Fiva Fivace 95 en Fiva Center en twee JM labs als rear geen woofer, no need..

het beeld van de Sonos, vol met gaten....het geluid was niet rond om...de bassen ja....welke..de harde klappen wat eigenlijk meer vervorming klonk...ja die waren er....maar het gehele plaatje...nee dat was er niet....

Het spelen met de 8801 inc met de Rotel en de speakers die je kamer vullen was even wat anders...
de kleinste details werden in elke hoek hoorbaar...
De explosies die je voelde van het begin tot het eind...de bank die onder je kont trilt tot het eind van de explosie op je 65 inch scherm...
Sorry maar Sonos moet echt nog ff jaren ontwikkelen tot ze tot zo iets in staat zijn....

De Marantz AV8801 is een topper, waar de processor het geluid heen stuurt hoor je bij Sonos gewoon niets, leeg en plat...

Maar ieder zijn ding...

DansaN

Citaat van: JJHNC op juni 27, 2016, 18:07:16
Jup ik heb het Sonos gehoord.....en sorry Sonos liefhebbers....no way....
Ik mis zoveel tijdens de film...
we hebben een vergelijkje gedaan met Transformers Bluray bij mijn buurtje's op de sonos met sub woofer.
Bij mij op AV8801 met een eindbak van Rotel RMB1075 icm met front Fiva Fivace 95 en Fiva Center en twee JM labs als rear geen woofer, no need..

het beeld van de Sonos, vol met gaten....het geluid was niet rond om...de bassen ja....welke..de harde klappen wat eigenlijk meer vervorming klonk...ja die waren er....maar het gehele plaatje...nee dat was er niet....

Het spelen met de 8801 inc met de Rotel en de speakers die je kamer vullen was even wat anders...
de kleinste details werden in elke hoek hoorbaar...
De explosies die je voelde van het begin tot het eind...de bank die onder je kont trilt tot het eind van de explosie op je 65 inch scherm...
Sorry maar Sonos moet echt nog ff jaren ontwikkelen tot ze tot zo iets in staat zijn....

De Marantz AV8801 is een topper, waar de processor het geluid heen stuurt hoor je bij Sonos gewoon niets, leeg en plat...

Maar ieder zijn ding...
Lijkt me qua nieuwprijs van de onderdelen niet echt een eerlijk vergelijk.

De Playbar, Sub en 2 maal Play1 combinatie vond ik bij een vriend best ok klinken.
Ik zou mijn Marantz combi er ook niet voor inruilen, maar ieder zijn smaak.

Bij de vervorming plaats ik overigens eerder vragen bij de akoestiek, plaatsing en inregeling (Truplay), dan bij de kwaliteit van de Sonos apparatuur.

Marvin

Sonos is voor de consument waar ze op inspelen meer dan goed. Ik vind het wel aan de prijzige kant. Maar het is plug-and play. Voldoende tonaal bereik om van een muziekje op locatie te genieten. Dat zet je dan niet weg tegen een totaal ander soort installatie in een vergelijkend testje.
Ik snap namelijk ook op voorhand wel dat mijn nieuwe kamerlamp minder licht opbrengst levert dan een lichtmast in een stadion.

Deaddust

Bedankt voor jullie reacties. Aangezien de "kwaliteit" van mijn muziek wat minder relevant is geworden, ga ik er toch voor kiezen om over te stappen maar Sonos.

Ook uit een stuk gemaks oogpunt en gezien de hogere WAF factor. Heb nu een playbar thuis liggen..en nee krijg geen echt bioscoop gevoel meer maar dat kon (ivm slapende kids) toch al niet echt.

Ben verder wel onder de indruk van de kwaliteit, nee het is muzikaal niet te vergeleken met losse pm7004 en goede fronts maar zat al niet vaak meer echt muziek te luisteren.

Wellicht straks toch een sub toevoegen om de ruimte (lege ruimte van speakers) oo te vullen 😁

Gertjan Verboon

Daar zal je spijt van krijgen. Geloof mij maar.

Deaddust

Citaat van: Gertjan Verboon op juni 29, 2016, 16:51:41
Daar zal je spijt van krijgen. Geloof mij maar.

Waarom zou ik daar dan spijt van krijgen? Argumenten ?

Spikes25

Suc6 kerel met je Sonos. Ik heb het gebeuren van Sonos beluisterd, en was best wel verbaasd over de geluidskwaliteit. Mocht ik ooit mijn speakers en kabelmeuk zat zijn, zou dat voor mij een goede optie zijn. 
Ik heb weleens een winkel bezocht en geluisterd naar de Sonos, maar al snel werd ik geadviseerd om ook eens na het spul van Denon te luisteren, het HEOS gebeuren...ik moet je zeggen dat ik toch wel iets meer gecharmeerd was van de Heos. In sommige gevallen kan je gewoon je gewone speakers erop afsluiten.  Maar het is een kwestie van smaak.
Geniet ervan
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Deaddust

denk toch dat het een combinatie gaat worden.

Playbar en play 1 voor surround (gemak voor dagelijks gebruik en vrouw) en daarbij mijn PM7004 icm sonos connect en Dali suite 2.5 speakers als ik echt lekker muziek wil luisteren.

Nu alleen maar hopen dat de vrouw het daar mee eens is  :-D

DansaN

Citaat van: Deaddust op juni 30, 2016, 08:38:23
denk toch dat het een combinatie gaat worden.

Playbar en play 1 voor surround (gemak voor dagelijks gebruik en vrouw) en daarbij mijn PM7004 icm sonos connect en Dali suite 2.5 speakers als ik echt lekker muziek wil luisteren.

Nu alleen maar hopen dat de vrouw het daar mee eens is  :-D
:gp:

Klink als een verstandige keuze :yes: