koopadvies platenspeler

Gestart door Matt, april 07, 2016, 22:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

Ik ben op zoek naar een volautomatische platenspeler. Geen prul maar hoeft ook niet héél speciaal te zijn.
Voor als er bezoek is of als ik wil luisteren maar toch met iets anders bezig ben.

Als ik in de zetel plof en geniet dan is dat met de Project.  :yes:

Ik heb een TT-130 maar dat geluid vind ik niet zo fijn, zelf niet voor als er bezoek is :)
Tweedehands vind ik een TT5005 voor €80, maar is wel een eind rijden. Zijn er nog aan te raden opties?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Matt op april 07, 2016, 22:12:35
Ik ben op zoek naar een volautomatische platenspeler. Geen prul maar hoeft ook niet héél speciaal te zijn.
Voor als er bezoek is of als ik wil luisteren maar toch met iets anders bezig ben.

Als ik in de zetel plof en geniet dan is dat met de Project.  :yes:

Ik heb een TT-130 maar dat geluid vind ik niet zo fijn, zelf niet voor als er bezoek is :)
Tweedehands vind ik een TT5005 voor €80, maar is wel een eind rijden. Zijn er nog aan te raden opties?
Hoi Matt,

Ik zou voor een budget van 150-600 euro gaan. Ik gebruik zelf met veel plezier een denon sl 7d (250 euro) wel geen volautomaat, maar wel met regelbare speedcontrol en een volautomatische technics sl q3 (75 euro). Verder zou ik kopen bij marktplaats-aanbieder die platenspelers reviseren en dus meerdere aanbieden, zodat je jarenlang probleemloos van je platenspeler kunt genieten.

Verder zou ik kijken voor denon (hogere series: 37f en hoger) , thorens, jvc ql-y5f en technics direct drives.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Welk element hangt er onder de tt 130 ? Daar zou je ook naar kunnen kijken om voor een ander element te gaan. En anders gewoon eens kijken naar een tafel van een bekend merk als technics, thorens , dual, philips of gewoon een marantz. En welk type je dan moet kiezen hangt af van de prijs die je wilt geven. En zoals je zelf aangeeft wat word er in de buurt aangeboden. En hij moet per se volautomatisch zijn?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 08, 2016, 01:22:22
Hoi Matt,

Ik zou voor een budget van 150-600 euro gaan. Ik gebruik zelf met veel plezier een denon sl 7d (250 euro) wel geen volautomaat, maar wel met regelbare speedcontrol en een volautomatische technics sl q3 (75 euro). Verder zou ik kopen bij marktplaats-aanbieder die platenspelers reviseren en dus meerdere aanbieden, zodat je jarenlang probleemloos van je platenspeler kunt genieten.

Verder zou ik kijken voor denon (hogere series: 37f en hoger) , thorens, jvc ql-y5f en technics direct drives.

Gr. Roy

Merci voor de tips, ik ga er eens voor uitkijken. Ga op zoek gaan of er iemand in de buurt platenspelers reviseert.

Citaat van: sjoek op april 08, 2016, 11:51:00
Welk element hangt er onder de tt 130 ? Daar zou je ook naar kunnen kijken om voor een ander element te gaan. En anders gewoon eens kijken naar een tafel van een bekend merk als technics, thorens , dual, philips of gewoon een marantz. En welk type je dan moet kiezen hangt af van de prijs die je wilt geven. En zoals je zelf aangeeft wat word er in de buurt aangeboden. En hij moet per se volautomatisch zijn?

Eigenlijk hoeft die niet vol automatisch te zijn, het belangrijkste is dat die automatisch stopt.
Het element is van audio technica, maar ik weet niet welke.
Zou het nog de moeite zijn om van element te veranderen?

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

pekelvlees

Citaat van: Matt op april 07, 2016, 22:12:35
Ik ben op zoek naar een volautomatische platenspeler. Geen prul maar hoeft ook niet héél speciaal te zijn.
Voor als er bezoek is of als ik wil luisteren maar toch met iets anders bezig ben.

