- Global Moderator
-
- Zou door Marantz gesponsord moeten worden
- M-O-D Methode Of Destruction
-
-
Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 18:15:19
Het moge bekend zijn dat er zeker wel sprake is van bijv. een typisch engels of in dit geval duits geluid?
Dat wil niet zeggen dat alle engelse of duitse speakers eender klinken, zeker niet, maar meerdere merken ls uit de genoemde landen, kennen wel een bepaalde afstelling, sounding. Al zijn in de afgelopen jaren ls veel meer hetzelfde gaan klinken, met veel aandacht voor het (mid-) hoog en de detaillering, waardoor het nieuwerwetse high res/hd bronmateriaal beter (?) tot het recht komt.
Interessante gedachte waar zeker een kern van waarheid in zit ,maar opvallend is ook dat een typisch Engels woonkamer .....nou ja wat ik op tv gezien heb
nogal anders dan een Duitse woonkamer (en die zie ik heel vaak) ,ook een Nederlandse woonkamer is weer anders .
Ik zou als luidsprekerontwerper kiezen voor de grootste afzetmarkt indien ik voor het grote geld wil gaan .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10
5.1.4
Philips 75PUS8303