Plaatsing versterker

Gestart door Brutus, april 14, 2016, 00:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Brutus

Als ik zo door de "set van de leden" struin, zie ik dat er een aantal tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de geadviseerde ruimte die bijv. een PM11s3 nodig heeft volgens de handleiding. In een kast met een plank er vlak boven, in een rek vol op elkaar gestouwd.....

Hoe belangrijk of beter gezegd hoe ver kun je spelen in de marge voor de ventilatie, met name voor de versterker die toch redelijk wat warmte genereert?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#1
Uitproberen, trial and error  8-).

De PM11s3 wordt nauwelijks warm; na een dagdeel flink blazen is deze zelfs niet lauw te noemen betreft temperatuur. En wellicht heeft het er ook mee van doen welke ls. er aan hangen? Met de Glennies heeft die weinig moeite, hoeft de PM niet heel hard te werken

Bij mij staat de versterker in een "afgesloten" kast, waarbij tijdens het spelen het front geheel open is en de achterwand van de kast heb ik sowieso al verwijderd.


Met geheel diverse versterkers en receivers speel ik al jaren op deze wijze (sinds midden '90, zelfs in kasten mèt achterwand) en tot op heden heb ik nog geen negatief effect ervaren.


Citaat van: Brutus op april 14, 2016, 00:12:41
Als ik zo door de "set van de leden" struin, zie ik dat er een aantal tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de geadviseerde ruimte die bijv. een PM11s3 nodig heeft volgens de handleiding. In een kast met een plank er vlak boven, in een rek vol op elkaar gestouwd.....

Hoe belangrijk of beter gezegd hoe ver kun je spelen in de marge voor de ventilatie, met name voor de versterker die toch redelijk wat warmte genereert?

sjoek

Ik denk inderdaad ook dat het vooral kijken is hoe warm wordt de versterker. Verder is het natuurlijk zo als je de ruimte hebt, geef de versterker dan ook de ruimte. Kan je in de toekomst ook makkelijker wisselen mocht er wat anders in de kast komen staan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Oke, heb zelf ook een meubel met hoogte voor versterker van 20 cm, achterzijde is op en staat ca. 5 cm van de muur, daarbij is de rechterzijde open. Ik heb ook geen moeilijke speaker, verre van zelfs met 89dB en speelt nooit super hard, soms maar dan is het voor 5 minuten.

Dus dan zal het bij mij ook niet ramp zijn  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

hchifi.nl

PM11 heb ik nog nooit warm zien worden...
Zelfs op lastige luidsprekers word hij niet meer dan lauw.

Ik zou me er geen zorgen over maken.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

Oke heren, hartelijk dank voor jullie antwoord. Was even benieuwd, weet dat sommige versterkers (bijv. CA) warm tot zelfs heet kunnen worden.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Eip

De SR5023 heeft wel de nodige ventilatie ruimte nodig, anders schiet die in de beveiliging. Ik heb er een tijdje de cd speler er opgezet, maar als je dan op hoog volume speelde dan schoot hij naar een uur in de beveiliging, en dan was het een paar minuten wachten en dan deed hij het weer. Heb toen de cd speler er maar afgehaald, en sindsdien geen last meer gehad. Ik kon mijn hand ook maar even op de versterker leggen, zo heet werd die.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Mitico

Mijn SR9600 staat ook in een dressoir, maar altijd met het deurtje open. Wordt wel warm, maar heb nog nooit meegemaakt dat het de prestaties beïnvloedt.

Brutus

Ben er al uit hoor, eerder gegeven antwoorden waren overtuigend genoeg.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20