Als ik in de zetel plof en geniet dan is dat met de Project.  :yes:

Ik heb een TT-130 maar dat geluid vind ik niet zo fijn, zelf niet voor als er bezoek is :)
Tweedehands vind ik een TT5005 voor €80, maar is wel een eind rijden. Zijn er nog aan te raden opties?
Is dit geen optie,kun je lekker je Project blijven gebruiken !

http://www.spanjaardmuziek.nl/automatic-tonearm-lifter-p-10198.html
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pekelvlees op april 08, 2016, 21:42:44
Is dit geen optie,kun je lekker je Project blijven gebruiken !

http://www.spanjaardmuziek.nl/automatic-tonearm-lifter-p-10198.html
Ik had niet gelezen dat Matt een project carbon reeds in bezit heeft. Is toch ook niet verkeerd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Matt op april 08, 2016, 19:20:30

Eigenlijk hoeft die niet vol automatisch te zijn, het belangrijkste is dat die automatisch stopt.
Het element is van audio technica, maar ik weet niet welke.
Zou het nog de moeite zijn om van element te veranderen?

Greetz

Of het de moeite waard is is natuurlijk persoonlijk. Maar het kan soms net de verandering brengen die je wilt hebben. Maar de link van pekelvlees kan ook een oplossing zijn :yes: .
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Citaat van: pekelvlees op april 08, 2016, 21:42:44
Is dit geen optie,kun je lekker je Project blijven gebruiken !

http://www.spanjaardmuziek.nl/automatic-tonearm-lifter-p-10198.html

Dank je pekelvlees, ik ga het eens bekijken en er wat meer over opzoeken!  :yes:

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 09, 2016, 00:18:45
Ik had niet gelezen dat Matt een project carbon reeds in bezit heeft. Is toch ook niet verkeerd.

Ik vond het al een verdacht groot budget voor wat ik nodig had  :-D toch zijn je tips meer dan welkom hoor!
De project is zeker niet mis, ben aan het uitkijken voor een 2M Blue te kopen. Waar ik toch nog enige verbetering van verwacht tov de om10.
Juist mis ik die automatische stop als ik bezoek heb, of gewoon niet 100% aandachtig aan het luisteren ben.

Citaat van: sjoek op april 09, 2016, 08:46:16
Of het de moeite waard is is natuurlijk persoonlijk. Maar het kan soms net de verandering brengen die je wilt hebben. Maar de link van pekelvlees kan ook een oplossing zijn :yes: .

Ik ken het merk niet, heb ook maar een beperkte kennis over de hobby. Zou eens moeten kijken of de OM10 (van de project) op de TT-130 aangesloten kan worden.
Als er dan al een positieve verbetering is, dan kan ik daar eventueel met verder...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Heb vorige week een platenspeler gekregen samen met wat platen.
Als er fans zijn van Polka en duitste muziek, gelieve zich aan te melden :)  :angel:

De draaitafel heeft wel wat liefde nodig, die wil ik wel geven als de kosten niet te hoog oplopen :)
Iemand ervaringen met een pioneer pl 112D?
Heb al wat zitten lezen, zou een eenvoudige maar zeker geen slechte dt zijn...
Ik wil het element van mijn Project vervangen door een 2M blue, de OM10 zou ik dan kunnen gebruiken op deze 112D.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Citaat van: Matt op april 26, 2016, 18:43:01
Heb vorige week een platenspeler gekregen samen met wat platen.
Als er fans zijn van Polka en duitste muziek, gelieve zich aan te melden :)  :angel:

De draaitafel heeft wel wat liefde nodig, die wil ik wel geven als de kosten niet te hoog oplopen :)
Iemand ervaringen met een pioneer pl 112D?
Heb al wat zitten lezen, zou een eenvoudige maar zeker geen slechte dt zijn...
Ik wil het element van mijn Project vervangen door een 2M blue, de OM10 zou ik dan kunnen gebruiken op deze 112D.


Super alvast veel plezier er van. :yes:
Hier geen ervaring met betreffende speler.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Zou een Thorens TD-318 oké zijn? Iets boven budget dus ik twijfel nog wat...
Deze zou wel automatisch de toonarm omhoog liften (niet terug naar rust positie).
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."