Ben het wel met Joep eens, de meeste zijn gewoon broodschrijvers. En wat dan nog als ze hun persoonlijke mening geven wil niet zeggen dat dit overeenkomt met jouw smaak en/of ervaring. Zo ken ik een site waar nogal denigrerend wordt gedaan over Denon, heb ben al jaren in bezit van Denon apparatuur en heb een hele andere ervaring.
Wie is eigenlijk de expert, jij die je set al (misschien) jaren aan het finetunen bent of een recent die ik weet niet hoeveel sets en speakers voor een korte periode voorbij heeft horen komen en dan in zijn geheugen moet graven of de ene beter is dan die andere die hij een jaar geleden gehoord heeft.
Als het opmetingen aan komt vind ik het verhaal toch anders worden, een correcte meting is objectief en heeft niets meer te maken met smaak, gevoel etc.
Ik kijk nog wel eens op Alpha Audio, vaak vind ik ze te audiofiel maar dat is persoonlijk. Een eerdere test tussen 5 speakers van verschillende fabrikanten werden op 3 sets getest, het mooie was aan het eind waar bleek dat de 5 redacteurs ieder elk een andere speaker koos als favoriet. Wel eerlijk dat dit gemeld werd en ik vond het een van hun beste testen.