Marantz cd-73 servicen.

Gestart door Harmony, mei 29, 2016, 16:39:20

Vorige topic - Volgende topic

Harmony

Wie o wie is kundig  en bereid om mijn in mooie en in werkende staat zijnde Marantz cd-73 te recappen etc.
Zeg maar; Wat nodig is te doen na het bereiken van zo'n speler na zoveel jaren...
Ik woon in Uithoorn en kan de speler natuurlijk komen brengen mits de afstand niet al te groot is, ben in bezit van een auto. Vast bedankt voor eventuele reactie(s)!
Groet,
Harm. ( hjongman@caiway.nl)

Maurice

Ervaar je momenteel problemen met de cd-speler?
Je kunt je afvragen of recappen nodig is, of dat het enkel handig is om alles na te lopen. Bijvoorbeeld alle solderingen.
In Rotterdam zit @HAL9000
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Harmony

Hi Maurice. Heel soms werkt de open/close toets even toets niet. En als het loopwerk open staat zie je de laser een beetje wiebelen.....Maar hij speelt wel alles gewoon af. Mij leek het zinvol om na zo'n lange levensduur van het apparaat toch het een en ander te vernieuwen cq na te lopen. Ik had HAL9000 een berichtje gestuurd maar niks vernomen, vandaar mijn oproepje op deze manier. Bram Jacobse heeft de speler gezien maar heeft er gezien de mechanische complexe constructie momenteel de tijd niet voor om er aan te werken. Hij had het over elco's vervangen op de voeding, servo, decoder, display en cdm0 printen, en 1 speciale bipolare elco op de servo print vervangen.....Ik wacht maar even af of er iemand zin en tijd heeft de speler eens na te kijken...Bedankt voor je reactie! Groet, Harm.

HAL9000

Ik heb momenteel even geen tijd en zin in zo'n ingewikkeld project.  byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Harmony

....allen die erover hebben nagedacht bedankt, ik heb een topper bereid gevonden die er eens wil naar gaan kijken! :yes: notworthy