Led-lampje knippert SR7007

Gestart door AndreC, mei 13, 2016, 11:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

AndreC

Hallo allemaal,

Na Lange tijd weer een bericht van mij.
Zeer tevreden met mijn installatie.

Alleen vanaf gisteren valt mijn Marantz SR7007 uit en led-lampje blijft knipperen.
Gekeken op de marantz site en daar staat dat ik hem moet uitschakelen en alles loskoppelen.
Dan weer aanzetten en kijken wat gebeurt.
Helaas valt hij na 1-2 min iedere keer weer uit en gaat led-lampje knipperen.
Ook heb ik hem een uur van de stroom gehaald en weer geprobeerd maar helaas.
Apparaat is net 3,5 jaar oud. Nooit gehaperd of zo.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of dit zelf al eens aan de hand gehad en wat gedaan om het op te lossen ?

Bedankt alvast voor de antwoorden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Stadium III

Reset hem eens ,anders reparatie Ben ik van voor
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AndreC

Net geprobeerd, hij deed de reset maar nu valt hij steeds al na 2 sec uit en gaat led knipperen.
Nog gekeken, app is net 3 jaar en 1 maand oud.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

DansaN

Citaat van: AndreC op mei 13, 2016, 13:08:50
Net geprobeerd, hij deed de reset maar nu valt hij steeds al na 2 sec uit en gaat led knipperen.
Nog gekeken, app is net 3 jaar en 1 maand oud.
Alle aangesloten kabels loshalen (ook luidsprekers) en vervolgens nog eens proberen wanneer de SR afgekoeld is en zonder aangesloten apparatuur of luidsprekers.

Knipperend lampje geeft aan dat hij in de beveiliging is geschoten; er kan dus ergens sluiting zitten, de receiver kan te heet zijn geworden of er is een defect onderdeel.

AndreC

Alles was al afgekoppeld, gewoon kaal aangezet en toen de reset gedaan.
Daarna gaat hij steeds na 1-3 sec uit.
Nu ook stroom afgekoppeld en dan probeer ik straks weer.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

2 uur van de stroom af. Resultaat het zelfde.
Na 1-3 sec valt hij weer uit en led knippert.

Dus vrees dat hij kassiewijlen is.
Eigenlijk niet normaal van een app van €1599 na 3 jaar.
Mar goed het blijft elektronica dus kan altijd wel eens stuk gaan.
Buiten de garantie dus dat gaat ook nog eens centjes kosten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Rob46

Wellicht dat een van de techneuten die dit forum rijk is iets voor je kunnen betekenen...?

Rob46

En......fijn weer iets van je te lezen, hoewel het beter een positiever bericht had mogen zijn  :-D

AndreC

#8
Citaat van: Rob46 op mei 13, 2016, 16:07:17
En......fijn weer iets van je te lezen, hoewel het beter een positiever bericht had mogen zijn  :-D
Had ook weinig te melden, alles speelde als een zonnetje  :-D
Alleen in de tussentijd heb ik de eminent vervangen voor een AppleTV4.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

DansaN

Citaat van: AndreC op mei 13, 2016, 15:56:17
2 uur van de stroom af. Resultaat het zelfde.
Na 1-3 sec valt hij weer uit en led knippert.

Dus vrees dat hij kassiewijlen is.
Eigenlijk niet normaal van een app van €1599 na 3 jaar.
Mar goed het blijft elektronica dus kan altijd wel eens stuk gaan.
Buiten de garantie dus dat gaat ook nog eens centjes kosten.
Ik zou het probleem eerst eens bij de verkoper voorleggen, voordat je zelf verder gaat zoeken/sleutelen.

AndreC

Citaat van: DansaN op mei 13, 2016, 18:06:55
Ik zou het probleem eerst eens bij de verkoper voorleggen, voordat je zelf verder gaat zoeken/sleutelen.

Ga ik ook doen, had al gebeld met Poullisen in Roermond.
Ik heb 3 jaar geleden voor €4000 apparatuur gekocht, dus ik verwacht toch iets van coulance.
Zou toch eigenlijk belachelijk zijn dat ik een dure reparatie heb aan een apparaat van €1599 van net 3 jaar oud.

Maar we wachten het wel af, ga morgen erheen en zal kijken wat we kunnen afspreken.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Gerard SR7007

Poulissen is een zaak waar kwaliteit hoog in het vaandel staat.
Zelf goede ervaringen hiermee. Tip! vraag naar Gerard of naar zijn zoon Johan, gelijk bij de bron aanbieden!

AndreC

Vandaag telefoon gehad. Versterker kan opgehaald worden.

Hoef niks te betalen, coulance regeling hebben ze toegepast, fantastisch.

Ze hebben bij de eindversterker de driver/stuurtrap vervangen.
Hij ging zelf nog navragen hoe zoiets kan of wat hun denken wat de oorzaak was.

Iemand een idee wat misschien de oorzaak kan zijn voor het defect raken van de drivers/stuurtrap tbv eindversterker.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

lo

Misschien kan @HAL9000 hier iets zinnigs over zeggen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Spikes25

Goed om te lezen, de service begint al goed. Ik ben misschien ouderwets, maar bij bedragen als wat deze SR heeft gekost ga je niet kopen bij een internet winkel omdat deze 100 euro goedkoper is. Plus al heb je enige vorm van garantie, dan is de kans zeer groot dat de artikelen niet van de Nederlandse importeur komt, wat weer inhoud dat je heeeel lang op je te repareren hardware kan wachten.

Ik hoor graag hoe het afloopt
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley