PM 82

Gestart door cantodea, mei 29, 2016, 07:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cantodea

Eindelijk een mooie PM 82 gevonden. Ga hem straks rond 10:00 ophalen. Hij gaat een paar Jamo's D590, die ik verleden week heb gekocht voor 200 Euro, aansturen. Voor de PM 82 wordt 250 gevraagd. Hij zou in absolute nieuwstaat verkeren volgens de verkoper en volledig zijn nagezien.
Ervaringen en foto's volgen..
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

xander32

Mooi hoor, welke kleur gaat het worden?




cantodea

Citaat van: xander32 op mei 29, 2016, 08:18:39
Mooi hoor, welke kleur gaat het worden?





Het is een zwarte. Als alles goed is gaat mijn huidige PM62 straks de verkoop in. Deze werd helemaal nagekeken en waar nodig geresiveerd. Enig idee wat ik er voor kan vragen? Ik dacht iets van 90 á 100 Euro?
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

xander32

Ik ben onvoldoende op de hoogte, kan jou niet direct adviseren betreft deze prijs. Wel zou ik wat hoger inzetten dan de prijs die je er voor wil hebben; Hollanders willen altijd pingelen.

Daarnaast zou ik dan bv €98 i.p.v. €100 (of €89 i.p.v. €90) als prijs doen. Op de één of andere wijze lijkt dat bedrag voor veel kopers veel minder  :roll:.

Crooijmaster

Mooi apparaat. Zo 'hoort' een amp er uit te zien IMO.
Volgens mij verkochten ze deze in de tijd dat ik mijn sr-73 kocht maar ik had helaas geen geld voor een losse amp en tuner. :cry:
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

cantodea

En dit is hem dan. Werkelijk nieuw, geen krasje, geen vuiltje en geen stofje te bespeuren. De versterker was zelfs nog verpakt als nieuw. Heeft inmiddels al enkele uurtjes muziek gemaakt en doet dit meesterlijk. De combinatie met de Jamo D590 is subliem.

IMG_0035 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0034 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0032 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0031 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0030 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0027 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0024 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0025 by Johan Beeckaert, on Flickr

IMG_0033 by Johan Beeckaert, on Flickr
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Amauta

Mooie aankoop, die ziet er echt nog uit als nieuw! Veel luisterplezier.
Marantz PM-75 met SlimDevices Squeezebox II en B&W 703.

Zep

Nice one, mooie foto's.....veel plezier ermee  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

cantodea

Morgen ga ik de Quadral Platinums eens proberen. Ik verwacht een nog beter resultaat dan met de Jamo's.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Maurice

Ik vraag het mij af. Jamo matcht erg goed met Marantz. Ondergewaardeerd merk.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cantodea

Citaat van: Maurice op mei 29, 2016, 19:54:56
Ik vraag het mij af. Jamo matcht erg goed met Marantz. Ondergewaardeerd merk.

Zou zomaar kunnen, en inderdaad zeer miskend merk dat Jamo. Die D590 is een dijk van een speaker.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

lo

Mooie aankoop, ziet er echt heel erg goed uit van binnen. Goede servicebeurt gehad!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Wow, mooie aankoop. Fraaie set i.c.m. de Jamo's.

TurboMarco

Mooie versterker  :yes:
De afstandbediening zit er toch ook wel bij ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cantodea

Citaat van: TurboMarco op mei 30, 2016, 10:12:15
Mooie versterker  :yes:
De afstandbediening zit er toch ook wel bij ?

Die zit erbij, en is als nieuw, net als de versterker.
Ben echt blij met de versterker. Ik heb deze morgen de Quadrals geprobeerd erop. De set klinkt heel verfijnd met de Quadrals, superstrak en helder en gedetailleerd. Met de Jamo's heb ik iets dieper, iets wolliger laag. Het zal moeilijk kiezen worden. Beiden zijn goede speakers, dat is zeker, maar ze hebben een ander karakter en dat laat de Marantz wel duidelijk horen. De Marantz wordt bij langdurig gebruik in klasse A ook niet heel warm en die 25 Watt die hij kan leveren is zeker meer als voldoende in mijn kleine luisterruimte.
Al bij al luxe problemen, twee mooie versterkers van een heel verschillende insteek (Marantz en Primare) en twee paar goede speakers en een mooie Thorens TD 160, wat wil een mens nog meer?
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.